Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022

Ιλιγγιώδεις αυξήσεις τιμών στο μετρό του Παρισιού

Η έκρηξη στις τιμές ενέργειας είναι και πάλι η αιτία, μαζί με σειρά άλλων διαρθρωτικών προβλημάτων. Απόφαση «αντικοινωνική και αντι-οικολογική», έλλειψη προσωπικού και στο βάθος... Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024.

Προκειμένου να περιοριστεί το τεράστιο κυκλοφοριακό χάος του Παρισιού, η πόλη δημιούργησε νέους ποδηλατοδρόμους, αλλά και περισσότερο χώρο για τους πεζούς. Τα νέα σχέδια, όμως, για την αύξηση των τιμών του μετρό έχουν φέρει τους πολίτες σε απόγνωση. Ενώ η γενικότερη άνοδος των τιμών προκαλεί ήδη «πονοκέφαλο» σε πολλούς, η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών με συνδρομή για την ευρύτερη περιοχή του Παρισιού, το λεγόμενο «Passe Navigo», θα κυμαίνεται περίπου στα 80, 90 ή και 100 ευρώ από τον Ιανουάριο αντί για 75,20 ευρώ που κοστίζει σήμερα.
Την ίδια στιγμή, οι υπόλοιποι τύποι εισιτηρίων θα κοστίζουν ακόμη περισσότερο. Ο λόγος είναι η έκρηξη στις τιμές ενέργειας. Τον τελευταίο καιρό πολλά δρομολόγια του μετρό ακυρώνονται, ενώ άλλες φορές παρατηρείται υπερβολικός συνωστισμός στα βαγόνια. Μεταμφιεσμένοι σε σαρδέλες, ακτιβιστές της ομάδας «Collectif Ibiza» εξέφρασαν την αγανάκτησή τους, καλώντας την επικεφαλής της Περιφέρειας του Παρισιού Βαλερί Πεκρές να χρησιμοποιήσει κι η ίδια το μετρό ή το λεωφορείο για να δει τι συνθήκες επικρατούν. Βαγόνια υπερπλήρη, με μεγάλο χρόνο αναμονής.

Άδικη και παράλογη η αύξηση των τιμών

Ο Νταβίντ Μπελιάρ από το κόμμα των Ευρωπαίων Οικολόγων Πράσινων περιγράφει τη σχεδιαζόμενη αύξηση τιμών ως «άδικη και εντελώς παράλογη». Ενώ η κλιματική αλλαγή επιβάλλει βιώσιμη κινητικότητα με καθαρή ενέργεια, τώρα καλούνται να πληρώσουν εκείνοι που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς και επιπλέον υποφέρουν από το χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός πως η εταιρεία μεταφορών του Παρισιού έχει κληθεί να καλύψει το επιπρόσθετο ενεργειακό κόστος 950 εκατομμυρίων ευρώ για το 2023 μαζί με τις αυξήσεις των μισθών και την αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας για τον κορωνοϊό. Η πρόταση για πάγωμα της τιμής του εισιτηρίου ή για επιμερισμό του πρόσθετου κόστους μεταξύ επιβατών, τοπικών αρχών και μεταφορικών εταιρειών δεν έγινε δεκτή. Σ' αυτή την περίπτωση, η αύξηση για τους πολίτες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ θα ανερχόταν μόλις σε 5,60 ευρώ τον μήνα.

Δύσκολο χειμώνα περιμένουν οι Παριζιάνοι

Στο επίκεντρο της πολιτικής διαμάχης βρίσκεται το «Passe Navigo», το οποίο χρησιμοποιούν περίπου 6 εκατομμύρια άνθρωποι. Η τελική απόφαση αναμένεται την επόμενη Τετάρτη. Ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον δήλωσε πως πρέπει να αποτραπούν οι αφόρητες αυξήσεις για τους επιβάτες, αλλά δεν προχώρησε σε υποσχέσεις για κρατική επιδότηση.
Η επικεφαλής της Περιφέρειας του Παρισιού Βαλερί Πεκρές επιμένει πως η αύξηση είναι «κοινωνικά μη αποδεκτή και αντι-οικολογική». Οι εταιρίες μεταφορών, όμως, βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο, καθώς πρέπει να επενδύσουν και σε νέες γραμμές μετρό, αλλά και στο Grand Paris Express, ένα φιλόδοξο σιδηροδρομικό δίκτυο ταχείας διέλευσης που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία σταδιακά από το 2024, στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Le Parisien», για πολλούς λόγους ταλαιπωρούνται καθημερινά τόσο οι πολίτες όσο και οι τουρίστες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ. Η έλλειψη προσωπικού είναι ένας απ' αυτούς, καθώς αυτή τη στιγμή λείπουν περίπου 100 από τους 3.000 απαιτούμενους οδηγούς, με αποτέλεσμα να ακυρώνονται πολλές διαδρομές. Αλλά και στους συρμούς του μετρό υπάρχουν ελλείψεις. Πολλές φορές επιστρατεύονται παλαιοί συρμοί, που μετρούν πάνω από 40 χρόνια, με αποτέλεσμα συχνά να προκαλούνται τεχνικές βλάβες, επιτείνοντας την ταλαιπωρία των επιβατών.

ΠΗΓΗ: DEUTSCHE WELLE, .euro2day.gr
sidirodromikanea.blogspot.com