Παρασκευή 20 Μαΐου 2022

Έρχεται το Μετρό της Θεσσαλονίκης: Τι γίνεται με τους σταθμούς;

Προχωρούν οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, με φόντο την ολοκλήρωσή του μέσα στο επόμενο έτος. Σε τι στάδιο βρίσκονται οι 13 σταθμοί του βασικού έργου;

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι εργασίες στο Μέτρο Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό εντός του 2023, αναβαθμίζοντας τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.

Η πρόοδος του συνολικού έργου έχει υπερβεί το 82%, πολλά από τα εργοστάσια έχουν απομακρυνθεί από πολυσύχναστους δρόμους, οι οποίοι έχουν ανακτήσει τη μορφή που είχαν πριν ξεκινήσουν οι εργασίες του Μετρό, ενώ έχουν παραληφθεί και οι 18 πρώτοι συρμοί που υποβάλλονται σε δοκιμαστικά δρομολόγια 

Πριν από λίγες ώρες, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, A.E. προέβη στον απολογισμό των εργασιών για τον μήνα Απρίλιο, παρέχοντας ενημέρωση τους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης σχετικά με την πορεία ενός έργου που αντιμετωπίζεται με πολλή ανυπομονησία.

Σταθμός Ν.Σ.Σ. (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός)

Αυτή τη στιγμή εκτελούνται οι εργασίες τελικής αποκατάσταση της επιφάνειας του οδού στην περιοχή της νότιας πρόσβασης, ορθομαρμαρώσεων στο κεντρικό κλιμακοστάσιο από το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων στην αποβάθρα, αλλά και οι προκαταρκτικές εργασίες για την εγκατάσταση των αυτόματων θυρών.

Σταθμός Δημοκρατίας

Οι εργασίες εγκατάστασης των αυτόματων θυρών αποβαθρών βρίσκονται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται μεταξύ άλλων οι ηχοαπορροφητικές επενδύσεις και η συναρμολόγηση των εσωτερικών κυλιομένων κλιμάκων.

Σταθμός Βενιζέλου

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι αρχαιολογικές εργασίες (προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων, ανασκαφική έρευνα). Αρχαιολογική ανασκαφή βρίσκεται, επίσης, σε εξέλιξη στη βόρεια και στη νότια πρόσβαση του σταθμού.


Σταθμός Αγίας Σοφίας


Εκτελούνται οι προπαρασκευαστικές εργασίες τοποθέτησης βάσεων έδρασης εξοπλισμού στους τεχνικούς χώρους σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και αδιάλειπτης παροχής ισχύος, καθώς και εργασίες για την τοποθέτηση των κυλιομένων κλιμάκων της βόρειας πρόσβασης.

Σταθμός Σιντριβάνι

Μετά την εγκατάσταση του κεντρικού πίνακα πυρανίχνευσης, έμφαση δίνεται στην επένδυση των μετωπικών τοίχων της αποβάθρας με αδιάτρητα μεταλλικά πανέλα, και στην εγκατάσταση εξοπλισμού τηλεπικοινωνιών στους χώρους κοινού (κάμερες μικρόφωνα).

Σταθμός Πανεπιστήμιο

Βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες καλωδιώσεων και συνδέσεων του συστήματος φωτισμού.

Σταθμός Παπάφη

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών επένδυσης της αποβάθρας με πλάκες γρανίτη, προχωρά η κατασκευή των χώρων υγιεινής, η επένδυση των μετωπικών τοίχων της αποβάθρας, η κατασκευή ψευδορόφων στο κεντρικό κλιμακοστάσιο και την αποβάθρα και η εγκατάσταση εξοπλισμού τηλεπικοινωνιών στους χώρους κοινού.

Σταθμός Ευκλείδη

Μπήκαν τα βιομηχανικά ρολά ασφαλείας στις προσβάσεις και σειρά παίρνουν τα μεταλλικά πανέλα επένδυσης των μετωπικών τοίχων της αποβάθρας, η κατασκευή ψευδοροφών στην αποβάθρα και κάποιες προπαρασκευαστικές εργασίες.



Σταθμός Φλέμινγκ

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες υδραυλικών συνδέσεων του αντλιοστασίου και σε εξέλιξη βρίσκονται, μεταξύ άλλων, οι εργασίες επένδυσης της αποβάθρας με πλάκες γρανίτη, η εγκατάσταση του συστήματος πυρανίχνευσης, αλλά και του συστήματος ελέγχου πρόσβασης και μη εξουσιοδοτημένης εισόδου.

Σταθμός Ανάληψη

Όπως έχουμε αναφέρει, έχει αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία στην οδό Δελφών με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ βρίσκονται σε σε εξέλιξη εργασίες αποκατάστασης στην επιφάνεια και επένδυσης της αποβάθρας με πλάκες γρανίτη.

Σταθμός 25η Μαρτίου

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τοποθέτησης των υπερυψωμένων δαπέδων στους χώρους της αίθουσας σταθμάρχη και του εκδοτηρίου εισιτηρίων. Προχωρά μεταξύ άλλων η εγκατάσταση αεραγωγών και εξοπλισμού αερισμού σηράγγων και αερισμού / κλιματισμού και η εγκατάσταση συστήματος πυρανίχνευσης.



Σταθμός Βούλγαρη

Βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες συνδέσεων του εξοπλισμού του συστήματος αυτόματου ελέγχου κτηρίου, εγκατάστασης του συστήματος πυρανίχνευσης, καθώς και εργασίες κατασκευής γειώσεων εξοπλισμού.

Σταθμός Νέα Ελβετία

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή των υπερυψωμένων δαπέδων στους τεχνικούς χώρους εξοπλισμού θυρών αποβαθρών, συστημάτων αδιάλειπτης παροχής ισχύος και αίθουσας σταθμάρχη. Εκτελούνται εργασίες ορθομαρμάρωσης στην είσοδο 2 και τοποθέτησης υπερυψωμένου δαπέδου στον υποσταθμό φωτισμού και βοηθητικής ισχύος.
Η ακτινογραφία του έργου

Υπενθυμίζεται ότι Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην Πυλαία. Προβλέπεται να έχει 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά, το οποίο ήδη βρίσκεται σε προχωρημένη φάση κατασκευής, περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Με την ολοκλήρωση του συνολικού έργου, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες, ενώ εκτιμάται ότι θα μειωθεί η ημερήσια κυκλοφορία ΙΧ κατά 57.000, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους.

carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com