Η Κίνα έχει αναδειχθεί ως ο νούμερο ένα επενδυτής στη Σερβία ως αποτέλεσμα των φιλοδοξιών της Belt and Road. Αυτό αποκάλυψε ο Bojan Stanić, αναπληρωτής διευθυντής του Τομέα Στρατηγικής Ανάλυσης στο Σερβικό Εμπορικό Επιμελητήριο, όπως αναφέρει το σερβικό monitor.
Majorie van Leijen
«Το έργο της Κίνας – ο Νέος Δρόμος του Μεταξιού (επίσης γνωστός ως Belt and Road) – έχει παγκόσμιο χαρακτήρα και η χώρα χτίζει την υποδομή για να το υποστηρίξει. Δεδομένου ότι η Σερβία δεν είναι μέλος της ΕΕ και έχουμε συμφωνίες ελεύθερων συναλλαγών με την ΕΕ και τη Ρωσία και μια στρατηγική εταιρική σχέση με την Κίνα, άρχισαν να επενδύουν στις πόλεις Bor, Smederevo και Zrenjanin», φέρεται να είπε.
Πράγματι, η Κίνα έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στη Σερβία. Ένα παράδειγμα είναι η γραμμή Βελιγραδίου-Βουδαπέστης, η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τη Σερβία και την Ουγγαρία. Μόλις ολοκληρωθεί, το φορτίο με προορισμό τα δυτικά θα μπορούσε να βρει το δρόμο του προς την Ευρώπη μέσω των λιμανιών της Αδριατικής, με τη Σερβία να είναι μια σημαντική χώρα διέλευσης. Αυτό θα παρείχε μια εναλλακτική οδό εφοδιασμού από την Κίνα στην Ευρώπη.
Τον Αύγουστο, ο Σέρβος υπουργός Εσωτερικών Aleksandar Vulin ισχυρίστηκε ότι οι δύο χώρες έχουν μια σταθερή φιλία σε μια επιστολή προς τον κινέζο υπουργό Εσωτερικών Wang Xiaohong. Ο σιδηρόδρομος παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή τη φιλία, ανέφερε.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com