Μια αναλυτική παρουσίαση του έργου
ΑΝ ΚΑΙ ΤΟ έργο βρίσκεται ακόμα στο σχεδιασμό, παρουσιάστηκε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Σιδηροδρομική Εγνατία και συγκεκριμένα το Ανατολικό της Τμήμα (Θεσσαλονίκη – Τοξότες).
Το ζήτημα με τη Σιδηροδρομική Εγνατία, είναι ότι η Δράμα έχει μάλλον χάσει το παιχνίδι να ενταχθεί στη διαδρομή της και ο σχεδιασμός της δεν φαίνεται να αλλάζει.
Η αλήθεια είναι ότι θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής (κατά το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών).
Μέρος της οραματικής «Σιδηροδρομικής Εγνατίας», το ανατολικό τμήμα, που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Τοξότες της Ξάνθης, μέσω νέας χάραξης, είναι ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, που πρόκειται να αλλάξει άρδην τα δεδομένα του σιδηροδρόμου στη χώρα.
Το έργο παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα αναλυτικά σε σύσκεψη υπό τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρη Μπίλλια, και τη συμμετοχή των δημάρχων και των εμπλεκομένων, από τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ.
Η νέα γραμμή Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες έχει μπει ήδη στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, έχουν προκριθεί οι υποψήφιοι ανάδοχοι και η όλη διαδικασία των διαγωνισμών αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023 κι αυτό επειδή οι προκαταρκτικές διαδικασίες έτρεξαν πολύ πιο γρήγορα από το συνηθισμένο.
Το έργο αφορά στη νέα μονή σιδηροδρομική γραµµή στο τµήµα από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Νέας Φιλαδέλφειας Θεσσαλονίκης μέχρι τους Τοξότες της Ξάνθης, καθώς επίσης και στην ανακαίνιση επιδοµής της υφιστάµενης σιδηροδρομικής γραµµής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στο τµήµα Τοξότες – Ξάνθη.
Η νέα γραμμή θα πηγαίνει παράλληλα με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, αλλά νότια. Η υφιστάµενη σιδηροδροµική γραµµή ακολουθεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Στρυµόνας – Σέρρες – Δράµα – Τοξότες.
Η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες θα διαθέτει:
-Τρεις σιδηροδρομικές στάσεις σε: Δρυμό, Λουτρά Βόλβης και Νέα Καρβάλη.
-Εννέα σιδηροδρομικούς σταθμούς σε: Καβαλάρι, Λαγκαδίκια, Νέα Μάδυτο, Βρασνά, Αμφίπολη, Αυλή, Ποδοχώρι, Αμυγδαλεώνας και Πέρνη – Γραβούνα.
Στο πλαίσιο του έργου θα κατασκευαστούν οι απαιτούμενες κτιριακές εγκαταστάσεις των εννέα σιδηροδρομικών σταθμών και με τον περιβάλλοντα χώρο αυτών, ενώ θα ανακαινιστεί και η επιδομή της υφιστάμενης γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στα περίπου 10 χλμ., μεταξύ Τοξοτών και Ξάνθης, περιλαμβανομένου και του σιδηροδρομικού σταθμού της Ξάνθης.
Θα συνδέεται με την υφιστάμενη γραμμή στη Νέα Φιλαδέλφεια και στους Τοξότες και προβλέπεται κατασκευή περίπου 206 χλµ. επιδοµής κύριας µονής σιδηροδροµικής γραµµής και επιδοµή πρόσθετων σιδηροδρομικών γραµµών κλάδων προς το λιμάνι της Καβάλας και προς τις εγκαταστάσεις της Βιοµηχανίας Φωσφορικών Λιπασµάτων, του Εµπορευµατικού Σταθµού Διαλογής, της ΒΙΠΕ Καβάλας καθώς και πρόσθετων σιδηροδρομικών γραµµών των λοιπών σιδηροδρομικών σταθµών. Επίσης, θα διαμορφωθεί υπηρεσιακός σιδηροδρομικός σταθμός µε κατάλληλη γραµµολογία σύνδεσης µε την υφιστάµενη σιδηροδρομική γραμμή κοντά στους Τοξότες (περιοχή παλαιού Εργοστασίου Ζάχαρης) βάσει των απαιτήσεων του ΟΣΕ.
Προβλέπεται επίσης κατασκευή οδικών έργων ανάπτυξης – αποκατάστασης του υφιστάµενου παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου και συγκεκριμένα:
-Τμήμα: Θεσσαλονίκη – Καρβάλη: Οδικό δίκτυο συνολικού µήκους περίπου 150 χλµ.
-Τμήμα: Καρβάλη – Τοξότες: Οδικό δίκτυο συνολικού µήκους περίπου 30 χλµ.
Επίσης προβλέπεται κατασκευή υδραυλικών έργων αντιπληµµυρικής προστασίας – αποχέτευσης – αποστράγγισης του συνόλου των σιδηροδροµικών και οδικών έργων.
Έχει προβλεφθεί κατασκευή σύγχρονου συστήµατος αµφίδροµης σηµατοδότησης µε τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1, κατασκευή συστήµατος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, µε τηλεδιοίκηση (SCADA), καθώς και κατασκευή σύγχρονου συστήµατος τηλεπικοινωνιών.
Εκτός της κύριας σιδηροδρομικής γραµµής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, προβλέπονται οι ακόλουθοι σιδηροδρομικοί σταθµοί:
1.Εµπορευµατικός Σταθµός Διαλογής, στο 3ο χλµ. του σιδηροδροµικού κλάδου προς Λιµένα Καβάλας.
2.Τερµατικός Σταθµός Βιοµηχανίας Φωσφορικών Λιπασµάτων, περί το 4ο χλµ. του σιδηροδροµικού κλάδου προς Λιµένα Καβάλας.
3.Τερµατικός Σταθµός Λιµένα Καβάλας στο 5ο χλµ. του σιδηροδροµικού κλάδου προς Λιµένα.
4.Τερµατικός Σταθµός ΒΙΠΕ Καβάλας στο πέρας του σιδηροδροµικού κλάδου προς ΒΙΠΕ µε σηµείο σύνδεσης περί το 77ο χλµ. της κύριας σιδηροδρομικής γραµµής Καρβάλη – Τοξότες.
5.Στον σιδηροδρομικό σταθμό Αµφίπολης θα υπάρξει πρόβλεψη στη γραµµολογία για µελλοντική σύνδεση µε νέα γραµµή Αµφίπολης – Ν. Ζίχνης.
6.Στον σιδηροδρομικό σταθμό Ξάνθης θα γίνει εξυγίανση υποδοµής, αναµόρφωση / ανακαίνιση γραµµολογίας και ανακατασκευή – αναβάθµιση των απαραίτητων κτηρίων και των αποβαθρών σε συνεννόηση µε τον ΟΣΕ.
Συνολικά 101 είναι τα τεχνικά έργα που θα απαιτηθούν, όπως οι άνω και κάτω διαβάσεις σε δρόμους από τις οποίες διέρχεται η νέα σιδηροδρομική γραμμή (71) και για την προστασία αγωγών ΔΕΣΦΑ (30).
proinos-typos.gr
sidirodromikanea.blogspot.com