Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

Απεργίες: Στα χαρτιά ο νόμος για προσωπικό ασφαλείας

Ανεφάρμοστος παραμένει ο νόμος για δρομολόγια ασφαλείας τις ημέρες απεργιακών κινητοποιήσεων στα μέσα σταθερής τροχιάς. Διοίκηση και εργαζόμενοι επικαλούνται αδυναμία εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου με το 30% του προσωπικού, που προβλέπει ο νόμος.

Αλεξάνδρα Κασσίμη

Αλλη μία ημέρα κινητοποιήσεων και ταλαιπωρίας για τους μετακινούμενους της πρωτεύουσας ήταν η χθεσινή, με το μετρό να μην προσφέρει για ακόμα μία φορά ούτε το ελάχιστο συγκοινωνιακό έργο, παρά τις προβλέψεις του πρόσφατου νόμου. Τόσο οι εργαζόμενοι στις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) όσο και η διοίκηση της εταιρείας συμφωνούν στο γεγονός ότι η εκτέλεση του ελάχιστου συγκοινωνιακού έργου με το 30% του προσωπικού δεν είναι εφικτή για καμία από τις τρεις γραμμές του μετρό. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι τίθεται ζήτημα ασφάλειας των μετακινήσεων και εξηγούν ότι υπάρχουν ειδικότητες, όπως για παράδειγμα οι σταθμάρχες, που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του μετρό.

«Δεν μπορείς να έχεις ανοιχτούς σταθμούς χωρίς σταθμάρχη. Και αυτή τη στιγμή έχουμε έναν σταθμάρχη για κάθε σταθμό, οπότε πώς μπορούμε να ανοίξουμε σταθμούς χωρίς τον σταθμάρχη, εάν υποθέσουμε ότι την ημέρα της απεργίας θα εργαστεί το 30% των σταθμαρχών;», περιγράφει στην «Κ» ο πρόεδρος των εργαζομένων των πρώην ΗΣΑΠ (γραμμή 1 μετρό), Παναγιώτης Κοντογιάννης.
«Απαιτείται εξειδίκευση»

Αδυναμία εκτέλεσης του ελάχιστου συγκοινωνιακού έργου με το 30% του προσωπικού επικαλούνται εργαζόμενοι και διοίκηση.

Παρόμοια εικόνα παρουσιάζει ο πρόεδρος και προσωρινός διευθύνων σύμβουλος των ΣΤΑΣΥ κ. Χ. Δαμάσκος, ο οποίος εξηγεί στην «Κ» ότι η εταιρεία δυσκολεύεται να εφαρμόσει τον σχετικό νόμο, τον οποίο χαρακτηρίζει «ανεφάρμοστο σε σιδηροδρομική εταιρεία». «Απαιτείται εξειδίκευση του νόμου για τις σιδηροδρομικές εταιρείες, καθώς δεν επαρκεί το 30% του προσωπικού για την παροχή ούτε του ελάχιστου συγκοινωνιακού έργου», υποστηρίζει ο κ. Δαμάσκος. Υπάρχουν ειδικότητες, προσθέτει, που πρέπει να ξεπεράσουν το 30% για να διασφαλιστεί το συγκοινωνιακό έργο. Ο ίδιος μάλιστα εξηγεί ότι δεν μπορεί το μετρό να εκτελεί δρομολόγια με περιορισμένες συχνότητες και να μην πραγματοποιεί στάση σε όλους τους σταθμούς. Παράλληλα αναφέρεται στον σοβαρό κίνδυνο που προκύπτει από τον συνωστισμό που θα παρατηρηθεί στους σταθμούς όταν οι επιβάτες θα συγκεντρώνονται και θα περιμένουν τους συρμούς που θα περνούν ανά 30-40 λεπτά για παράδειγμα, αντί 8-10 λεπτών που διέρχονται σήμερα. Για να εκτελεστεί έστω και ελάχιστη συγκοινωνία το όριο του προσωπικού θα πρέπει να ανέβει γύρω στο 40% αντί 30% που προβλέπει σήμερα ο νόμος, επισημαίνει ο κ. Δαμάσκος. Ταυτόχρονα θα πρέπει να διασφαλιστεί η συναίνεση των εργαζομένων, ώστε κάποιες ειδικότητες εργαζομένων να εργαστούν ακόμα και στο 100% της δύναμής τους εν μέσω απεργιών.

Προσφυγή

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ δεν προσέφυγε στη Δικαιοσύνη κατά της χθεσινής κινητοποίησης, παρά το γεγονός ότι ενημερώθηκε το βράδυ της Δευτέρας. Η «νομική υπηρεσία των ΣΤΑΣΥ δεν ήταν έτοιμη να προσφύγει στη Δικαιοσύνη σε τόσο μικρό διάστημα», υποστήριξε ο κ. Δαμάσκος. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι στις ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) η προκήρυξη 24ωρης απεργίας των εργαζομένων στα τρόλεϊ έγινε την Τρίτη το πρωί, το μεσημέρι είχε γίνει η σχετική προσφυγή στη Δικαιοσύνη και το βράδυ της ίδιας ημέρας είχε εκδοθεί η απόφαση του δικαστηρίου που χαρακτήριζε την κινητοποίηση παράνομη, και τα τρόλεϊ… κυκλοφόρησαν.

Στις ΟΣΥ από την άλλη έχουν κληθεί οι εργαζόμενοι σε διάλογο προκειμένου να υποβάλουν οι ίδιοι –όπως προβλέπεται– τις προτάσεις τους για τον τρόπο εκτέλεσης ελάχιστου συγκοινωνιακού έργου, χωρίς όμως να προσέλθουν στη συζήτηση. Σε περίπτωση μη προσέλευσης των εργαζομένων, το επόμενο βήμα ακούει στο όνομα διαιτησία, στην οποία δεν υπάρχει κάποια προσφυγή μέχρι στιγμής.

kathimerini.gr
sidirodromikanea.blogspot.com