Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022

Η Ευρώπη συνεχίζει να αναπτύσσει το δίκτυο των τρένων υψηλής ταχύτητας


Με τις πυρκαγιές στην Ισπανία και τους επαναλαμβανόμενους καύσωνες σε όλη την Ευρώπη, οι πρωτοβουλίες για τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) έχουν γίνει προτεραιότητα. Σύμφωνα με το Euronews, η αεροπορία παράγει σχεδόν το 14% τοις εκατό των εκπομπών, καθιστώντας την τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μετά τις οδικές μεταφορές.

Από τον Mauricio Ruiz

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΕ στοχεύει να διπλασιάσει τη χρήση των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας έως το 2030 και να τριπλασιάσει τα σημερινά επίπεδα έως το 2050. Το όραμα ανακοινώθηκε στη Λυών της Γαλλίας, στις 29 Ιουνίου, κατά τη διάρκεια των Ημερών Συνδέοντας την Ευρώπη 2022, που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πολλά έργα θα ενισχύσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των διασυνοριακών συνδέσεων και συνδέσεων με λιμάνια και αεροδρόμια.

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να περάσουν πέντε ώρες, έξι ώρες, επτά ώρες σε ένα τρένο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SNCF Jean-Pierre Farandou

Αν και τα ταχύτερα τρένα του κόσμου κυκλοφορούν στην Ιαπωνία, η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 60% των σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας στον κόσμο. Το υπόλοιπο 40% μοιράζεται μεταξύ Ασίας (30%), Αμερικής και Αφρικής (10%). Ακολουθεί μια επισκόπηση ορισμένων από τα δίκτυα υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη.

1. Ισπανία

Με 3.152 χιλιόμετρα τροχιάς, η Ισπανία είναι η χώρα με το μεγαλύτερο δίκτυο υψηλής ταχύτητας στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Στις αρχές του 2019, το ισπανικό σιδηροδρομικό δίκτυο είχε 3.152 χιλιόμετρα γραμμών υψηλής ταχύτητας, εκ των οποίων τα 2.514 χιλιόμετρα είναι Standard Gauge, 567 km αντιστοιχούν στο Iberian Gauge και 71 km στο Mixed Network, συνδυασμός Standard και Iberian Gauge. Σε αυτές τις γραμμές λειτουργούν τρένα AVE, Alvia και Avant της ισπανικής εταιρείας Renfe.

Το ισπανικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας μετέφερε 28,7 εκατομμύρια επιβάτες το 2017. Αυτή τη στιγμή αποτελείται από πέντε διαδρόμους κατά μήκος των οποίων κινούνται τα γρήγορα τρένα της Renfe, κυρίως τα AVE, Alvia και Avant.

Νέο AVLO

Το Renfe-Avlo είναι η νέα προσφορά υψηλής ταχύτητας-μακράς απόστασης της Renfe που ξεκίνησε να λειτουργεί το καλοκαίρι του 2021 στη γραμμή Μαδρίτη-Βαρκελώνη-Figueres. Τα τρένα Avlo μπορούν να ταξιδέψουν έως και 300 Km/h, όλες οι θέσεις είναι στην οικονομική θέση με καθορισμένες θέσεις.

Στο βαγόνι μπορείτε να βρείτε δωρεάν Wi-Fi μέσω της πλατφόρμας PlayRenfe, πρίζες σε κάθε θέση για να φορτίζετε τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές και μηχανήματα αυτόματης πώλησης με ζεστά και κρύα ποτά και σνακ. Ο μόνος ναύλος που προσφέρεται στις υπηρεσίες Avlo ονομάζεται Basic, όλα τα εισιτήρια είναι ονομαστικά. Τα παιδιά κάτω των 14 ετών μπορούν να ταξιδέψουν με μειωμένη σταθερή τιμή, πρέπει να έχουν θέση και εισιτήριο.

AVE

Τα τρένα AVE συνδέουν τις κύριες πόλεις της Ισπανίας με περισσότερα από 300 km/h. Με περισσότερα από 20 καθημερινά δρομολόγια μεταξύ Μαδρίτης και Βαρκελώνης, το AVE έχει γίνει το καλύτερο μέσο μεταφοράς για να ταξιδέψετε μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ισπανίας. Εκτός από τα 12 δρομολόγια που εκτελεί η AVE σε εθνικό επίπεδο, η Renfe συνδέει την Ισπανία και τη Γαλλία με τρένα υψηλής ταχύτητας.

ΑΛΒΙΑ

Με δυνατότητα αλλαγής εύρους χωρίς στάση, τα τρένα Alvia της Renfe κινούνται τόσο σε γραμμές υψηλής ταχύτητας (μέγιστη ταχύτητα 250 km/h) όσο και σε συμβατικές γραμμές εύρους (με μέγιστη ταχύτητα 200 km/h). Όλες οι υπηρεσίες της Alvia αναχωρούν ή φτάνουν στις πόλεις της Μαδρίτης, της Βαρκελώνης και του Αλικάντε.

