Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022

Τρένο: Τα μηνύματα και οι εξελίξεις


Η στήλη είχε γράψει από τις 9 Ιουλίου, ότι οι παράπλευρες εξελίξεις στο θέμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, «φώναζαν» ότι το Υπουργείο Υποδομών δεν αλλάζει το σχέδιο για την υπογειοποίηση.

Σωτήρης Παπανδρέου 

Η επανέναρξη των εργασιών στους οικισμούς Αραχωβιτίκων, Αγίου Βασιλείου και Ρίου, στο πλαίσιο της εργολαβίας που αφορούσε στην κατασκευή της υποδομής για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, στο υποτμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο ήταν ίσως το πιο ισχυρό σήμα που θα έπρεπε να έχουν πάρει οι τοπικές αρχές και οι φορείς.

Η παγωμένη εδώ και χρόνια εργολαβία της GD Infrastrutture, ξεκινούσε και πάλι στο εγκατελειμένο εργοτάξιο του Ρίου και οι προβλεπόμενες εργασίες επεκτείνονται μέχρι την περιοχή της οδού Κανελλοπούλου, δηλ. από το σημείο όπου ο ισχύων σχεδιασμός προβλέπει έναρξη της υπογειοποίησης της γραμμής.

Αυτό τι σημαίνει πρακτικά; Οτι τα έργα προχωρούν κανονικά, χωρίς να προβλέπεται επέκταση της υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο. Να θυμίσουμε λίγο το ιστορικό αυτής της πτυχής του θέματος, για να αντιληφθούμε και τις εξελίξεις. Το «κόλλημα» στην εν λόγω εργολαβία, προέκυψε επί των ημερών του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, όταν ο δήμος Πατρέων και οι κάτοικοι της περιοχής, ήγειραν τις πρώτες αξιώσεις για επέκταση της υπογειοποίησης της γραμμής και στο τμήμα από το Ρίο μέχρι την οδό Κανελλοπούλο

Επειδή το τμήμα της τρέχουσας υπο-εργολαβίας Ψαθόπυργος – Ρίο, θα επηρεαζόταν από αυτή την εξέλιξη, δόθηκε τότε η εντολή να σταματήσουν τα έργα για να εξεταστεί, αν και πως θα μπορούσε να αλλάξει η αρχική μελέτη που προβλέπει διέλευση του τρένου σε όρυγμα μέχρι την οδό Κανελλοπούλου.

Ωστόσο, η κυβέρνηση άλλαξε, ο Κώστας Καραμανλής ανέλαβε το υπουργείο Υποδομών, αλλά η εργολαβία στο υποτμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο παρέμενε μέχρι και το περασμένο καλοκαίρι «παγωμένη», λόγω αυτής της εκκρεμότητας, αλλά και κάποιων ακόμα διαφορών με τον εργολάβο.
Ετσι, η εργολαβία της υποδομής από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο, που περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί από το 2020, «πάγωσε» σε αναμονή των αποφάσεων για την υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο μέχρι την οδό Κανελλοπούλου, δηλ. την χιλιομετρική θέση 123+500.

Με την επανέναρξη των εργασιών στη συγκεκριμένη εργολαβία, δεν υπήρξε κάποια αλλαγή στην μελέτη, που να προβλέπει υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο και μετά.

Οπότε, συνάγεται το λογικό συμπέρασμα, ότι το αίτημα του Δήμου Πατρέων και των κατοίκων της περιοχής, για έναρξη της υπογειοποίησης από το Ρίο δεν μπορεί να υλοποιηθεί, τουλάχιστον από την υφιστάμενη εργολαβία.
Και φτάνουμε στις σημερινές εξελίξεις, όπου η γενική γραμματέας Υποδομών Μαρία-Ελλη Γεραρδή, σε μια άσχετη συνεδρίαση (του Δικτύου ΣΕΑΔΕ), φέρεται να είπε ότι οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα βρίσκονται προχωράνε με γοργούς ρυθμούς και ότι το έργο της υπογειοποίησης έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Οι υποψιασμένοι θα μπορούσαν να υποθέσουν ότι η γενική γραμματέας έκανε αυτή την δήλωση, για να μετρηθούν αντιδράσεις από την πλευρά του δήμου.

Πιστεύουμε ότι χρειάζονται ειλικρινείς και δημόσιες τοποθετήσεις.

pelop.gr
sidirodromikanea.blogspot.com