Δυστυχώς, σήμερα μόλις ένα τρένο κυκλοφορεί στον Έβρο και τη Θράκη (και αυτό μόνο τις καθημερινές) μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου και αντίστροφα.
Από την άλλη, το μόλις ένα καθημερινό δρομολόγιο μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Δράμας εκτελείται με λεωφορείο του ΟΣΕ.
Γράφει ο Μυρτσίδης Διαμαντής*
Ευτυχώς, στη νέα σύμβαση για τις «άγονες» σιδηροδρομικές γραμμές που υπεγράφη μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των Υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών την Πέμπτη 14 Απρίλιου προβλέπονται (επιτέλους) περισσότερα σιδηροδρομικά δρομολόγια στον Έβρο και την Θράκη.
Πιο συγκεκριμένα, στο παράρτημα Α της σύμβασης θα πρέπει να δρομολογηθούν έως τις 15/5/2022 τα κάτωθι δρομολόγια στη Θράκη:
Από | Έως | Συχνότητα | Σταθμοί και στάσεις |
Αλεξανδρούπολη | Κομοτηνή | Δε-Πα 2 ζεύγη ΣΚ-Αρ 1 ζεύγος | Κίρκη, Συκορράχη, Μέστη, Βέννα |
Αλεξανδρούπολη | Ξάνθη | Δε-Πα 2 ζεύγη ΣΚ-Αρ 1 ζεύγος | Κίρκη, Συκορράχη, Μέστη, Βέννα, Κομοτηνή, Πολύανθος, Ίασμος, Πολύσιτος |
Δράμα | Ξάνθη | 1 ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Καθημερινά | Νικηφόρος, Πλατανιά, Παρανέστι, Νεοχώρι, Σταυρούπολη, Λιβέρα, Τοξότες |
Αλεξανδρούπολη | Ορμένιο | 1 Καθημερινά | Φέρες, Πέπλος, Τυχερό, Φυλακτό, Λαγυνά, Κορνοφωλιά, Σουφλί, Λάβαρα Αμόριο, Ψαθάδες, Διδυμότειχο, Πραγγί, Πετράδες, Πύθιο, Στάση Πυθίου, Ρήγιο Σοφικό, Θούριο, Χειμώνιο, Νέα Ορεστιάδα, Σάκκος, Καβύλη, Νέα Βύσσα, Καστανιές, Μαράσια, Δίλοφος, Δίκαια, Πτελέα |
Αλεξανδρούπολη | Νέα Ορεστιάδα | 1 Καθημερινά | Φέρες, Πέπλος, Τυχερό, Φυλακτό, Λαγυνά, Κορνοφωλιά, Σουφλί, Λάβαρα Αμόριο, Ψαθάδες, Διδυμότειχο, Πραγγί, Πετράδες, Πύθιο, Στάση Πυθίου, Ρήγιο Σοφικό, Θούριο, Χειμώνιο |
Ωστόσο, δυστυχώς όπως φαίνεται και στον πίνακα θα εξακολουθήσει να μην υπάρχει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Θεσσαλονίκης, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από αξιωματούχους του ΟΣΕ η κατάσταση της γραμμής στα «στενά του Νέστου» δεν είναι καλή. Επιπλέον, θα διατηρηθεί το μόλις ένα δρομολόγιο μεταξύ Τριγώνου, Νέας Βύσσας και Αλεξανδρούπολης, καθώς το 2ο δρομολόγιο θα τερματίζει στη Νέα Ορεστιάδα.
Τέλος, σημειώνεται ότι η διάρκεια της σύμβασης είναι 10 έτη (με επέκταση για ακόμα 5 έτη) και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λάβει 50.000.000 ετησίως μόνο αν εκτελεί τα δρομολόγια.
*Μυρτσίδης Διαμαντής Συγγραφέας – Υποψήφιος Διδάκτωρ ΔΠΘ
evros24.gr
sidirodromikanea.blogspot.com