Αναξιοποίητη παραμένει η περιουσία του ΟΣΕ στον Πύργο και την ευρύτερη περιοχή, ενώ πολλά ιστορικά κτίρια του σιδηροδρόμου, αντί να αναδεικνύονται καταρρέουν.
Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του παλιού μηχανοστασίου του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Πύργου. Την ώρα που το κτίριο του Σταθμού ανανεώνεται με τις εργασίες που γίνονται εκεί, λίγα μέτρα πιο πέρα το παλιό μηχανοστάσιο καταρρέει. Ένα χαρακτηριστικό δείγμα της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, που φυσικά κουβαλά πέρα από την ιστορία μιας άλλης εποχής και αυτή της δεύτερης αρχαιότερης σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας στα τέλη του 1800. Όπως όμως και άλλα κτίρια στο ίδιο συγκρότημα.
Στον χώρο του σταθμού σαπίζουν χωρίς καμία ανάδειξη παλιές μηχανές και συρμοί του ΟΣΕ, με κορωνίδα μια παλιά ατμομηχανή του 1900, που σε άλλες πόλεις της Ελλάδας αποτελεί αξιοθέατο.
Ιδανική θα ήταν η δημιουργία ενός σιδηροδρομικού πάρκου με την ανάδειξη των κτιρίων, των μέσων αλλά και άλλων υλικών από την ιστορία του ΣΠΚ και του ΣΠΑΠ.
Ο Δήμος Πύργου μετά την κατάρρευση του μηχανοστασίου τον περασμένο χειμώνα κινητοποιήθηκε και χτύπησε την πόρτα του ΟΣΕ και για το συγκεκριμένο κτίριο αλλά και για αυτά τα μικρότερα των σταθμών που βρίσκονται σε διάφορα χωριά του δήμου. “Βρισκόμαστε σε μία προσπάθεια να συνεννοηθούμε με τα κεντρικά του ΟΣΕ, τι ακριβώς θέλει να κάνει, γιατί δεν έχουν ξεκαθαρίσει με το ΤΑΙΠΕΔ και τι γίνεται με την περιουσία του ΟΣΕ. Εμείς προσπαθούμε να συνάψουμε μία προγραμματική σύμβαση με τον ΟΣΕ, να μας δώσει την δυνατότητα να καθαρίζουμε αυτό τον χώρο, να υπάρχει ένας ευπρεπισμός και μπορεί αυτός ο χώρος να γίνει ένα πάρκο για τους πολίτες, να γίνει ένα μουσείο σιδηροδρόμου, έχει μέσα παλιές μηχανές, και το μηχανουργείο μπορεί να αξιοποιηθεί ως χώρος, αλλά πρέπει να υπάρξει μία εγρήγορση και από την πλευρά του ΟΣΕ” ανέφερε ο δήμαρχος Πύργου Τάκης Αντωνακόπουλος μιλώντας στο ilialive.gr.
Όπως συμπλήρωσε περιμένει να υπάρξει ανταπόκριση από τον οργανισμό, ενώ ήδη έγινε και συνάντηση με τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Παπαδόπουλο, καθώς πρόθεση του δήμου είναι να συνάψει προγραμματική σύμβαση για την ανάδειξη των κτιρίων των σταθμών σε Ανεμοχώρι και Άγιο Ηλία.
“Για το Ανεμοχώρι έχουμε κάνει παρέμβαση και με μία ΚΟΙΝΣΕΠ που έχουν δημιουργήσει οι κάτοικοι εκεί αλλά κινούνται πολύ δύσκολα, πάνε σημειωτόν. Προφανώς το ΤΑΙΠΕΔ δεν ξέρω τι όρους βάζει κι εμείς δεν μπορούμε να επιβάλουμε τις δικές μας απόψεις και τους δικούς μας ρυθμούς. Όμως μέσα από την αλληλογραφία που έχουμε και από τις συναντήσεις που έχουμε κάνει, προκύπτει το ενδιαφέρον του Δήμου” είπε ο κ. Αντωνακοπουλος.
Επανερχόμενος στο θέμα του συγκροτήματος του Σιδηροδρομικού Σταθμού σημείωσε πως “… αυτός είναι ένας πνεύμονας για την πόλη, το κτίριο έχει μεγάλη αξία - είναι τύπου Τσίλλερ ο σταθμός - υπάρχουν προγράμματα πέρα από την ΟΧΕ που έχει ένα ποσό χαμηλό, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με πολλά χρήματα. Όμως ο ΟΣΕ, τα τρένα στην Ελλάδα, είναι μία υπόθεση που αποδεικνύει την μνημειώδη αστοχία ή σκόπιμη δημιουργία προβλημάτων, μεγαλεπήβολα σχέδια, προϋπολογισμού εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ να πηγαίνουν και να έρχονται και στο τέλος να μη μένει τίποτα. Γιατί αν θυμάστε πουλήθηκε στο ευτελές ποσό κάτω από 100 εκατομμύρια € σαν να ήταν μία μεταγραφή ενός μεγάλου ποδοσφαιριστή στην Ρεάλ και απαξιώθηκε όλο το δίκτυο, με αποτέλεσμα διάφοροι να κόβουν κομμάτια και να τα πουλάνε για μέταλλα”.
Ο κ. Αντωνακόπουλος εξέφρασε τη γενικότερη δυσαρέσκεια του για την συνολική ανάδειξη του σιδηροδρομικού δικτύου από και προς τον Πύργο. “Βλέπω ότι το κανονικό σύστημα δεν κατεβαίνει στην Πελοπόννησο, δηλαδή δεν περνάει την Πάτρα. Αυτά είναι προβλήματα! Δηλαδή το να κάνουν μετρικό σύστημα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, να αλλάζεις τρένα, να ανεβοκατεβάζεις βαλίτσες και πράγματα, δεν αντέχει και πολύ σοβαρή κρίση αυτό και να χαλάς και εκατομμύρια. Καλό θα είναι να μη συμβεί αυτό, γιατί είναι τόσα εκατομμύρια πεταμένα, δεν θα αξιοποιηθούν. Ας κοιτάξουν τι θα γίνει και βέβαια επαναλαμβάνω αυτό που λέω πάντα, ότι αυτό αποδεικνύει περίτρανα ότι στην χώρα η οικονομία ελέγχεται από τον κύκλο των διυλιστηρίων. Ο δήμος έχει και σχέδια και προτάσεις έχει και επαφές και το θέλει αυτό. Απλώς απαιτείται μία εγρήγορση από την πλευρά του ΟΣΕ. Όπου ο ΟΣΕ έχει αποδείξει πανελλαδικά ότι ουσιαστικά έχει ένα παραιτημένο κεφάλαιο, δεν το κινεί δεν το προτείνει, δεν, δεν….. Πας, τους μιλάς σου λένε ότι πρέπει να συνεννοηθούν και οι πέντε εταιρείες του ΟΣΕ, πας από τον έναν στον άλλον και ξανά από την αρχή. Άρα εγώ βλέπω μία σκόπιμη αδυναμία, ο ΟΣΕ ένα αξιοποιήσει την περιουσία του…”.
ilialive.gr
sidirodromikanea.blogspot.com