Τετάρτη 27 Απριλίου 2022

Το Κωνσταντινούπολη -Σόφια Express ξεκινά τα δρομολόγια μετά από 2 χρόνια παύσης λόγω της πανδημίας

Ο Γενικός Διευθυντής Μεταφορών της TCDD, Hasan Pezük, αποχαιρετά το τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Κωνσταντινούπολη-Σόφια στην Κωνσταντινούπολη, Τουρκία, στις 26 Απριλίου 2022. (AA Photo)

Το Express Κωνσταντινούπολη -Σόφια, η πύλη της Τουρκίας προς την Ευρώπη στις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών, πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι την Τρίτη μετά από μια διετή διακοπή λόγω COVID-19.

Οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες εκτελούνται από τους Τουρκικούς Κρατικούς Σιδηροδρόμους (TCDD) και ο Γενικός Διευθυντής Μεταφορών της TCDD, Hasan Pezük, παρευρέθηκε στην τελετή αποχαιρετισμού του τρένου που κατευθυνόταν προς τη Σόφια.

Μιλώντας στην τελετή, ο Pezük είπε ότι το το τρένο Express περιμένουν με ανυπομονησία οι επιβάτες και τώρα η διετή παύση του, το οποίο λειτουργούσαν καθημερινά πριν από την πανδημία, έχει λήξει.

Το Express διατηρεί μια θέση ιδιαίτερης σημασίας όσον αφορά τη διευκόλυνση της διεθνούς επιβατικής κίνησης μεταξύ Τουρκίας και Ευρώπης σιδηροδρομικώς, είπε ο Pezük.

Έχει μεταφέρει 65.000 επιβάτες μεταξύ 2017 και 2020 και, σύμφωνα με τον Pezük, θα γίνει δεκτό με την ίδια έντονη ζήτηση.

«Οι πολίτες μας θα μπορούν να εξερευνήσουν την Ευρώπη άνετα με το τρένο μας, το οποίο αποτελείται από δύο υπνοδωμάτια και ένα βαγόνι couchette. Τα τρένα μας θα συμβάλουν θετικά στην εμπορική ζωή των πόλεων μας στην περιοχή και αναμφίβολα θα βελτιώσουν τις τουριστικές τους δυνατότητες», είπε επίσης.

Ο Pezük δήλωσε ότι τα εισιτήρια για το Express μπορούν να αγοραστούν στους σταθμούς Halkalı και Sirkeci στην ευρωπαϊκή πλευρά της πόλης και στο σταθμό Söğütlüçeşme στην πλευρά της Ανατολίας της Κωνσταντινούπολης, καθώς και από τα ταμεία και σε κέντρα πόλεων, όπως η Άγκυρα. , Εσκισεχίρ και Σμύρνη.

Το εξπρές αναχωρεί από το Χαλκάλι της Κωνσταντινούπολης και χρειάζεται περίπου μισή μέρα για να φτάσει στη Σόφια της Βουλγαρίας.

Το δρομολόγιο του τρένου ξεκινά από το Halkalı και συνεχίζει μέσω Çerkezköy, Alpullu, Edirne, Kapıkule, Svilengrad, Dimitrovgrad, Plovdiv και Pazarcık (Παζαρτζίκ), φτάνοντας τελικά στη Σόφια.

Σιδηροδρομικές μεταφορές

Κατά τη διάρκεια της τελετής, ο Pezük σχολίασε επίσης τις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας τόσο για επιβάτες όσο και για εμπορεύματα.

Είπε ότι συνεχίζουν να υπερβαίνουν τα σύνορα με τις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, με κατά μέσο όρο περισσότερους από 600.000 επιβάτες και 200 ​​εμπορευματικά τρένα που μεταφέρουν 91.000 τόνους φορτίου την ημέρα.

Δηλώνοντας ότι υπήρξαν σημαντικές μειώσεις στον αριθμό των επιβατών κατά την περίοδο της πανδημίας, ο Pezük είπε: «Είναι εξαιρετικά ευχάριστο για εμάς που ο συνολικός αριθμός επιβατών τους πρώτους τρεις μήνες του 2022 ξεπέρασε τον συνολικό αριθμό την ίδια περίοδο του 2019 πριν η πανδημία και η επιβατική κίνηση στους σταθμούς μας έχει αυξηθεί».

