Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022

8 λόγοι για να πάρετε το τρένο στη Γαλλία αυτό το καλοκαίρι


Φωτογραφία Philippe LOPEZ / AFP
Δίκτυα υψηλής ταχύτητας

Από άνετα καθίσματα και υπέροχες επιλογές για πικνίκ μέχρι ωραία θέα - και φυσικά το αποτύπωμά σας άνθρακα - εδώ είναι 8 λόγοι για τους οποίους πρέπει να σταματήσετε να πετάτε και να πάρετε το τρένο στη Γαλλία αυτό το καλοκαίρι.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα γαλλικά τρένα είναι αρκετά καλά. Το δίκτυο TGV υψηλής ταχύτητας συνδέει καλά τη χώρα, επιτρέποντάς σας να ταξιδεύετε από τη μια άκρη της χώρας στην άλλη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες (Παρίσι στη Μασσαλία, 775 χλμ., διαρκεί τρεισήμισι ώρες με το απευθείας τρένο ).
Παρόλο που τα τρένα δεν είναι φθηνά, υπάρχουν τακτικές εκπτώσεις και προσφορές, καθώς και κάρτες για οικογένειες, νέους και συνταξιούχους, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να είναι αρκετά προσιτό εάν προγραμματίσετε εκ των προτέρων.
Μόλις βγείτε από το δίκτυο TGV και μπείτε στα τοπικά τρένα TER, τα πράγματα είναι λίγο πιο αργά και πιο βασικά, με λιγότερα τρένα την ημέρα που συνδέουν τις μικρές πόλεις και τα χωριά της Γαλλίας.

Διεθνείς διαδρομές

Αλλά το δίκτυο τρένων δεν είναι μόνο για τη Γαλλία. Υπάρχει επίσης μια σειρά από διεθνείς συνδέσεις.
Μπορείτε να ταξιδέψετε απευθείας στη Βαρκελώνη, το Μιλάνο, τη Βιέννη, το Άμστερνταμ και τη Γενεύη για να αναφέρετε μόνο μερικούς προορισμούς, χωρίς να ξεχνάτε την απευθείας διαδρομή 2 ωρών και 20 λεπτών από το Παρίσι στο Λονδίνο με το Eurostar.
Εάν σχεδιάζετε μια πραγματική περιπέτεια ή ένα ταξίδι σε πολλές χώρες, μην ξεχάσετε να ελέγξετε τις τιμές για ένα πάσο Interrail.
Το μειονέκτημα είναι ότι πολλά από τα διεθνή δρομολόγια τείνουν να αναχωρούν από το Παρίσι, κάτι που δεν είναι ιδανικό εάν βρίσκεστε σε άλλο μέρος της Γαλλίας.


Δεν θα υπάρξει απεργία (μάλλον)

Οι απεργίες αποτελούν επαγγελματικό κίνδυνο στη Γαλλία, αλλά αυτό το καλοκαίρι τα γαλλικά σιδηροδρομικά συνδικάτα είπαν ότι δεν θα υπάρξουν άλλες απεργίες μέχρι τον Σεπτέμβριο στη συνεχιζόμενη μισθολογική τους διαμάχη.
Αυτό δεν αποκλείει τοπικές απεργίες για διαφορετικά θέματα, αλλά σημαίνει ότι μεγάλες, πανεθνικές απεργίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι απίθανες αυτό το καλοκαίρι, πριν ξεκινήσουν εκ νέου οι διαπραγματεύσεις για τις αμοιβές την 1η Σεπτεμβρίου.

Άνετη καρέκλα, ωραίο μεσημεριανό γεύμα και καλά ποτά

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα τρένα είναι πιο άνετα από τα αεροπλάνα. Τα καθίσματα είναι μεγαλύτερα και πιο άνετα. έχετε ένα τραπέζι, ένα σημείο φόρτισης για τις ηλεκτρονικές σας συσκευές και μπορείτε να σηκωθείτε και να περπατήσετε ανά πάσα στιγμή. Τα βαγόνια πρώτης θέσης παρέχουν ακόμη περισσότερο χώρο και τα εισιτήρια είναι συχνά λιγότερο από 10 € περισσότερα από τα κανονικά, αν πιστεύετε ότι αξίζετε λίγη περιποίηση.
Τα γαλλικά τρένα TGV (με εξαίρεση τις οικονομικές γραμμές Ouigo) έχουν μπαρ και βαγόνια σε μπουφέ που σερβίρουν φαγητό και σνακ, καθώς και ποτά, και τα τρένα συχνά συνεργάζονται με τοπικές εταιρείες για την προώθηση της γαλλικής μπύρας ή του κρασιού.
Μπορείτε επίσης να φέρετε το δικό σας πικνίκ, καθώς τα τρένα δεν έχουν περιορισμούς στις αποσκευές ή στα 100 ml υγρών, οπότε αν προτιμάτε μπορείτε να αγοράσετε ή να φτιάξετε ένα μεσημεριανό πικνίκ και να το φέρετε μαζί με ένα ωραίο μπουκάλι κρασί.

