Έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλα που δρομολογούνται το επόμενο διάστημα αναμένεται να αναδιαμορφώσουν την εικόνα στην Αττική αλλά και να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού.
Ρομίνα Νικηφόρου
Στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών δίνεται έμφαση στην επέκταση του δικτύου σταθερής τροχιάς αλλά και και των οδικών αξόνων.
Σε ό,τι αφορά στο Μετρό πρόσφατα σημειώνεται πως πρόσφατα παραδόθηκαν στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί επέκτασής του στον Πειραιά και με βάση τα στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου από τις 11 έως τις 31 Οκτωβρίου πάνω από 50.000 πολίτες τους χρησιμοποιούν καθημερνά.
Παράλληλα έως το τέλος του 2022 αναμένεται να προκηρυχθεί η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος όπως έκανε γνωστό ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM.
Σε εξέλιξη βρίσκεται και η πρώτη φάση της κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό, η οποία εκτιμάται πως θα απορροφήσει σημαντική κυκλοφοριακή κίνηση. Στην πρώτη φάση το έργο το αφορά στην κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου – Γουδή το οποίο θα καλύψει ορισμένες από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης όπως Κυψέλη, Γκύζη, Ζωγράφου κ.α. καθώς προβλέπεται η κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου. Σε επόμενες φάσεις προβλέπεται η επέκταση της προς τα Δυτικά Προάστια, τα Νότια και τα Βόρεια Προάστια.
Η Γραμμή 4 του Μετρό καθημερινά αναμένεται να εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.
Τις επόμενες ημέρες, παράλληλα σύμφωνα με τον ίδιο, θα προκηρυχθεί και ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, που μαζί με τους διαγωνισμούς επέκτασης του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο που ήδη “τρέχουν” θα ενισχύσουν σημαντικά το δίκτυο. «Ουσιαστικά, θα έχουμε σε εξέλιξη τρεις διαγωνισμούς για την ενίσχυση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου» συμπλήρωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Τα οδικά έργα της Αττικής
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου των οδικών αξόνων στην Αττική, έως το τέλος του 2022, σύμφωνα με όσο ανέφερε ο κ. Καραγιάννης αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω, ένα έργο που θεωρείται ότι θα δώσει ανάσα στη Δυτική Αττική.
Με τους τρεις αναβαθμισμένους κόμβους σε Ναυπηγεία, Σκαραμαγκά και Σχιστό αναμένεται να αποφορτιστεί η δυτική πλευρά της πόλης καθώς θα υπάρχει απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λεωφόρο Σχιστού. Μετά την ολοκλήρωση και λειτουργία του εκτιμάται πως θα βελτιωθεί σημαντικά και η κυκλοφορία από την Αθήνα προς το βιομηχανικό κέντρο του Ασπροπύργου και την Ολυμπία Οδό αλλά και το λιμάνι του Πειραιά.
Παράλληλα στις αρχές του 2023 αναμένεται να ξεκινήσει και το έργο της κατασκευής της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό. Η επέκταση θα ξεκινά από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού, θα έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και τη μεγαλύτερη αστική σήραγγα και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη της εθνικής οδού στην Κάτω Κηφισιά. Έτσι θα προσφέρει εναλλακτική δίοδο στους οδηγούς συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού.
Αναμένονται ακόμη οι μεγάλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα η οποία θα συμβάλλει στη ενίσχυση του λιμανιού τη Ραφήνας, επίσης στο Λαύριο αλλά και η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως. Μια επέκταση η οποία θεωρείται σημαντική και για την πρόσβαση στο Ελληνικό, αναβαθμίζοντας την κυκλοφοριακή ικανότητα της λεωφόρου Βουλιαγμένης. «Το Ελληνικό θα αλλάξει όλο το νότιο κομμάτι της Αττικής και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κάτοικοι και επισκέπτες θα μπορούν να μετακινούνται με άνεση» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.
cnn.gr
sidirodromikanea.blogspot.com