Φωτογραφία Wikimedia
Τα άλογα που τραβούσαν καρότσες ήταν τα πρώτα τρένα, που προηγήθηκαν της ατμοκίνητης ποικιλίας κατά περίπου 200 χρόνια. Τα τρένα με άλογα χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά σε ξύλινες γραμμές για τη μεταφορά άνθρακα μακριά από ανθρακωρυχεία.
Παρόμοιες διαδρομές κατασκευάστηκαν σύντομα για να συνδέουν γειτονικές πόλεις και τα οχήματα άρχισαν να μεταφέρουν ανθρώπους αλλά και αγαθά. Τα τρένα κινούνταν τόσο αργά όσο 10 χιλιόμετρα την ώρα (6 mph), ωστόσο ήταν πιο αξιόπιστα και άνετα από τις άμαξες με άλογα σε ανώμαλους δρόμους.
Οι πρώτες γραμμές ήταν μονόδρομες, με τους νόμους της εποχής να δίνουν το δικαίωμα διέλευσης στα τρένα που μετέφεραν εμπορεύματα. Οι άνθρωποι σε επιβατικές αμαξοστοιχίες έπρεπε να μεταφέρουν τα υπάρχοντά τους μακριά από τις γραμμές κάθε φορά που συναντούσαν τρένο εμπορευμάτων που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση.
Η εφεύρεση των ατμοκίνητων τρένων έκανε τελικά τα τρένα με άλογα παρωχημένα, αν και και τα δύο αρχικά ανταγωνίζονταν για τις γραμμές. Ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων επέστρεψαν ακόμη και σε τρένα με άλογα προσωρινά επειδή οι πρώτες ατμομηχανές ήταν αναξιόπιστες και επιρρεπείς σε έκρηξη. Τα τρένα με άλογα παρέμειναν σε χρήση τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα.
listverse.com
sidirodromikanea.blogspot.com