Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

Οι ρωσικές σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων φαίνονται ακλόνητες παρά τις κυρώσεις


Η Ευρασιατική Ένωση Συμμετεχόντων Σιδηροδρομικής Εμπορευματικής Κυκλοφορίας (ESP) πιστεύει ακράδαντα ότι η απόδοση της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων στη Ρωσία θα φτάσει τα επίπεδα του 2021 παρά τα εμπόδια από τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη χώρα. Επιπλέον, το σωματείο προέβλεψε ότι το 2023 θα είναι ακόμη καλύτερο από το 2021, αποδίδοντας τη συνεχή ανάπτυξη στην κρατική στήριξη και τις μαζικές ιδιωτικές επενδύσεις.

Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος


«Ο Ιούνιος έδειξε ότι η κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων έχει όλες τις πιθανότητες να φτάσει στο επίπεδο του 2021, χάρη στον γρήγορο επαναπροσανατολισμό της αγοράς προς την Ανατολή», σχολίασε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της ESP, Sergey Avseykov. Τον Απρίλιο και τον Μάιο, η πτώση της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων ήταν περίπου έξι και οκτώ τοις εκατό, αντίστοιχα. Ωστόσο, η μειωμένη διαφορά τον Ιούνιο παρέχει κάποιο χώρο για αισιοδοξία ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα εξισορροπήσει τους χαμένους όγκους και θα κλείσει τη χρονιά με ανταγωνιστικές επιδόσεις.

Το 2023 καλύτερο από το 2021

«Η πρόβλεψη του Υπουργείου Οικονομικής Ανάπτυξης στα τέλη Μαΐου ήταν αρκετά συντηρητική: εμείς, οι κατασκευαστές εμπορευματοκιβωτίων, συμφωνήσαμε σε μεγάλο βαθμό με αυτήν, αλλά ο Ιούνιος έδειξε πιο αισιόδοξη ανάπτυξη. Η πτώση τον Ιούνιο σε σύγκριση με το 2021 είναι μόνο 3 τοις εκατό, και μέχρι το τέλος του έτους, νομίζω ότι οι μεταφορές από άποψη όγκου θα πλησιάσουν το 2021. Το 2023, η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων θα είναι σίγουρα υψηλότερη από το 2021. Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων διατηρείται Η ηγετική της θέση όσον αφορά την ανάπτυξη και την ανάπτυξη», πρόσθεσε ο Avseykov.

Η κρατική υποστήριξη προς τους ρωσικούς φορείς εκμετάλλευσης εμπορευματοκιβωτίων ήταν ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση μιας ανταγωνιστικής αγοράς. «Η ρωσική αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει την πίεση που προκαλείται από τον μετασχηματισμό των διεθνών logistics μετά τις κυρώσεις, χάρη στα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης, που ξεκίνησε σε μεγάλο βαθμό από την ESP», δήλωσε ο Avseykov. Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, «την άρση των τελωνειακών δασμών στα εμπορευματοκιβώτια έως τις 30 Σεπτεμβρίου, την εισαγωγή πολλαπλών χρήσεων για εισαγόμενα εμπορευματοκιβώτια, επιδοτήσεις για το πιστωτικό επιτόκιο για την αγορά εμπορευματοκιβωτίων και μειωμένους ελέγχους κατά την εισαγωγή και τη διαμετακόμιση».

Ωστόσο, εκτός από την κρατική στήριξη, οι ιδιωτικές επενδύσεις διαδραματίζουν επίσης καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση των επιδόσεων σε υψηλά επίπεδα. «Χάρη στις αποφάσεις των αρχών, τώρα ο συνολικός όγκος της παραγγελίας – εν μέρει σε συμβόλαια, εν μέρει σε προθέσεις – είναι 90 χιλιάδες κοντέινερ και πρόκειται για ιδιωτικές επενδύσεις», είπε ο Αβσείκοφ.

Ευρασιατική Ένωση Συμμετεχόντων στην σιδηροδρομική εμπορευματική κυκλοφορία

Τι είναι το ESP; Η Ευρασιατική Ένωση Συμμετεχόντων στην σιδηροδρομική εμπορευματική κυκλοφορία δημιουργήθηκε από τους μεγαλύτερους φορείς εκμετάλλευσης εμπορευματοκιβωτίων και ιδιοκτήτες λιμενικών και τερματικών εγκαταστάσεων στη Ρωσία. Οι εταιρείες που αποτελούν μέρος της ένωσης κατέχουν περίπου το 90 τοις εκατό του στόλου των συναρμολογούμενων flatcars που λειτουργούν στο δίκτυο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, καθώς και περισσότερο από το 80 τοις εκατό της συνολικής χωρητικότητας των κέντρων μεταφορών και υλικοτεχνικής υποστήριξης και περίπου το 60 τοις εκατό του χωρητικότητα τερματικών θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων στη Ρωσική Ομοσπονδία. Αποστολή του ESP είναι η δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για την ανάπτυξη της διεθνούς και εγχώριας εμπορευματικής κίνησης στον ευρασιατικό χώρο.

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com