Πέρασε ένας χρόνος και ένας μήνας από την υιοθέτηση και ψήφιση της πρότασης Β. Σωτηρόπουλου και από το Συμβούλιο Πτολεμαΐδας και από το Δημοτικό Συμβούλιο Εορδαίας.
Όλο αυτό το διάστημα αφιερώσαμε ώρες επι ωρών από την προσωπική μας «βόλεψη», στείλαμε επιστολές σε θεσμικούς παράγοντες και οργανισμούς εντός της Ελληνικής Επικράτειας και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κάναμε συναντήσεις, δώσαμε αγώνες με άτομα στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο για να προβάλλουμε την θέση μας που είναι πλέον η επίσημη πρόταση του Δήμου Εορδαίας. Δεν σταματήσαμε λεπτό. Δώσαμε και δίνουμε παντού την πληροφόρηση για το δίκαιο, τον ορθολογισμό και την ισονομία. Το μόνο που δεν κάναμε δεν «λακίσαμε». Παρά τον «βρώμικο» πόλεμο που έχουμε υποστεί και υπομένουμε ακόμη και σήμερα από θεσμικούς παράγοντες με χαρακτηρισμούς χειρίστου είδους….. Συνεχίζουμε…..
Επιλέξαμε συνειδητά να αποστείλουμε χθες 17 Νοεμβρίου επιστολή στην Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας. Αυτό έγινε για δύο λόγους.
Ο πρώτος να δείξουμε ότι τιμούμε του ήρωες του Πολυτεχνείου που αγωνίστηκαν μεταξύ άλλων και για ΙΣΟΝΟΜΙΑ – ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ, κάτι που και εμείς αγωνιζόμαστε να γίνει, και που αφορά την άνιση μεταχείριση δύο πόλεων. Και…
Ο δεύτερος να στείλουμε ένα μήνυμα σε όλους αυτούς που μένουν αδρανείς κάνοντας μόνο κριτική, ότι «τα πάντα είναι διαρκής αγώνας», και κερδίζεται η μάχη μόνο από τους παρόντες όχι από τους «Δήθεν παρόντες».
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Προς την
Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας
Βασιλέως Γεωργίου Β' 2
Αθήνα Τ.Κ. 100 28
Πτολεμαΐδα 17-11-2022
Αξιότιμη Κυρία Πρόεδρε.
Λαμβάνουμε την τιμή να απευθυνθούμε σ’ εσάς! Ως το ανώτατο θεσμικό όργανο της πατρίδας μας.
Δεδομένου του ότι παραβιάζονται οι Αρχές της Ισονομίας, της Ισοπολιτείας, των Ίσων ευκαιριών και του Κράτους Δικαίου στη Δυτική Μακεδονία. Και το άσχημο δεν είναι ότι παραμένει το θέμα στα στενά εθνικά πλαίσια αλλά φτάνει στην ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση, μαυρίζοντας την εικόνα της Ελλάδας και των πολιτικών της.
Βέβαια τα ζητήματα που σας παραθέτουμε δεν άπτονται άμεσα των αρμοδιοτήτων σας, και ως εκ τούτου η λύση τους δεν μπορεί να έρθει μόνο από εσάς αλλά θα πρέπει να είναι συλλογική η προσπάθεια. Όμως θα σας παρακαλέσουμε να δείξετε ότι παρακολουθείτε το πολιτικό γίγνεσθαι και έχετε επίγνωση των δεδομένων που θα σας αναφέρουμε.
Αυτό μας αρκεί.
Υπάρχει το σχέδιο του Διακρατικού Σιδηροδρόμου που αφορά την συνένωση των βαλκάνιων κρατών με την Ελλάδα και επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Και συγκεκριμένα: Στα πλαίσια της συμμετοχής του ΟΣΕ στο πρόγραμμα «INTERREG IPA CROSS-BORDER COOPERATION PROGRAMME "GREECE-ALBANIA 2014-2020" για το έργο "CB RAILWAY" υλοποιήθηκε από τον ΟΣΕ σύμβαση με αντικείμενο την ανάλυση απαιτήσεων και επενδύσεων της εν λόγω σύνδεση Ελλάδας Αλβανίας μέσω Ιεροπηγής. Στη σύμβαση αυτή έγινε διερεύνηση της βέλτιστης τεχνικοοικονομικά λύσης και λήφθηκαν υπόψη κοινωνικοοικονομικά και περιβαλλοντικά κ.λ.π. θέματα εξετάστηκαν οι παρακάτω 3 λύσεις. Σημειώνεται ότι το τμήμα Καστοριά – Ιεροπηγής – Πόγραδετς είναι κοινό για τις τρεις λύσεις. Υπάρχει ένα ελλείπον τμήμα.