AVANT

Η Avant είναι η υπηρεσία υψηλής ταχύτητας μεσαίας απόστασης της Renfe. Σχεδιασμένα για ταξίδια μικρότερα των 200 χιλιομέτρων, τα τρένα Avant τρέχουν με μέγιστη ταχύτητα 250 km/h.

2. Ιταλία

Τα τρένα στην Ιταλία επιλέγονται από τουρίστες που αναζητούν ταχύτητα και οικονομία, επειδή οι συνδέσεις μεταξύ μεγάλων πόλεων είναι γενικά πιο γρήγορες και φθηνότερες με τρένο από ό,τι αεροπορικώς και επειδή η οδήγηση και η στάθμευση στην Ιταλία μπορεί να είναι αγχωτική.

Για παράδειγμα, ένα ταξίδι με τρένο από τη Ρώμη στο Μιλάνο διαρκεί κατά μέσο όρο 2 ώρες και 48 λεπτά, παρόμοιο με το ίδιο ταξίδι με αεροπλάνο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο) και πολύ πιο γρήγορα από ό,τι με αυτοκίνητο (6 ώρες). Το πρόγραμμα προσφέρει πολλές καθημερινές αναχωρήσεις, ώστε να μπορείτε εύκολα να σχεδιάσετε την επόμενη περιπέτειά σας.

Τρένο υψηλής ταχύτητας Italo

Το τρένο υψηλής ταχύτητας Italo είναι ένας αγαπημένος τρόπος μεταφοράς για τους ταξιδιώτες. Αυτό το ιταλικό τρένο express προσφέρει 4 κατηγορίες ταξιδιών και μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 300 χλμ/ώρα. Ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό αυτού του ιταλικού τρένου είναι το κινηματογραφικό του αυτοκίνητο με οθόνες υψηλής ευκρίνειας. Τα τρένα υψηλής ταχύτητας Italo EVO θεωρούνται «πράσινα» επειδή κατασκευάστηκαν με ανακυκλώσιμα υλικά και έχουν σχεδιαστεί για να εγγυώνται μειωμένες εκπομπές CO2.

Τρένο υψηλής ταχύτητας Frecciarossa

Το τρένο Frecciarossa, το οποίο λειτουργεί από την Trenitalia και ονομάζεται "Red Arrow" στα αγγλικά, είναι ένας απόλυτος θρύλος του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας στην Ιταλία. Η τελική ταχύτητα του Frecciarossa φτάνει τα 300 χλμ/ώρα (186 μίλια/ώρα). Υπάρχουν δύο διαφορετικές κατηγορίες στο πλοίο, καθεμία εξοπλισμένη με πρίζες, κλιματισμό, άφθονο χώρο αποσκευών και δωρεάν Wi-Fi.

Σύμφωνα με το Euronews, η FrecciaRossa αποκάλυψε τον Ιούλιο του 2022 απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας από το αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης προς τη Νάπολη και τη Φλωρεντία.

Τρένο υψηλής ταχύτητας Railjet

Με τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα (143 μίλια/ώρα), το Railjet είναι ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους για να ταξιδέψετε στην Ιταλία με τρένο. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε 3 διαφορετικά βαγόνια: Δεύτερη Οικονομική Θέση, Πρώτη Θέση και Business Class. Επιπλέον, οι επιβάτες είναι ευπρόσδεκτοι να απολαύσουν τον παιδικό κινηματογράφο και το αυτοκίνητο του εστιατορίου.

Τρένο υψηλής ταχύτητας EuroCity

Λειτουργώντας σε πολλές σιδηροδρομικές διαδρομές σε όλη την Ευρώπη, τα τρένα EuroCity προσφέρουν βαγόνια δύο κατηγοριών, και τα δύο εξοπλισμένα με όλα τα απαραίτητα για ένα άνετο ταξίδι, όπως κλιματισμό, καλά καθίσματα και ευρύχωρους χώρους αποθήκευσης αποσκευών. Επιπλέον, τα αστικά τρένα EuroCity έχουν εκτενές χρονοδιάγραμμα, ώστε να μπορείτε εύκολα να επιλέξετε την ώρα που ταιριάζει καλύτερα στο πρόγραμμα του ταξιδιού σας.

Νυχτερινό τρένο Nightjet

Αντί να κάνετε κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο, εξοικονομήστε χρόνο ταξιδιού και επιβιβαστείτε σε ένα σύγχρονο τρένο Nightjet. Αυτό το νυχτερινό τρένο προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες επί του σκάφους, καθώς και βαγόνια 3 θέσεων: υπνοδωμάτιο, κουκέτα και καθιστικό. Επιπλέον, το Nightjet είναι ιδανικό για ταξίδια με οικογένεια ή παρέες φίλων, καθώς ορισμένα διαμερίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν από 4 έως 6 άτομα.

Νυχτερινό τρένο EuroNight

Χαλαρώστε σε ένα από τα άνετα και άνετα βαγόνια καθώς το τρένο EuroNight σας μεταφέρει στην επόμενη στάση σας. Για να προσφέρουν υψηλό επίπεδο άνεσης, όλα τα υπνοδωμάτια EuroNight είναι εξοπλισμένα με σύγχρονες ανέσεις, όπως πρίζες, σχάρες αποσκευών και κλιματισμό. Δυστυχώς, δεν υπάρχει Wi-Fi στο σκάφος.

