Ένα νέο πολυτροπικό τερματικό logistics στο Aiud της Ρουμανίας, είναι στα σκαριά. Η DP World ξεκίνησε το στάδιο κατασκευής την Τετάρτη, 4 Μαΐου. Βρίσκεται στην περιοχή της Τρανσυλβανίας, ο τερματικός σταθμός «θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην επέκταση του παγκόσμιου εμπορίου της χώρας και θα ωφελήσει τις τοπικές επιχειρήσεις με ομαλές συνδέσεις με τους καταναλωτές σε όλη την περιοχή και σε όλο τον κόσμο», σχολίασε η εταιρεία.
Νίκος Παπατόλιος
Πάνω από το 50 τοις εκατό του βιομηχανικού ΑΕΠ της Ρουμανίας προέρχεται από την ευρύτερη περιοχή της Τρανσυλβανίας, όπου βρίσκεται ο Aiud, εξήγησε η DP World. Ως αποτέλεσμα, η θέση του το καθιστά σημαντικό σταυροδρόμι για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, καθώς μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση των εξαγωγών προϊόντων αλλά και να λειτουργήσει ως κόμβος για καλύτερη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της περιοχής, των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας και της υπόλοιπης Ευρώπης.
Δημιουργία συνδέσμου
Η DP World υπογράμμισε σε ανάρτηση στο LinkedIn ότι με την κατασκευή του νέου τερματικού, η εταιρεία «θα εμβαθύνει περαιτέρω την προσφορά της από άκρο σε άκρο στη χώρα και θα βοηθήσει στη σύνδεση των Ρουμάνων κατασκευαστών με τους πελάτες τους». Το πιο σημαντικό, η εταιρεία πιστεύει ακράδαντα ότι η τερματική υποδομή θα βελτιώσει τη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της Ρουμανίας και άλλων ευρωπαϊκών κόμβων.
«Ο τερματικός σταθμός εφοδιαστικής συνδέει τη Βόρεια Ρουμανία, η οποία παραδοσιακά στερείται στιβαρών υποδομών, με την υπόλοιπη χώρα. Επιπλέον, φέρνει την περιοχή πιο κοντά στη Μαύρη Θάλασσα, τη Βόρεια Θάλασσα και την Αδριατική Θάλασσα χρησιμοποιώντας πράσινο ηλεκτρισμένο σιδηρόδρομο», σχολίασε η DP.
Η θέση του Aiud στη Ρουμανία.
Η τερματική υποδομή της Ρουμανίας στα ανατολικά σύνορά της με την Ουγγαρία δεν είναι τόσο κακή. Οι τερματικοί σταθμοί όπως στο Arad ή στην Oradea είναι απαραίτητοι για την κυκλοφορία από και προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη. Ωστόσο, η συγκεκριμένη περιοχή όπου βρίσκεται ο Aiud ήταν κάποιο είδος κρίκου που έλειπε. Ακόμη και οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τη διαδρομή του Middle Corridor μέσω της Ρουμανίας αντιμετώπισαν εμπόδια στις σιδηροδρομικές μεταφορές, καθώς οι συνδέσεις και η υποδομή μεταξύ της Constanta και των συνόρων ήταν ανεπαρκείς. Ίσως ένα τέτοιο τερματικό να κάνει τη διαφορά από αυτή την άποψη.
Μιλώντας για τον Μέσο Διάδρομο, ο DP τόνισε ότι ο τερματικός σταθμός «βρίσκεται επίσης απευθείας στη γραμμή του τρένου που συνδέει την Ευρώπη με την Κίνα μέσω της Κεντρικής Ασίας». Είναι αρκετά ενδιαφέρον ότι η DP World διαθέτει τερματικό σταθμό στο λιμάνι της Κωνστάντζας, καθιστώντας κατανοητό γιατί βλέπει μια ευκαιρία για περισσότερες επενδύσεις και συνδεσιμότητα.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com