Το έργο για τον διπλασιασμό της σήραγγας Santomarco, στη νότια Ιταλία, ενδέχεται να σταματήσει λόγω της ανακάλυψης ενεργού ρήγματος στον φλοιό της γης και της παρουσίας αμιάντου κάτω από την περιοχή. Η σήραγγα διαδραματίζει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη του διαδρόμου ΔΕΔ-Μ Σκανδιναβίας-Μεσογείου, διότι θα επέτρεπε σε μακρύτερες και βαρύτερες εμπορευματικές αμαξοστοιχίες να φύγουν από το λιμάνι του Gioia Tauro.
Marco Raimondi
Το λιμάνι του Gioia Tauro βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία στη Μεσόγειο και είναι το πέμπτο ιταλικό λιμάνι για TEU που διακινούνται. Επιπλέον, η συνάφεια του λιμένα Gioia Tauro για το δίκτυο ΔΕΔ-Μ μπορεί να επιβεβαιωθεί από την προσοχή που έλαβε από την ΕΕ τα τελευταία χρόνια. Ήδη το 2010, για παράδειγμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέθεσε 450 εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού. Ωστόσο, λόγω διαφόρων καθυστερήσεων, ο εξοπλισμός του λιμένα με σιδηροδρομική σύνδεση οριστικοποιήθηκε μόλις το 2021.
Από τότε που επιτέλους απέκτησε σιδηροδρομική σύνδεση πέρυσι, το λιμάνι προσφέρει σιδηροδρομικές συνδέσεις με τα λιμάνια της ενδοχώρας στη Νόλα, τη Μπολόνια και την Πάντοβα. Ωστόσο, οι υποδομές στην περιοχή δεν επιτρέπουν ακόμη τη διέλευση τρένων μήκους 550 και 750 μέτρων. Το σχέδιο για τη νέα σήραγγα Santomarco στοχεύει στην επίλυση αυτού του προβλήματος, ώστε να αυξηθούν οι όγκοι και να μειωθεί το κόστος. Από την άλλη πλευρά, οι πρόσφατες εξελίξεις ενδέχεται να εμποδίσουν ή και να ακυρώσουν την υλοποίηση αυτού του έργου.
Οι ασταθείς εδάφη και οι κίνδυνοι για την υγεία θέτουν σε κίνδυνο τη σήραγγα Santomarco
Ο πρώτος συναγερμός σήμανε στις αρχές Νοεμβρίου από τον Carlo Tansi, γεωλόγο και ερευνητή του Ιταλικού Εθνικού Ερευνητικού Συμβουλίου. Όπως τόνισε ο Τανσί, το ρήγμα που υποτίθεται ότι θα διασχίσει η νέα γραμμή έχει προκαλέσει πολλούς σεισμούς στην κοντινή κοιλάδα του Κράτι. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι ορισμένα από τα πετρώματα κάτω από την περιοχή περιέχουν αμίαντο.
Τις ανησυχίες του Tansi συμμεριζόταν το ιταλικό αριστερό κόμμα Sinistra Italiana (ιταλική Αριστερά). Το κόμμα κατέστησε σαφές ότι δεν ήταν ικανοποιημένοι με τη δημόσια συζήτηση που έγινε στα τέλη Αυγούστου . Όπως υποστηρίζουν, δεν έγινε καμία αναφορά στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου, ούτε στους κινδύνους που θα αναλάμβαναν οι εργαζόμενοι κατά την εκτέλεση του έργου.
Ως εναλλακτική λύση, το κόμμα πρότεινε μια αναθεώρηση της Διευκόλυνσης Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την ενίσχυση της σιδηροδρομικής γραμμής Jonic. Αυτή η γραμμή εκτείνεται στην ιταλική νοτιοανατολική ακτή από το Reggio Calabria έως τον Τάραντα. Επί του παρόντος, ωστόσο, αυτή η γραμμή δεν επιτρέπει τη διέλευση μακρύτερων και βαρύτερων τρένων.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com