Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2022

Η CER καλεί την Ε.Ε να προστατεύσει τους σιδηροδρόμους από την αύξηση των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας


 Η CER έστειλε ανοιχτή επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία ζητά περαιτέρω μέτρα για την προστασία των σιδηροδρόμων από τις επιπτώσεις των συνεχιζόμενων αυξήσεων των τιμών της ενέργειας.

Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen

Σε ανοιχτή επιστολή που απέστειλε η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, οι CEOs των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων ζήτησαν περαιτέρω έκτακτα μέτρα για τη διασφάλιση των σιδηροδρόμων ως τη ραχοκοκαλιά της βιώσιμης κινητικότητας και μεταφορών στην η ΕΕ.

Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, οι σιδηρόδρομοι είναι ένας από τους μεγαλύτερους μεμονωμένους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς το 80 τοις εκατό των σιδηροδρομικών χιλιομέτρων κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, ένα αυξανόμενο μέρος της οποίας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Ως εκ τούτου, οι σιδηρόδρομοι επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τη συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών της ενέργειας και διατρέχουν κίνδυνο την οικονομική τους βιωσιμότητα παρά την πολύ υψηλή ενεργειακή τους απόδοση.

Σύμφωνα με έρευνα μεταξύ των μελών της CER για τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, οι ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες πληρώνουν έως και 420 ευρώ ανά MWh το 2022. Κατά μέσο όρο, η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας έχει τουλάχιστον τριπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2021, με αρκετές χώρες να παρουσιάζουν 10πλάσια αύξηση. Όσον αφορά το 2023, πολλά ενεργειακά συμβόλαια πρέπει να επαναδιαπραγματευθούν και η πρόβλεψη τιμής σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνει τα 500 €/MWh. Ως αποτέλεσμα, το κόστος των σιδηροδρόμων συνεχίζει να αυξάνεται σημαντικά.

Είναι προφανές ότι οι σιδηρόδρομοι ως η ραχοκοκαλιά της βιώσιμης κινητικότητας και των μεταφορών στην ΕΕ βρίσκονται σε κίνδυνο και ότι οι τρόποι μεταφοράς που εξαρτώνται από ορυκτά καύσιμα αποκτούν επί του παρόντος ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι πιο βιώσιμων τρόπων μεταφοράς που βασίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια, όπως οι σιδηρόδρομοι, κάνοντας την Ε.Ε. πράσινη μετάβαση αδύνατο να επιτευχθεί.

Σε αυτήν την προκλητική κατάσταση, οι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης χρειάζονται υποστήριξη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο στόχος ενός ευρωπαϊκού τομέα μεταφορών και κινητικότητας χωρίς άνθρακα παραμένει εφικτός. Ως εκ τούτου, ο ευρωπαϊκός σιδηροδρομικός τομέας πρότεινε τα ακόλουθα μέτρα:
Να επιτρέπεται στους σιδηροδρόμους να επωφελούνται από τα πλεονάζοντα έσοδα που προέρχονται από την εφαρμογή του κανονισμού 2022/1854 του Συμβουλίου
Να επιτρέπεται στα κράτη μέλη να υποστηρίζουν σιδηροδρομικές εταιρείες μειώνοντας, παραιτώντας ή αναβάλλοντας την πληρωμή των τελών πρόσβασης σιδηροδρομικών γραμμών. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό θα μπορούσε να είναι η παράταση του κανονισμού 2020/1429 του Συμβουλίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024
Συμπεριλάβετε τους σιδηροδρόμους σε μια στρατηγική εργαλειοθήκη για εξοικονόμηση ενέργειας. Οι ενεργειακά αποδοτικοί καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, όπως οι σιδηρόδρομοι, που έχουν δεσμευτεί να μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας χωρίς να μειώνουν τις υπηρεσίες μεταφοράς, θα πρέπει να τυγχάνουν ειδικής μεταχείρισης όταν αντιμετωπίζονται από τα μέτρα μείωσης της ενέργειας που προβλέπονται από τον κανονισμό 2022/1854 του Συμβουλίου για επείγουσα παρέμβαση για την αντιμετώπιση των υψηλών τιμών ενέργειας
Εξασφάλιση επαρκούς κρατικής ενίσχυσης για τους σιδηροδρόμους. Τα όρια που ορίζονται στο Προσωρινό Πλαίσιο Κρίσης για τις κρατικές ενισχύσεις στο πλαίσιο του πολέμου της Ουκρανίας είναι ανεπαρκή για τους σιδηροδρόμους, καθώς το πρόσθετο κόστος για τους σιδηροδρόμους είναι πολύ υψηλότερο, με ορισμένες σιδηροδρομικές εταιρείες να αναμένουν έως και 2 δισεκατομμύρια ευρώ σε αυξημένο ετήσιο κόστος

«Καλούμε την Επιτροπή να βοηθήσει τον κλάδο με συγκεκριμένα και απαραίτητα μέτρα», δήλωσε ο Alberto Mazzola, Εκτελεστικός Διευθυντής για το CER . «Πρέπει να επιτραπεί στα κράτη μέλη να μειώσουν, να παραιτηθούν ή να αναβάλουν την πληρωμή των τελών πρόσβασης τροχιάς και να ακολουθήσουν μια ολιστική προσέγγιση για την εισαγωγή στόχων μείωσης της ζήτησης. Ο τομέας, ο οποίος δεσμεύεται για την εξοικονόμηση ενέργειας, πρέπει να δοθεί προτεραιότητα μαζί με άλλες υπηρεσίες γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας. Πρέπει να εξασφαλιστεί επαρκής κρατική ενίσχυση για τους σιδηροδρόμους και ο σιδηρόδρομος να γίνει δικαιούχος των πλεονασματικών εσόδων για τη μείωση του μοναδιαίου κόστους της σιδηροδρομικής ηλεκτρικής ενέργειας».


globalrailwayreview.com
sidirodromikanea.blogspot.com