Την ώρα που τα παράπονα για την κυκλοφορία των τρένων στη Θράκη όχι μόνο παραμένουν, αλλά παραμένουν δυστυχώς εδώ και χρόνια επίκαιρα, μία ιδιωτική εταιρεία καταφέρνει με μεθοδική δουλειά και μεγάλη όμως δυσκολία, να ξεπερνάει τα εμπόδια και κόντρα στους καιρούς να προσφέρει στην οικονομία της Θράκης και ειδικά στην οικονομία του πολύπαθου βορείου τμήματος του Έβρου.
Η Thrakon και ο όμιλος YTONG – THRAKON κατάφερα να ξαναβάλουν το τρένο στις ράγες και να επεκτείνουν μάλιστα τη δράση τους, με τον στόχο να παραμένει σταθερός και απόλυτος.
Τη μεταφορά με το τρένο προϊόντων που παράγονται στον Έβρο, στην Αθήνα και στα Ανατολικά Βαλκάνια.
Για να επιτευχθεί ο στόχος, το πρώτο βήμα έχει γίνει, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Πρέπει η προσπάθεια του ομίλου να αγκαλιαστεί από τους αρμόδιους, καθώς μόνο θετικά θα είναι τα οφέλη, σε μία περίοδο που το μεταφορικό κόστος έχει εκτοξευτεί.
Πλέον τα βαγόνια που μεταφέρουν πρώτες ύλες δεν σταθμεύουν στο Πύθιο, αλλά στον σταθμό του Χειμωνίου και το σημαντικό είναι ότι διπλασιάστηκε ο αριθμός τους.
Σε λιγότερο από δύο μήνες από την επανέναρξη των εμπορικών δρομολογίων μέσω της συνοριακής γέφυρας του Πυθίου, η Thrakon κατάφερε όχι μόνο να σταθεροποιήσει το δρομολόγιο, αλλά να διπλασιάσει τον αριθμό των βαγονιών και να ανοίξει στην ουσία και τον σταθμό του Χειμωνίου, ο οποίος προσφέρεται για την φόρτωση και εκφόρτωση των βαγονιών. Φορτηγά μεταφέρουν την πρώτη ύλη στο εργοστάσιο του ομίλου στο Νεοχώρι Ορεστιάδας και αυτό που θέλει η εταιρεία είναι επιτέλους, τα φορτηγά που φορτώνουν από το εργοστάσιο να γεμίζουν τα βαγόνια και τα προϊόντα του ομίλου να φτάνουν με χαμηλότερο κόστος στην Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα, στα λιμάνια της Αττικής, στη Ρουμανία, στη Βουλγαρία και σε πολλές ακόμη Βαλκανικές και Ευρωπαϊκές χώρες.
Θα είναι η μεγαλύτερη επιτυχία και ουσιαστική βοήθεια για την οικονομία της περιοχής και για τον όμιλο που απασχολεί δεκάδες εργαζόμενους στην άκρη της χώρας.
Είναι αντιληπτό ότι αυτό θα είναι μόνο η αρχή για την ανάπτυξη του παραγωγικού τομέα.
Όπως ανέφερε το thraki Νεα τον Σεπτέμβριο, στα εργοστάσια του ομίλου YTONG – THRAKON στην περιοχή της Ορεστιάδας εργάζονται σε μόνιμη βάση περισσότεροι από 60 κάτοικοι της περιοχής, ενώ ο αριθμός των θέσεων εργασίας που ανοίγει μέσω παράλληλων δραστηριοτήτων είναι ακόμη μεγαλύτερος.
Είναι δεδομένο, ότι αν επιτέλους αξιοποιηθεί ο σιδηρόδρομος, οι θέσεις θα αυξηθούν κι άλλο, προσφέροντας μεγάλο αναπτυξιακό βήμα για το βόρειο τμήμα του Έβρου.
Πρέπει να τονιστεί ότι για να ξεκινήσουν και πάλι να περνούν εμπορικές αμαξοστοιχίες από τη γέφυρα του Πυθίου, χρειάστηκε προεργασία πάνω από ένα έτος και μάλιστα και οι προσωπικές παρεμβάσεις του δημάρχου Ορεστιάδας Βασίλη Μαυρίδη, ο οποίος έθεσε το ζήτημα σε κεντρικό επίπεδο.
Στο παρελθόν, το μοναδικό τρένο που περνούσε από το Πύθιο, μετέφερε λάδια μηχανής από την Τουρκία στον Ασπρόπυργο Αττικής, όπου τα λάδια ανακυκλώνονταν από βιομηχανική μονάδα.
thrakinea.gr
sidirodromikanea.blogspot.com