Η σιδηροδρομική Εγνατία, ένα από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας, προχωρά όμως μόνο… ανατολικά! Οι διαγωνιστικές διαδικασίες τρέχουν για τη γραμμή Θεσσαλονίκης- Καβάλας- Ξάνθης συνολικού μήκους 205 χιλιομέτρων.
Κι αυτό την ώρα που για το δυτικό τμήμα δεν κινείται τίποτα, ενώ για την ολοκλήρωση της μελέτης στο τμήμα από την Καλαμπάκα μέχρι την Ηγουμενίτσα το Υπουργείο Ανάπτυξης αδυνατεί να διαθέσει επτά εκατομμύρια ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός.
Υπενθυμίζεται ότι το 50% της χρηματοδότησης για την μελέτης σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου έχει διασφαλιστεί από κοινοτικούς πόρους καθώς η Κοινότητα θεωρεί το έργο υψίστης σημασίας.
Ο διαγωνισμός για την υλοποίηση της γραμμής Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη ξεκίνησε στις αρχές του έτους και τώρα περιμένουμε τη Β’ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας από την ΕΡΓΟΣΕ με τον ανταγωνιστικό διάλογο. Το έργο έχει κινήσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων της χώρας οι οποίοι συμμετέχουν ως εξής: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-ALSTOM.
Η νέα γραμμή θα είναι υψηλών ταχυτήτων, θα διαθέτει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ETCS και νέους σταθμούς και στάσεις. Η χάραξη της γραμμής είναι νότια-πεδινή και ακολουθεί κατά σε αρκετά τμήματα αυτή της Εγνατίας οδού. Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι κατά τόπους 160-200 χλμ./ώρα.
Με το έργο θα αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου και θα αναπτυχθεί το νέο λιμάνι της Καβάλας, θα αναβαθμιστεί η σύνδεση με την Τουρκία και την Βουλγαρία και γενικότερη τα ανατολικά Βαλκάνια.
Το έργο θα συμβάλλει, επίσης, στην ενίσχυση τόσο του τουρισμού, όσο και γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη του συνόλου της χώρας, δεδομένου ότι θα εξασφαλίσει τη διαλειτουργική διασύνδεση του Λιμένα Πειραιά και των αστικών κέντρων της χώρας, με το αεροδρόμιο Σπάτων, με τις υπόλοιπες πόλεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας, καθώς και με το λιμάνι της Πάτρας μέσω της επικείμενης ένταξης της γραμμής Αθήνας- Πάτρας στο βασικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
.epiruspost.gr
sidirodromikanea.blogspot.com