Οι σιδηροδρομικές μεταφορές, οι οποίες προτιμώνται περισσότερο από άλλους τύπους μεταφοράς ως πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή, έρχονται στο προσκήνιο με τις οικονομικές πτυχές και την ασφάλεια τους, είπε ο Pezük.

«Οι διεθνείς σιδηροδρομικές εργασίες πραγματοποιούνται με επιτυχία χάρη στο πλεονέκτημα γεωπολιτικής θέσης των εδαφών της χώρας μας στις ασιατικές-ευρωπαϊκές ηπείρους και τις σημαντικές επενδύσεις που έγιναν στους σιδηροδρόμους τα τελευταία 19 χρόνια. Ενώ οι επενδύσεις που γίνονται στους σιδηροδρόμους στη χώρα μας παράγουν αποτελέσματα, η θέση της χώρας ως φυσική γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας ενισχύεται περαιτέρω από τη σιδηροδρομική σύνδεση», είπε.

Ο Pezük τόνισε ότι ως Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της TCDD, αναπτύσσουν έργα για να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών που δημιουργείται από το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, να είναι ένας περιφερειακός παράγοντας logistics και να παρέχουν μια οικονομική, υψηλής ποιότητας και ασφαλή υπηρεσία logistics στους εξαγωγείς και τους βιομήχανους της Τουρκίας.

«Τώρα υποστηρίζουμε τους βιομήχανους και τους εξαγωγείς μας να ανταγωνίζονται παγκοσμίως πραγματοποιώντας λειτουργίες logistics με σιδηροδρόμους σε γεωγραφίες μακριά από τη χώρα μας», πρόσθεσε. 

Σήραγγα Marmaray

Ο Pezük συνέχισε λέγοντας ότι ως αποτέλεσμα των βελτιώσεων που έγιναν στους τομείς των μεταφορών και των υποδομών στον σιδηροδρομικό τομέα, μεταφέρθηκαν συνολικά 33,2 εκατομμύρια τόνοι φορτίου το 2021, καταρρίπτοντας το υψηλότερο ρεκόρ μεταφορών όλων των εποχών, με αύξηση 11% σε σύγκριση με τις αποστολές του προηγούμενου έτους.

Τόνισε ότι οι διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 24% σε σχέση με πέρυσι και ανήλθαν σε 4,3 εκατ. τόνους πέρυσι, είναι σημαντικές για την εμφάνιση της συμβολής των σιδηροδρόμων στις εξαγωγές και την οικονομία της χώρας.

Ο Pezük επεσήμανε ότι η σήραγγα Marmaray που συνδέει την ασιατική και την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης κάτω από τον Βόσπορο είναι μια από τις σημαντικότερες μεταφορικές επενδύσεις της Τουρκίας.

«Με το Marmaray, το οποίο έχει μεταφέρει 685 εκατομμύρια επιβάτες από το άνοιγμά του, έχουμε φτάσει σχεδόν τον στόχο του 1 εκατομμυρίου επιβατών την ημέρα, ανανεώνοντας το ρεκόρ με ημερήσιο αριθμό 648.000 επιβατών την 1η Απριλίου 2022», ενημέρωσε ο Pezük.

«Από τις 17 Απριλίου 2020, όταν άρχισαν να διέρχονται εμπορευματικά τρένα από το Μαρμαράι, μέχρι σήμερα, συνολικά 1.765 εμπορευματικά τρένα, 924 προς την Ευρώπη και 841 προς την Ασία, έχουν περάσει από τη σήραγγα», είπε.

Χάρη στα 1.765 τρένα, τα περισσότερα από τα οποία είναι διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές, 1,4 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων έχουν μεταφερθεί μεταξύ ηπείρων έγκαιρα και οικονομικά αποδοτικά, είπε.

Το Marmaray μεταφέρει περισσότερους από 600.000 επιβάτες κατά μέσο όρο την ημέρα, σύμφωνα με όσα είπε ο Pezük, και «προσφέρει στους πολίτες ένα γρήγορο, άνετο και οικονομικό ταξίδι σε επιβατικά τρένα υψηλής ταχύτητας, κύριας γραμμής, περιφερειακών και αστικών τρένων».

dailysabah.com
sidirodromikanea.blogspot.com