Τρίτη 24 Μαΐου 2022

Η COSCO Ρουμανίας εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει τρένο από την Ελλάδα για την Κωνστάντζα.


Η COSCO Shipping Lines Romania εξετάζει προσεκτικά το ενδεχόμενο έναρξης δρομολογίων τρένων εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ του ελληνικού λιμανιού του Πειραιά και των τερματικών σταθμών της Ρουμανίας. Αυτή είναι μια απάντηση στο πολύ φορτωμένο λιμάνι της Κωνστάντζας, το οποίο δέχεται το μεγαλύτερο μέρος των όγκων του Μεσαίου Διαδρόμου στο δρόμο τους προς την Ευρώπη. Μια υπηρεσία τρένου από και προς τον Πειραιά θα εξομαλύνει την κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων, εξήγησε ο Cătălin Petre, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της COSCO Shipping Lines Romania.

 

Νίκος Παπατόλιος


Ο Petre μοιράστηκε τη δυνατότητα σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας-Ρουμανίας που προσφέρει η COSCO Romania σε συνέντευξή του στη ρουμανική ιστοσελίδα Tranzit. Ανέφερε ρητά ότι η σιδηροδρομική υπηρεσία δεν έχει ξεκινήσει ακόμη και βρίσκεται ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού. «Το ενδιαφέρον του πλοιοκτήτη είναι να συνεχίσει τη μεταφορά μεγάλων όγκων μέσω του λιμανιού της Κωνστάντζας, αλλά και να δώσει μια εναλλακτική λύση, με μικρότερο χρόνο διέλευσης, με άμεση παράδοση ή παραλαβή από ή προς το κέντρο ή τη δυτική χώρα», είπε. είπε.

«Το τρένο θα μπορούσε να φτάσει από τον Πειραιά σε δύο ή τρεις ημέρες, ανάλογα με τις συνθήκες της σιδηροδρομικής υποδομής, διασφαλίζοντας έτσι τη σύνδεση με τους τερματικούς σταθμούς του Βουκουρεστίου, του Ploiesti ή του Arad συνεχίστηκε Petre.

Το όραμα είναι ήδη εκεί

Το ρουμανικό τμήμα της COSCO δεν είναι το μόνο που εξετάζει τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας. Αυτή ήταν μια πολυαναμενόμενη εξέλιξη για την Ocean Rail Logistics, τη θυγατρική της COSCO στον Πειραιά. Η ελληνική εταιρεία δραστηριοποιείται στον Διάδρομο Χ, που συνδέει τον Πειραιά με την Κεντρική Ευρώπη μέσω των Βαλκανίων. Ωστόσο, η διέλευση μέσω της Βουλγαρίας και η πρόσβαση στη Ρουμανία ήταν στη λίστα επιθυμιών της εδώ και χρόνια, αλλά καθυστέρησε λόγω πρόσθετου λειτουργικού κόστους.
Η ελληνική και η βουλγαρική κυβέρνηση υποστηρίζουν επίσης την ανάπτυξη σιδηροδρομικών γραμμών που θα εκτείνονται μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας μέσω της Βουλγαρίας. Η Ρουμανία γίνεται σταδιακά κόμβος για τις βαλκανικές σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, καθώς είναι επίσης η κύρια πύλη προς την Ευρώπη για την κυκλοφορία που προέρχεται από τον Δρόμο του Μεταξιού. Μια εναλλακτική σιδηροδρομική υπηρεσία μεταξύ Πειραιά και Ρουμανίας θα αποσυμφόρησε την Κωνστάντζα αλλά θα ενίσχυε επίσης τη συνδεσιμότητα μεταξύ των δύο σταυροδρόμι που εκτείνονται στη Βόρεια Ευρώπη και την Ασία.

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com