Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022

Ο σιδηροδρομικός σταθμός Royapuram κατέχει περίοπτη θέση στην ιστορία των σιδηροδρόμων της Ινδίας


Ο σιδηροδρομικός σταθμός Royapuram, που άνοιξε στην κυκλοφορία το 1856, εξακολουθεί να λειτουργεί, είναι ο παλαιότερος σιδηροδρομικός σταθμός που έχει διασωθεί σε ολόκληρη την υποήπειρο. Τα πρώτα δρομολόγια ήταν μεταξύ Royapuram και Ambur και μεταξύ Royapuram και Tiruvalllur. | Φωτογραφία: SR RAGHUNATHAN

Ο τεράστιος σιδηροδρομικός σταθμός γιορτάζει την 166η επέτειό του

Σε αντίθεση με τους σιδηροδρομικούς σταθμούς Chennai Central και Egmore που σφύζουν από επιβάτες και κινήσεις τρένων όλο το εικοσιτετράωρο, το κόκκινο  κτήριο του σιδηροδρομικού σταθμού Royapuram βρίσκεται ερημικό και απομονωμένο με μόνο μερικούς επιβάτες να πέφτουν για να πάρουν ένα από τα λίγα περίεργα τρένα που αυτή τη στιγμή σταματά στο σταθμό.

Βουτηγμένος στην ιστορία, ο σταθμός Royapuram έστειλε το πρώτο τρένο στο νότιο τμήμα της χώρας, στις 28 Ιουνίου 1856. Η δραστηριότητα και η παλαιότερη ισχύς του σιδηροδρομικού σταθμού Royapuram, που κάποτε ήταν ο σιδηροδρομικός τερματικός σταθμός και η έδρα, μπορεί έχουν ξεθωριάσει, αλλά το κτίριο κληρονομιάς έχει μια θέση στην πόλη

Την πολυσύχναστη ημέρα της 28ης Ιουνίου 1856, το πρώτο επιβατικό τρένο που μετέφερε τον Κυβερνήτη Λόρδο Χάρις και 300 Ευρωπαίους αντιπροσώπους δρομολογήθηκε από τον σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό Royapuram μέχρι την οδό Wallajah (τώρα ονομάζεται Walajabad στην περιοχή Kancheepuram). Την ίδια ημέρα, ένα δεύτερο τρένο δρομολογήθηκε από τον σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό στο «Triveloor» (σήμερα Tiruvalllur). Ο σιδηροδρομικός τερματικός σταθμός παρέμεινε η έδρα των σιδηροδρόμων Madras και Southern Mahratta μέχρι το 1922, μετά το οποίο μεταφέρθηκε στο Egmore.

Ο εκτεταμένος σιδηροδρομικός σταθμός, ο οποίος έχει ακόμα πολλές ράγες που μπαινοβγαίνουν και συνδέουν τις διάφορες εξέδρες και το υπόστεγο του σιδηροδρόμου, γιόρτασε την 166η επέτειό του. Ο σιδηροδρομικός σταθμός έχει χαρακτηριστεί ως κτήριο πολιτιστικής κληρονομιάς κατηγορίας 1, μεταξύ των 800 δομών πολιτιστικής κληρονομιάς που προσδιορίζονται από την Επιτροπή Δικαιοσύνης του Padmanabhan που συγκροτείται από την κυβέρνηση της Πολιτείας.

Ο B. Guganesan, Chief Public Relations Officer, Southern Railway, είπε ότι ο σιδηροδρομικός σταθμός Royapuram ήταν ένα στολίδι στο στέμμα των Indian Railways με τον Southern Railway να έχει δεσμευτεί να διατηρήσει και να διατηρήσει την κλασική δομή κληρονομιάς. Είπε ότι το κτίριο κληρονομιάς, το οποίο σχεδιάστηκε από τον William Adelpi Tracey, ανακαινίστηκε διατηρώντας ανέπαφη την παλιά δομή με κόστος 35 lakh ₹ το 2005.

Ο Om Prakash, Ανώτερος Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων, Southern Railway, ο οποίος έχει έντονη γνώση των δομών κληρονομιάς των σιδηροδρόμων στο Southern Railway, είπε ότι το Royapuram αρχικά ονομαζόταν Rayarpuram ονομαζόμενο από τους βασιλιάδες Rayar που κυβέρνησαν τις Tiruchi, Tanjore και Pudukottai. Μια άλλη δημοφιλής εκδοχή για το όνομα Rayarpuram ήταν οι Βρετανοί και οι Άγγλο Ινδιάνοι που εγκαταστάθηκαν σε αυτό το μέρος και υποτίθεται ότι ήταν γνωστοί ως «Ραγιάρ», πρόσθεσε.

thehindu.com
sidirodromikanea.blogspot.com