Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2022

Ο ρόλος του Νοτίου Καυκάσου στη συνεργασία συνδεσιμότητας μεταξύ Κίνας και Ευρώπης


Ο Νότιος Καύκασος ​​ήταν μια σημαντική περιοχή στον Δρόμο του Μεταξιού που διασχίζει ανατολικά και δυτικά και συνδέει τον βορρά και τον νότο από την αρχαιότητα. Η Κίνα έχει μεγάλες δυνατότητες συνεργασίας με τις τρεις χώρες αυτής της περιοχής. 

Του Aytan Aliyeva

Σύμφωνα με τις διαδρομές μεταφοράς της Οικονομικής Ζώνης του Δρόμου του Μεταξιού που σχεδιάζει η Κίνα, η κεντρική γραμμή της Νέας Ευρασιατικής Χερσαίας Γέφυρας διέρχεται από το Αζερμπαϊτζάν και τη Γεωργία και συνδέει την Κίνα με την Ευρώπη (Ουγγαρία). Ο Οικονομικός Διάδρομος Κίνας-Κεντρικής Ασίας-Δυτικής Ασίας-Ευρώπης διέρχεται από την Αρμενία και τη Γεωργία και τελικά φτάνει στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας.

Οι χώρες του Νοτίου Καυκάσου υποστηρίζουν την Πρωτοβουλία της Κίνας, ιδιαίτερα η Γεωργία. Τον Οκτώβριο του 2015, η Γεωργία πρότεινε και πραγματοποίησε το πρώτο «Διεθνές Φόρουμ του Δρόμου του Μεταξιού». Η δήλωση που εγκρίθηκε στη συνάντηση υπογράμμιζε ότι η Οικονομική Ζώνη του Δρόμου του Μεταξιού είναι το σημαντικότερο έργο διεθνούς συνεργασίας εκείνη την εποχή και διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, της ευημερίας των ανθρώπων και της πολιτικής σταθερότητας. Αυτό είναι το πρώτο διεθνές φόρουμ με θέμα την Οικονομική Ζώνη του Δρόμου του Μεταξιού και φιλοξενείται από ξένη κυβέρνηση. Η Γεωργία είναι η πρώτη χώρα στον Νότιο Καύκασο που υπέγραψε το Μνημόνιο Συνεννόησης για την Οικονομική Ζώνη του Δρόμου του Μεταξιού με την κινεζική κυβέρνηση (Μάρτιος 2015), η Αρμενία υπέγραψε αυτό το Μνημόνιο τον Αύγουστο του 2015, καθώς και το Αζερμπαϊτζάν τον Δεκέμβριο. Τον Απρίλιο του 2015,

Στις 10 Δεκεμβρίου 2015, η Κίνα και το Αζερμπαϊτζάν υπέγραψαν το Μνημόνιο Συναντίληψης στον τομέα των Μεταφορών. Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ο διεθνής σιδηρόδρομος Xinjiang- Georgia από την πόλη Kuitun, Xinjiang, Κίνα έφτασε στην Τιφλίδα, την πρωτεύουσα της Γεωργίας. Χρειάστηκαν 9 ημέρες και ήταν περίπου 5.500 χιλιόμετρα, 36 ημέρες πιο σύντομες από τις θαλάσσιες μεταφορές. 12 Στις 13 Δεκεμβρίου 2015, το πρώτο τρένο με εμπορευματοκιβώτια «Silk Road» από το Lianyungang της Κίνας διέσχισε το Καζακστάν και το Αζερμπαϊτζάν στη Γεωργία (και στη συνέχεια έφτασε στην Τουρκία). -Η σιδηροδρομική γραμμή του Καρς (BTK) έφτασε στην Ευρώπη, διανύοντας 8 ημέρες.14

Οι Κινέζοι μελετητές πιστεύουν ότι η εφαρμογή του Belt and Road στον Νότιο Καύκασο έχει μεγάλα φυσικά πλεονεκτήματα: Πρώτον, γεωγραφικό πλεονέκτημα. Η μεταφορά μέσω του Νοτίου Καυκάσου στην Ευρώπη έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα ως προς το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, την πρακτική μεταφοράς και το επίπεδο διευκόλυνσης. Δεύτερον, το πλεονέκτημα του επενδυτικού περιβάλλοντος, επιχειρηματικό περιβάλλον λειτουργίας με χαμηλή φορολογική επιβάρυνση? Τρίτον, η κατάσταση ασφάλειας στον Νότιο Καύκασο είναι γενικά ελεγχόμενη. Τέταρτον, η Κίνα έχει μια σχετικά καλή σχέση με τις χώρες του Νοτίου Καυκάσου, χωρίς ιστορικά παράπονα και εμπλοκές μεταξύ επιχειρηματικών και πρακτικών συμφερόντων.15

Η ταχεία οικονομική ανάπτυξη της Κίνας, το άφθονο κεφάλαιο και οι τεχνολογίες και η τεράστια εγχώρια αγορά είναι απαραίτητα για την οικονομική ανάπτυξη των τριών χωρών. Η Κίνα δεν αναμειγνύεται στις εσωτερικές υποθέσεις άλλων χωρών, δεν επιδιώκει προσωπικά συμφέροντα στη γεωπολιτική, και μπορεί ακόμη και να εξισορροπεί την εξωτερική επιρροή από άλλες χώρες στον Καύκασο. Όσο περισσότεροι «παίκτες», τόσο πιο χρήσιμο είναι να διατηρηθεί η γεωγραφική ισορροπία. 16

*Η Aytan Aliyeva αποφοίτησε από τη Σχολή Διεθνών Σχέσεων και Περιφερειακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Γλωσσών του Αζερμπαϊτζάν.

eurasiareview.com
sidirodromikanea.blogspot.com