Καλή θέα

Υπάρχει επίσης το ζήτημα της θέας - μεγάλο μέρος της Γαλλίας είναι απλά εκπληκτικό και ένα παράθυρο τρένου σας προσφέρει μια εξαιρετική θέα σε μερικά υπέροχα μέρη της υπαίθρου που διαφορετικά δεν θα μπορούσατε να δείτε.
Από τους κυλιόμενους λόφους της κεντρικής Γαλλίας μέχρι τις Άλπεις ή τα Πυρηναία, αν βρίσκεστε σε μία από αυτές τις διεθνείς διαδρομές ή σε μερικές υπέροχες ακτές (η Μασσαλία στη Νίκαια είναι ιδιαίτερα πανέμορφη) υπάρχουν πολλά να δείτε.

Προορισμοί στο κέντρο της πόλης

Αν και τα ταξίδια με τρένο είναι συνήθως μεγαλύτερα από τις πτήσεις, μην ξεχάσετε να λάβετε υπόψη τον χρόνο που αφιερώνετε για να φτάσετε από και προς το αεροδρόμιο (συν τους χρόνους αναμονής και αναμονής στο αεροδρόμιο).
Ενώ τα αεροδρόμια των πόλεων μπορεί να απέχουν πολύ από το σημείο που θέλετε να βρίσκεστε (κοιτάζοντάς σας, "Παρίσι" Beauvais), οι σιδηροδρομικοί σταθμοί τείνουν να είναι αρκετά κεντρικοί στις πόλεις, πράγμα που σημαίνει ότι φτάνετε κοντά στο σημείο που πραγματικά θέλετε να είστε. Θα αποφύγετε επίσης πρόσθετες χρεώσεις για τις μεταφορές με λεωφορείο/τρένο/ταξί από το αεροδρόμιο προς την πόλη.

Κατοικίδια (και ποδήλατα)

Δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που καλωσορίζουν τα γαλλικά τρένα, τα κατοικίδια επιτρέπονται επίσης σε όλα τα τρένα (με εξαίρεση το Eurostar).
Θα χρειαστούν εισιτήριο, όμως. Τα κατοικίδια (ή οι ιδιοκτήτες τους) πληρώνουν πλέον κανονικό ναύλο 7 €, τα μικρά σκυλιά και άλλα κατοικίδια πρέπει να ταξιδεύουν με μεταφορέα ενώ τα μεγάλα σκυλιά πρέπει να φορούν ρύγχος - πλήρεις λεπτομέρειες εδώ .
Εάν σχεδιάζετε διακοπές με ποδήλατο, τα περισσότερα γαλλικά τρένα μπορούν επίσης να φιλοξενήσουν το ποδήλατό σας – τα TGV έχουν αποθηκευτικούς χώρους, αλλά πρέπει να προκρατήσετε θέση για το ποδήλατό σας (χωρίς επιπλέον χρέωση) και τα ποδήλατα πρέπει να μεταφέρονται διπλωμένα ή αποσυναρμολογημένα. Τα τοπικά τρένα TER διαθέτουν επίσης αποθηκευτικούς χώρους για τους οποίους δεν χρειάζεται να κάνετε κράτηση εκ των προτέρων, αν και μπορεί να υπάρχει περιορισμένος χώρος σε ορισμένες γραμμές σε ώρες με κίνηση – πλήρεις λεπτομέρειες εδώ .

Αποτύπωμα άνθρακα

Τέλος, υπάρχει το αναμφισβήτητο γεγονός ότι το τρένο είναι καλύτερο για τον πλανήτη.
Τα αεροπορικά ταξίδια παράγουν 77 τόνους περισσότερο CO2 ανά επιβάτη από ένα τρένο που εκτελεί την ίδια διαδρομή.
Σε αναγνώριση αυτού του γεγονότος, η γαλλική κυβέρνηση απαγόρευσε τις εσωτερικές πτήσεις όπου υπάρχει εναλλακτική σιδηροδρομική διαδρομή που διαρκεί λιγότερο από δυόμισι ώρες, με αποτέλεσμα οι πτήσεις από Παρίσι προς Λυών, Παρίσι προς Μπορντό και Παρίσι προς Νάντη.
Η αρχική πρόταση ήταν να απαγορευτούν οι εσωτερικές πτήσεις όπου υπήρχε σιδηροδρομική διαδρομή έξι ωρών ή λιγότερο, αλλά όπως συμβαίνει συχνά στην πολιτική, η πρόταση αποδυναμώθηκε καθώς περνούσε από το κοινοβούλιο. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να εμποδίζει τους ταξιδιώτες να κάνουν αυτή τη δική τους προσωπική υπόσχεση αυτό το καλοκαίρι – αν το έκαναν όλοι, τότε θα εξοικονομούσαν 3,5 εκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2 ετησίως, σύμφωνα με την Greenpeace. . .

thelocal.fr
sidirodromikanea.blogspot.com