Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του νέου έτους επιδιώκει να ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή του πρώτου εμπορευματικού κέντρου στην Ελλάδα η Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ), με στόχο την ολοκλήρωση του έργου μέσα σε 24 μήνες.
Φώτης Κόλλιας
Η πολυετής ταλαιπωρία της μεγάλης επένδυσης, εξαιτίας της παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που στην ουσία ακύρωσε τη σύμβαση που είχε υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση, δεν ευνοεί τη ΘΕΚ ΑΕ, στην οποία συμμετέχουν οι ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (60%) και η Goldair Cargo (40%). H εκτίναξη του κόστους υλικών οδηγεί σε σημαντική αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, που πλέον υπολογίζεται κοντά στα 150 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις των 110-120 εκατ. Ταυτόχρονα, πρόσθετη επιβάρυνση για την εταιρεία είναι η αύξηση του κόστους δανεισμού, καθώς τα επιτόκια βρίσκονται αρκετά μακριά από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΘΕΚ ΑΕ, Βασίλης Μαγκλάρας, υποστηρίζει πως το πρώτο εμπορευματικό κέντρο της χώρας «σχεδιάζεται ώστε να αξιοποιήσει τα μοναδικά χαρακτηριστικά του, καθώς απευθύνεται όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή». Προσθέτει πως γι’ αυτόν τον λόγο «δεν μας ανησυχεί το εμπορικό κομμάτι». Το εμπορευματικό κέντρο, λέει ο κ. Μαγκλάρας, σχεδιάζεται με «”πράσινα” χαρακτηριστικά, ώστε να περιορίζεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των εταιρειών που θα στεγάζονται», αλλά και «με τεχνολογικά χαρακτηριστικά, που θα επιτρέπουν την αποδοτική λειτουργία τους». Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως η Ελλάδα θα αποκτήσει υποδομές που σήμερα υπάρχουν στα μεγάλα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.
Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου έχει αναλάβει η Mytilineos, η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις με τη ΘΕΚ ΑΕ για την οριστικοποίηση του σχεδιασμού. Αν και η σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η ΘΕΚ για την κατασκευή και διαχείριση του κέντρου στην έκταση των 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο είναι αρκετά λεπτομερής. Ο εργολάβος καλείται να κατασκευάσει τουλάχιστον 235.000 τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) στεγασμένων χώρων (αποθήκες, γραφεία και άλλες χρήσεις), υποδομές που θα μπορούν να «σηκώσουν» τουλάχιστον 400.000 πελάτες, 900 φορτηγά και 50 βαγόνια τρένου (σε καθημερινή βάση), θέσεις στάθμευσης για περίπου 2.000 ΙΧ και 400 φορτηγά και σύστημα ασφαλείας με δύο σημεία ελέγχου.
Τα εμπορευματικά κέντρα αυτού του μεγέθους παρέχουν στους πελάτες τους διάφορα μοντέλα συνεργασίας. Για παράδειγμα, μπορεί μια μεγάλη εταιρεία (π.χ. μια αλυσίδα πολυκαταστημάτων) να μισθώσει μέχρι και 50.000 τ.μ. χώρου, που θα τον διαμορφώσει η ίδια ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις της. Σε μια άλλη περίπτωση, μια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες logistics προς τρίτους μπορεί να μισθώσει χώρους, ενώ υπάρχει ακόμα και η περίπτωση να παρέχονται όλες οι υπηρεσίες από το εμπορευματικό κέντρο. Οι φιλοδοξίες του επενδυτικού σχήματος επεκτείνονται και σε άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα η αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου για τη δημιουργία γραμμών συναρμολόγησης προϊόντων, που στη συνέχεια θα διοχετεύονται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αν και οι συνθήκες της αγοράς αλλάζουν, ενώ αυτή την περίοδο προωθούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις σε σύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους στην Αττική, ο κ. Μαγκλάρας θεωρεί πως τα πλεονεκτήματα του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο είναι τέτοια, που θα αντιμετωπίσει την όποια αναταραχή. Προβλέπει πως γύρω από την εγκατάσταση θα δημιουργηθεί ένα νέο οικοσύστημα. Η κυβέρνηση προσπαθεί αυτήν την περίοδο να παραχωρήσει το γειτονικό εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ, που θα συμπληρώσει το σχέδιο της ΘΕΚ.
.powergame.gr
sidirodromikanea.blogspot.com