Το επίμαχο σημείο είναι η διαδρομή από Βέροια μέχρι Καστοριά και από εκεί στο Πόγραδετς της Αλβανίας.
Σκοπός και στόχος είναι η συνένωση αρχικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Υπήρξε μια πρόταση δια μέσω Φλώρινας αλλά από ότι γνωρίζουμε απορρίφτηκε. Κατά συνέπεια απέμειναν οι άλλες δύο. Υπάρχει η πρόταση της πόλης της Κοζάνης, την όποια στοιχειοθετούν άνθρωποι και μηχανισμοί της περιοχής εκεί, δηλαδή:
Θεσσαλονίκη – Βέροια – Κοζάνη – Καστοριά
Και υπάρχει η πρόταση η δική μας:
Θεσσαλονίκη – Βέροια – Πτολεμαΐδα - Καστοριά με διάτρηση του Βερμίου. Η τελευταία είναι πρόταση του Βασιλείου Σωτηρόπουλου, είναι προμελέτη, και καινοτόμος, θα το διαπιστώσετε αν μπείτε στον κόπο και τη διαβάσετε. Αυτήν αγκάλιασε ολόκληρη η Εορδαία και αποτελεί και πρόταση ψηφισμένη του Δήμου Εορδαίας (κατατεθειμένη στην διαβούλευση του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης - ΣΔΑΜ)
Στις αποφάσεις που πάρθηκαν στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, δεν υπήρξε καμία διαβούλευση, (υπάρχουν σχετικές καταγγελίες περιφερειακών συμβούλων), έτσι εν κρυπτώ αποφάσισαν να τη δρομολογήσουν διά μέσω Κοζάνης. Και τελικώς εστάλη στην Ε.Ε. από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς ένταξη στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, η πρόταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κοζάνης – Βέροιας, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΕΜΕΙΝΑΝ. (Σας επισυνάπτουμε απόσπασμα της μελέτης που ανέθεσε ο ΟΣΕ).
Κάναμε πολλές ενέργειες με άπειρες επιστολές και παρεμβάσεις εντός της Ελλάδος, αλλά και εκτός, στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με τη μελέτη Σωτηρόπουλου, η εκδοχή δια μέσω της Πτολεμαΐδας
Α. Είναι φθηνότερη
Β. Συντομότερη (είναι μια ευθεία)
Γ. Πιο ασφαλής
Δ. Συμφέρουσα οικονομικά.
Ε. Συνενώνει με τον καλύτερο τρόπο ευρύτατα τμήματα της Δυτικής Μακεδονίας με την Αλβανία, τη Βόρεια Μακεδονία, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το Νότιο τμήμα της χώρας. (Σας επισυνάπτουμε περίληψη της πρότασης μας).
Δεν διαιρεί την περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας στα δυο, σε Νότιους και Βόρειους, αλλά την συνενώνει βγάζοντας από την γεωγραφική απομόνωση τη Φλώρινα και την Εορδαία.
Δυστυχώς υπάρχει ένα πεπαλαιωμένο σύστημα με καρέκλες, ακραίων τοπικών συμφερόντων, και κομματάρχες που μας γυρίζουν πίσω στην εποχή των κοινοταρχών που βασίλευε το ρουσφέτι και το προσωπικό συμφέρον. Δεν υπάρχει το όλον αλλά το ακραίο τοπικιστικό. Δεν ζητάμε παράλογα πράγματα, απλά να σταλεί στην Ε.Ε. προς ένταξη για αξιολόγηση και η δική μας πρόταση. Εάν αποδειχτεί ότι διά μέσω της Κοζάνης με επιστημονικά κριτήρια αυτή είναι η ορθολογικότερη, θα τη στηρίξουμε με μεγάλη χαρά. Εάν αποδειχτεί το αντίθετο, υπάρχει μέγα θέμα. Ισοπολιτεία – Ισονομία, Ίσες ευκαιρίες και Κράτος Δικαίου στις ταλαιπωρημένες περιοχές της Πατρίδος μας από την απολιγνιτοποίηση, αυτό ζητάμε.
Η Εορδαία και η Φλώρινα αιμορραγώντας πλήρωσαν την απολιγνιτοποίηση. Η χάραξη της γραμμής από την Εορδαία θα ξαναστήσει τον τόπο στα πόδια του.
Σας ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας και περιμένουμε τις δικές σας ενέργειες.
ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