Προκηρύσσεται η γραμμή 2 του μετρό προς το Ίλιον ως το τέλος του έτους, στο Ταμείο Ανάκαμψης η γραμμή προαστιακού Άνω Λιόσια - Μέγαρα. Στο νέο ΕΣΠΑ μπαίνουν μελέτες για τις επεκτάσεις του μετρό.
Με προϋπολογισμό γύρω στα 400 εκατ. ευρώ προκηρύσσεται μέχρι το τέλος του χρόνου η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον, ενώ περίπου την ίδια περίοδο αναμένεται να ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για την προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα, εκτιμώμενου κόστους άνω των 100 εκατ. ευρώ.
Ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης υποστήριξε προ ημερών πως η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς, «Παλατιανή», «Ίλιον» και «Αγ. Νικόλαος», θα δημοπρατηθεί εντός εξαμήνου. Οι δύο από τους τρεις νέους σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών και ο τρίτος επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός πενταετίας.
Πιο σφιχτό χρονοδιάγραμμα, καθώς έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, έχει το έργο της προαστιακής γραμμής Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα, με αναβάθμιση τμήματος της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών. Αν δεν υπάρξει αναθεώρηση, ο σχεδιασμός προβλέπει την ολοκλήρωση των έργων μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025.
Η Αττικό Μετρό, μετά από πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών ενόψει του νέου ΕΣΠΑ (2021 – 2027) αναμένεται να εντάξει και σειρά μελετών για τις επεκτάσεις. Συγκεκριμένα, η πρόσκληση του υπουργείου αφορά τις προκαταρκτικές μελέτες για τον νέο κλάδο της γραμμής 1 Θησείο - Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ/ Καλλιθέα), την προμελέτη για την επέκταση της γραμμής 4 στο τμήμα Ευαγγελισμός -ΠΥΡΚΑΛ - Δάφνη, τις προκαταρκτικές μελέτης και προμελέτη για την επέκταση της γραμμής 2 στο τμήμα Ελληνικό – Γλυφάδα καθώς και την προμελέτη για την δυτική επέκταση της γραμμής Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη.
Πρόκειται για επεκτάσεις που δρομολογούνται μετά το 2025 και κατά πάσα πιθανότητα θα ενταχθούν σε επόμενες χρηματοδοτικές περιόδου των κοινοτικών μηχανισμών. Το συνολικό τους κόστος υπολογίζεται κοντά στα δύο δισ. ευρώ. Η σύνδεση του ΚΠΣΙΝ με μέσο σταθερής τροχιάς αποτελούσε δέσμευση της πολιτείας απέναντι στο ίδρυμα Στ. Νιάρχος, ενώ η επέκταση προς Δάφνη θα συνδέσει με το μετρό το συγκρότημα με υπουργεία που δρομολογείται στο πρώην εργοστάσιο της ΠΥΡΚΑΛ.
Σήμερα είναι σε εξέλιξη τα έργα στη γραμμή 3 στο τμήμα Νίκαια – Πειραιάς, με τρεις σταθμούς, που πρόκειται να παραδοθούν μέσα στο καλοκαίρι. Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη προκαταρκτικές εργασίες στο πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό (Άλσος Βεϊκού – Γουδή). Με την ολοκλήρωση αυτών των εργασιών θα ξεκινήσει η κύρια εργολαβία την οποία έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Alstom.
businessdaily.gr
sidirodromikanea.blogspot.com