Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

Στον Ανταγωνιστικό Διάλογο της ΕΡΓΟΣΕ οι υποψήφιοι ανάδοχοι των σιδηροδρομικών έργων 4 δισ. ευρώ

Όπως είχε δεσμευτεί η ΕΡΓΟΣΕ, μετά την πρώτη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για 6 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ, προχωρά στην επόμενη κίνηση που είναι ο Ανταγωνιστικός Διάλογος, μια νέα μέθοδος που θα εφαρμόζεται στο εξής.

Δημήτρης Μπαλής

Ο ΕΡΓΟΣΕ καλεί στις 4 Οκτωβρίου τα σχήματα των υποψήφιων αναδόχων στο τραπέζι του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, όπου θα διερευνηθούν οι βασικές τεχνικές, χρηματοοικονομικές και νομικές παράμετροι των έργων, σε συνεργασία με τους υποψήφιους αναδόχους, με στόχο τον καθορισμό των βέλτιστων λύσεων για την επιτυχή υλοποίηση τους.
Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο του κάθε έργου, ο οποίος θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία.
Η συμμετοχή στο διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).
Μετά την ολοκλήρωση των κύκλων Διαλόγου, οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές στο πλαίσιο του σταδίου Β.ΙΙ της Β΄ φάσης των διαγωνισμών, για τη σύναψη των συμβάσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έργα θα συγχρηματοδοτούνται από προγράμματα της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου του ΕΣΠΑ, καθώς και του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη 2» (Connecting Europe Facility - CEF 2) 2021 -2027.

Τα έργα είναι:

Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (προϋπολογισμός 1,07 δισ. ευρώ)

Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες (1,68 δισ. ευρώ)

Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών (476,5 εκατ. ευρώ)

Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου (390,5 εκατ. ευρώ)

Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο (308,6 εκατ. ευρώ)

Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης (53,4 εκατ. ευρώ)

Σε όλα τα έργα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα εξής σχήματα:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ (εκτός από το 6ο έργο που οι δύο εταιρείες έχουν εκδηλώσει ξεχωριστά ενδιαφέρον), ΑΒΑΞ – ALSTOM και ΑΚΤΩΡ – ΜΗΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

«Ο Ανταγωνιστικός Διάλογος μπαίνει σε κίνηση. Είμαστε βέβαιοι ότι η μέθοδος αυτή θα αποδώσει άμεσα και θα μας βοηθήσει να μειώσουμε το χρόνο ωρίμανσης αυτών των έργων, να εφαρμόσουμε νέες, καινοτόμες, έξυπνες λύσεις και βέλτιστες πρακτικές και να υιοθετήσουμε την καλύτερη δυνατή λύση από τεχνικής άποψης. Ταυτόχρονα, θα διασφαλιστεί η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων σε κάθε στάδιο υλοποίησης των κρίσιμων αυτών υποδομών που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και αλλάζουν τον χάρτη των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας», επισημαίνει ο πρόεδρος του και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης.

Φωτογραφία αρχείου.

huffingtonpost.gr
sidirodromikanea.blogspot.com