Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την κατασκευή των δύο σιδηροδρομικών επεκτάσεων που θα φέρουν πιο κοντά τα λιμάνια της ανατολικής Αττικής με το αεροδρόμιο.
Αλλάζει σελίδα ο ελληνικός σιδηρόδρομος, με τα έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ να μπαίνουν στις «ράγες» και να βγάζουν από την ιδιότυπη απομόνωση πολλές περιοχές της χώρας, χαρίζοντάς τους σημαντική αναπτυξιακή ώθηση.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, στο οποίο αναφέρθηκε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Γιώργου Βλάχου.
Ένα από τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που βρίσκονται προ των πυλών είναι οι επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηρόδρομου προς Λαύριο και Ραφήνα.
Όπως επισήμανε ο υπουργός, η κατασκευή των επεκτάσεων αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024 με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα πέντε έτη (2029).
Μόλις παραδοθούν σε κυκλοφορία οι σιδηροδρομικές γραμμές, τα δύο λιμάνια θα αποκτήσουν σύνδεση με τη μεγαλύτερη πύλη εισόδου της Αθήνας, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Παράλληλα, θα υπάρξει καλύτερη εξυπηρετήση των οικισμών της Ανατολικής Αττικής, με τις περιοχές να αναβαθμίζονται.
Λαύριο
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τη σύνδεση του λιμένα με το τρένο, ανέρχεται σε 391 εκατ. ευρώ. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα έχει μήκος 32 χλμ., θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
Προβλέπονται 2 σιδ. σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός στο Λαύριο, καθώς και 7 σιδηροδρομικές στάσεις στους οικισμούς ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου.
Ραφήνα
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής γραμμής μήκους 17 χλμ. που θα συνδέει την πόλη και το λιμάνι της Ραφήνας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο ανέρχεται σε 309 εκατ. ευρώ. Για την σύνδεση της σιδηροδρομικής προαστιακής γραμμής με το λιμάνι της Ραφήνας έχουν εξετασθεί και μελετηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ δύο εναλλακτικές χαράξεις:
- 1η Εναλλακτική: Η σύνδεση της προαστιακής στάσης Παλλήνης μέσω του σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού -Ραφήνας με το λιμάνι της Ραφήνας.
- 2η Εναλλακτική: Η απευθείας σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος( Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).
Η σιδηροδρομική σύνδεση των δύο λιμανιών με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών θα χρηματοδοτηθεί τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό CEF 2, «Συνδέοντας την Ευρώπη 2021-2027».
carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com