Έπεσαν οι υπογραφές για -2- σημαντικές συμβάσεις του ΟΣΕΘ που αφορούν στη διαδικασία ωρίμανσης του φακέλου μεγάλου έργου της προμήθειας ηλεκτροκίνητων («καθαρών») λεωφορείων για τις περιοχές Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Αφορούν σε διαδικασία υπηρεσιών συμβούλων από δυο μεγάλες τεχνικές εταιρείες και αποτελούν τμήμα των ενεργειών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη χρηματοδότηση της προμήθειας νέου «καθαρού» στόλου της αστικής συγκοινωνίας στα δυο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Με την προμήθεια, αναμένονται στη φάση αυτή περίπου (130-150) σύγχρονα ηλεκτροκίνητα οχήματα στη Θεσσαλονίκη στα μέσα του προσεχούς έτους.
Με τις δυο μελέτες υποστήριξης που ανέλαβε να επιβλέψει παρακολουθήσει και να χρηματοδοτήσει σε σύντομο διάστημα ο ΟΣΕΘ (ύψους προϋπολογισμού περίπου 60.000€ συνολικά) θα υπάρξει διεξοδική ανάλυση και θα διευκρινισθεί αφενός ο τελικός προσδιορισμός της απαιτούμενης ηλεκτρικής ισχύος και των απαιτούμενων έργων και διαμορφώσεων στα αμαξοστάσια της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης.
Με παράλληλες ενέργειες, θα μελετηθεί και θα ολοκληρωθεί επίσης η απαραίτητη διαδοχική σχεδιαστική απεικόνιση των έργων και η διαμόρφωση του δικτύου των γραμμών στις οποίες θα «τρέξουν» νέα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.
Η στρατηγική στους τομείς της κινητικότητας, της ανάπτυξης των χρήσεων γης αλλά και του πολεοδομικού συγκροτήματος καθώς και οι απαιτήσεις εξυπηρέτησης από την αστική συγκοινωνία ήδη εκπονούνται από τον ΟΣΕΘ και συμπληρώνουν τον καμβά της βιώσιμης κινητικότητας των επόμενων ετών στη Θεσσαλονίκη, έχοντας υπόψη και τα στοιχεία που αντλούνται από τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ) που υλοποιεί η Αττικό Μετρό.
Ο πρόεδρος κ. Γιάννης Τόσκας με τον υπουργό Μεταφορών Κ. Κώστα Καραμανλή στο περίπτερο του ΟΣΕΘ στην ΔΕΘ
«Η ηλεκτροκίνηση, όπως σε κάθε μεγάλη πόλη της Ευρώπης, θα προσδώσει νέα δυναμική και ουσιαστική βελτίωση των περιβαλλοντικών μεταβλητών στο πολεοδομικό συγκρότημα. Το παραπάνω γεγονός, ο στόλος χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, μαζί με τη λειτουργία του μετρό και των τερματικών χώρων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Αρχής Μεταφορών, τις αναδιαρθρώσεις και την εφαρμογή σύγχρονης πολιτικής κομίστρου στην αστική συγκοινωνία, θεωρούνται ως οι καλύτεροι «πρεσβευτές» της ψηφιακής και βιώσιμης Θεσσαλονίκης των μεταφορών του 2030», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.
sidirodromikanea.blogspot.com