Το ταξίδι από την Ευρώπη στις χώρες της Βαλτικής (και πίσω) θα είναι πολύ πιο εύκολο τα επόμενα χρόνια! Το Rail Baltica, που βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη, θα αποτελέσει σημείο καμπής στα σιδηροδρομικά ταξίδια στην Ευρώπη και τη Βαλτική.
Το έργο των 5,8 δισεκατομμυρίων ευρώ (περίπου 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) θα συνδέσει τα τρία κράτη της Βαλτικής (Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία) με τη Φινλανδία και την Πολωνία, φέρνοντας τις χώρες πιο κοντά η μία στην άλλη και πιο κοντά στην Ευρώπη. Θα είναι ο κρίκος που λείπει στα ευρωπαϊκά δίκτυα διαμετακόμισης, ενσωματώνοντας πλήρως τα κράτη της Βαλτικής με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Πού θα με πάει η Rail Baltica;
Σκοπός του έργου είναι να παρέχει μια σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει τις πρωτεύουσες της Εσθονίας, της Λετονίας και της Λιθουανίας με την υπόλοιπη Ευρώπη μέσω της Βαρσοβίας, της πολωνικής πρωτεύουσας. Ο σιδηρόδρομος μήκους 870 χιλιομέτρων (540 μίλια) θα ξεκινά από το Ταλίν και θα περνά από το Pärnu, τη Ρίγα, το Panevėžys και το Kaunas πριν φτάσει στα σύνορα Λιθουανίας-Πολωνίας. Θα υπάρχει επίσης σύνδεση με το Βίλνιους από το Κάουνας. Μόλις ολοκληρωθεί, η Rail Baltica θα συνδέσει πολλές βασικές πόλεις, όπως το Ρότερνταμ, το Βερολίνο και η Βαρσοβία.
Πότε θα είναι έτοιμο το Rail Baltica για επιβάτες;
Το μεγαλύτερο έργο υποδομής της περιοχής της Βαλτικής εδώ και περίπου έναν αιώνα βρίσκεται πλέον επίσημα σε εξέλιξη, με πολλά τμήματα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Rail Baltica να είναι τώρα υπό κατασκευή. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί κάποια στιγμή μέσα στο 2026.
Πόσο γρήγορα μπορεί η Rail Baltica να με πάει εκεί που θέλω να πάω;
Τα προτεινόμενα επιβατικά τρένα της Rail Baltica είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με τελικές ταχύτητες 234 km/h (περίπου 145 mph) και να παρέχουν απρόσκοπτες συνδέσεις με την υπόλοιπη ΕΕ. Μόλις ολοκληρωθεί, η γραμμή θα αποτελέσει την πιο πρόσφατη προσθήκη στον διάδρομο Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής της ΕΕ, μια διευρωπαϊκή διαδρομή που περιλαμβάνει βασικές πόλεις όπως το Ρότερνταμ, το Βερολίνο και η Βαρσοβία.
Για τους επιβάτες, θα υπάρχουν τακτικές συνδέσεις με τουλάχιστον μία διεθνή σιδηροδρομική γραμμή κάθε 2 ώρες, με αποτέλεσμα οκτώ ζεύγη τρένων καθημερινά προς κάθε κατεύθυνση. Ακολουθεί ένα παράδειγμα για το πόσο γρήγορες είναι οι συνδέσεις: Αυτήν τη στιγμή χρειάζονται 7 ώρες για να οδηγήσετε από την πρωτεύουσα της Λιθουανίας στην Εσθονία. η νέα γραμμή θα μειώσει σχεδόν στο μισό σε μόλις 3 ώρες και 38 λεπτά.
Το Rail Baltica είναι κάτι περισσότερο από μια τυπική αναβάθμιση
Εκτός από το να κάνει τα ταξίδια των επιβατών πιο γρήγορα, το έργο θα μειώσει επίσης το κόστος μεταφοράς και θα προσφέρει έναν αποτελεσματικό από άποψη χρόνου τρόπο μεταφοράς μαζικού φορτίου. Η τρέχουσα σιδηροδρομική γραμμή κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας ένα ρωσικό πρότυπο πλάτους μετρητή (η Σοβιετική Ένωση κατέλαβε τις χώρες της Βαλτικής τον περασμένο αιώνα). Ενώ η Βαλτική είναι πλέον ανεξάρτητη, οι σιδηροδρομικές γραμμές εξακολουθούν να είναι ασύμβατες με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, αναγκάζοντας αυτά τα έθνη να βασίζονται στη Ρωσία για μεγάλο μέρος του εμπορίου και των εμπορευμάτων τους που μεταφέρονται σιδηροδρομικώς.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές από τη Βαλτική προς και από την Ευρώπη έχουν παραμείνει περιορισμένες, καθώς οι επιβάτες και το φορτίο πρέπει να εκφορτώνονται και στη συνέχεια να φορτώνονται εκ νέου σε διαφορετικά τρένα στα πολωνικά σύνορα για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Ένα διαβαλτικό σιδηροδρομικό σχέδιο για τη διόρθωση της συμφόρησης έχει συζητηθεί από τότε που οι χώρες κέρδισαν την ανεξαρτησία τους τη δεκαετία του 1990.
Το έργο Rail Baltica είναι συμβολικό όσο και φυσικό. Για την ΕΕ, είναι μια δήλωση για την επιστροφή των χωρών της Βαλτικής στην Ευρώπη και την αποσύνδεσή τους από το σοβιετικό παρελθόν τους.
.travelawaits.com
sidirodromikanea.blogspot.com