Δύσκολο φαίνεται πως θα είναι να βγει άμεσα από τη σιδηροδρομική απομόνωση η Περιφέρεια ΑΜΘ, σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα ειπώθηκαν στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ την Τετάρτη 13 Απριλίου.
Το θέμα εισήγαγε, σε μορφή επερώτησης, ο επικεφαλής της παράταξης της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας κ. Κώστας Κατσιμίγας, ο οποίος περιέργαψε με μελανά χρώματα τόσο την υφιστάμενη κατάσταση, όσο και το μέλλον το σιδηροδρόμου στην ΑΜΘ. Ο κ. Κατσιμίγας, αφού έκανε μια αναδρομή στα όσα έχουν συμβεί μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένης και της ουσιαστικής παύσης λειτουργίας της γραμμής μετά το 2019, τόνισε πως είναι προφανές ότι βρισκόμαστε σε πλήρη απαξίωση και κατάργηση ουσιαστικά των υφιστάμενων σιδηροδρομικών υποδομών στην Περιφέρειά μας και στην ΒΑ Ελλάδα γενικότερα.
Για αυτό και ζήτησε να ενημερωθεί από τον Περιφερειάρχη αν σκοπεύει η Περιφέρεια να αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να ανατραπεί η κατάσταση αυτή και να πιέσει την κυβέρνηση να κινηθεί με καλπάζοντες ρυθμούς προκειμένου να αναβαθμιστούν οι μεταφορικές υποδομές, όχι μόνο προς όφελος των πολιτών και της τοπικής οικονομίας, αλλά προς όφελος της ίδιας της χώρας που εκμεταλλευόμενη την γεωστρατηγική θέση της Περιφέρειάς μας και το συγκριτικό πλεονέκτημα της διασυνοριακότητας που διαθέτει, θα αναλάβει έναν ουσιαστικότερο ρόλο στις διεθνείς μεταφορές.
Απαισιόδοξος για την λειτουργία του υφιστάμενου δικτύου
Απαντώντας ο Περιφερειάρχης κ. Μέτιος τόνισε πως τα προβλήματα ξεκίνησαν από το 2010, με την αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό, αλλά και ζητήματα συντηρήσεων στο υφιστάμενο δίκτυο.
Όπως τόνισε, υπάρχει θέμα και πόρων για συντηρήσεις, αλλά και έλλειψης προσωπικού. «Απαιτούνται πολλοί πόροι για την συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου» σημείωσε, ενώ και η Περιφέρεια μελετά αν μπορεί να συμβάλλει στην χρηματοδότηση της επισκευής σε μικρότερα κρίσιμα τμήματα, όμως η συνολική λύση έχει πολύ μεγάλο κόστος. Όσο για τα νέα έργα, θεωρεί πως είναι θετικό ότι γίνονται.
Επί της απάντησης του Περιφερειάρχη ο κ. Κατσιμίγας σημείωσε πως η υφιστάμενη γραμμή έχει προβλήματα συντήρησης μόνο σε κάποια σημεία, αλλά το κυριότερο πρόβλημά της είναι πως δεν είναι κατάλληλη για τα σύγχρονα γρηγορότερα τραίνα. Για να λειτουργήσει ξανά, τόνισε, έστω και στην πρότερη κατάσταση, χρειάζεται προσωπικό, έστω και μόνο στους κεντρικούς σταθμούς, και θεωρεί πως αν υπάρξουν συντονισμένες πιέσεις και επιχειρήματα, υπάρχει η δυνατότητα να λειτουργήσει. Γιατί τα νέα τμήματα, στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα πάρουν δεκαετίες για να λειτουργήσουν.
paratiritis-news.gr
sidirodromikanea.blogspot.com