3. Γαλλία

Η συντομογραφία TGV (Train à Grande Vitesse) ορίζει μια οικογένεια τρένων υψηλής ταχύτητας. Σχεδιασμένο από την SNCF (Société nationale des chemins de fer français) ή τη γαλλική εθνική εταιρεία σιδηροδρόμων, σε συνεργασία με την κατασκευαστική εταιρεία Alstom, το TGV είναι ένα από τα ταχύτερα συμβατικά τρένα στον κόσμο. σε ορισμένα τμήματα λειτουργεί με ταχύτητες έως και 320 km/h (200 mph).

Το δίκτυο τρένων TGV διασχίζει τη Γαλλία από βορρά προς νότο και από ανατολικά προς δυτικά, φτάνοντας μέχρι τη Μασσαλία, τη Λιλ, το Καλαί ή το Στρασβούργο. Το Παρίσι είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός στη Γαλλία ανάμεσα στα πιο δημοφιλή δρομολόγια τρένων TGV.

Οι κεντρικοί σταθμοί του Παρισιού (Paris Gare du Nord, Paris Gare de Lyon, Paris Montparnasse και Paris Gare de l'Est) εξυπηρετούνται με τρένα InOUI και οι απομακρυσμένοι σταθμοί (Massy, ​​Marne-la-Vallée και Roissy) με τρένα OUIGO.

Η SNCF και η Deutsche Bahn σχεδιάζουν να ξεκινήσουν ένα απευθείας τρένο υψηλής ταχύτητας μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου στα τέλη του 2023 . «Θέλουμε να λανσάρουμε ένα TGV Paris-Berlin τον Δεκέμβριο του 2023», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Διευθύνων Σύμβουλος της SNCF, Jean-Pierre Farandou. «Όλο και περισσότεροι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να περάσουν πέντε ώρες, έξι ώρες, επτά ώρες σε ένα τρένο».

Θέλουμε να λανσάρουμε ένα TGV Paris-Berlin τον Δεκέμβριο του 2023.Jean-Pierre Farandou, Διευθύνων Σύμβουλος SNCF

4. Γερμανία

Το γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα στην Ευρώπη. Η εταιρεία που διαχειρίζεται την κυκλοφορία των τρένων στη χώρα, η Deutsche Bahn, διαχειρίζεται περισσότερα από 25.000 χιλιόμετρα τροχιών που συνδέουν τις περισσότερες πόλεις και περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με το Euronews, ένας νέος σιδηρόδρομος υψηλών ταχυτήτων Στουτγάρδη-Βέντλινγκεν, μήκους 25 χιλιομέτρων, βρίσκεται σε εξέλιξη και θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως το 2025.

Παρά το γεγονός ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες χώρες της ηπείρου, τα τρένα υψηλής ταχύτητας ταξιδεύουν μεταξύ των κύριων γερμανικών πόλεων και άλλων ξένων πρωτευουσών μέσα σε λίγες μόνο ώρες. Είναι δυνατό να ταξιδέψετε από τη Φρανκφούρτη στο Παρίσι σε 3 ώρες 40 λεπτά.

Από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές στη Γερμανία είναι αυτές μεταξύ των τριών πόλεων που προαναφέρθηκαν: Βερολίνο, Κολωνία και Μόναχο. Το ταξίδι από το Βερολίνο στην Κολωνία, γίνεται καθημερινά με πλήθος δρομολογίων διαθέσιμα. Το απευθείας ταξίδι μπορεί να γίνει σε 4 ώρες 20 λεπτά, από τον κεντρικό σταθμό του Βερολίνου με το Intercity Express (ICE), τα γερμανικά τρένα υψηλής ταχύτητας. Η υπηρεσία Wi-Fi είναι δωρεάν.

Η διαδρομή από την Κολωνία στο Μόναχο είναι από τις πιο χρησιμοποιούμενες στη Γερμανία. Η συντομότερη απευθείας διαδρομή διαρκεί 4 ώρες 32 λεπτά και λειτουργεί επίσης από το ICE. Οι διαδρομές μεταφοράς συνήθως διαρκούν τουλάχιστον 1 ώρα περισσότερο.

Πολύ συνηθισμένη είναι και η διαδρομή από το Μόναχο στο Βερολίνο. Το ICE κάνει το ταξίδι καθημερινά με πολλά προγράμματα για να διαλέξετε. Το απευθείας ταξίδι σε αυτή τη γραμμή διαρκεί συνήθως 4 ώρες 2 λεπτά κατά μέσο όρο. Υπάρχουν και άλλες διαδρομές με μεταφορές που χρειάζονται μόνο μισή ώρα περισσότερο. Όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις, η κράτηση θέσης γίνεται με ξεχωριστό κόστος.

traveltomorrow.com
sidirodromikanea.blogspot.com