Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Η ΕΕ ξεθάβει εκατομμύρια για να προετοιμάσει τους σιδηροδρόμους για στρατιωτική χρήση


Για να βελτιώσει τις υποδομές για στρατιωτικούς και πολιτικούς σκοπούς, η ΕΕ επέλεξε 22 έργα και χορηγεί 339 εκατομμύρια ευρώ σε έναν ταχύτατο γύρο ανάθεσης του Ταμείου Στρατιωτικής Κινητικότητας της ΕΕ. Περίπου 160 εκατομμύρια ευρώ θα πάνε στους σιδηρόδρομους. Στόχος της χρηματοδότησης είναι η ανάπτυξη υποδομής κατάλληλης για διπλή χρήση: όχι μόνο για τακτικές μεταφορές αλλά και για μετακίνηση βαρέως στρατιωτικού εξοπλισμού.

Της Esther Geerts


Η Στρατιωτική Κινητικότητα της ΕΕ υπήρχε ήδη, αλλά η ΕΕ είδε την ανάγκη να επιταχυνθεί η χρηματοδότηση υποδομών διπλής χρήσης ενόψει της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. «Στο πλαίσιο της ρωσικής επιθετικότητας, είναι πολύ σαφές πόσο σημαντικό ήταν να αποφασίσουμε για ένα ξεχωριστό μέτρο για έργα στρατιωτικής κινητικότητας και ελπίζω ότι όλα τα κράτη μέλη θα το χρησιμοποιήσουν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά για να αυξήσουν τις ευρωπαϊκές δυνατότητες», δήλωσε ο Henrik Hololei. , Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σε αυτόν τον πρώτο γύρο, αυτό θα υποστηρίξει κυρίως την κυκλοφορία μεγαλύτερων και βαρύτερων τρένων. Δώδεκα από τα πρώτα 22 επιλεγμένα έργα περιλαμβάνουν βελτιώσεις στις σιδηροδρομικές υποδομές στη Γερμανία, τη Φινλανδία, την Εσθονία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, το Βέλγιο, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία, τη Σλοβενία ​​και την Ουγγαρία.

Τρένα 740 μέτρων και συνδέσεις με λιμάνι

Από τα σιδηροδρομικά έργα, το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών θα λάβει το μεγαλύτερο ποσό, σχεδόν 50 εκατ. ευρώ. Η υποδομή στον διάδρομο Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής θα αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει εμπορευματικά τρένα μήκους 740 μέτρων για πολιτικούς και στρατιωτικούς σκοπούς. Τα περισσότερα εμπορευματικά τρένα στην Ευρώπη είναι προς το παρόν πιο κοντά στα 600 μέτρα και η υποδομή σε σταθμούς, για παράδειγμα, συχνά δεν μπορεί ακόμη να φιλοξενήσει αυτά τα μακρύτερα τρένα.
Ο βελγικός διευθυντής σιδηροδρόμων Infrabel θα λάβει περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή 4 μεγάλων σιδηροδρομικών γραμμών στο Bundle of Montzen για να φιλοξενήσει τρένα μήκους 740 μέτρων μεταξύ του λιμένα της Αμβέρσας και των γερμανικών συνόρων. Ο υπεύθυνος ιταλικής σιδηροδρομικής υποδομής RFI θα λάβει σχεδόν 4 εκατομμύρια για την αναβάθμιση των σταθμών Pontedera και Palmanova για τη διαχείριση εμπορευματικών τρένων μεγαλύτερης διάρκειας.
Η πορτογαλική λιμενική διοίκηση του Aveiro θα λάβει περίπου 7,5 εκατομμύρια για έναν τερματικό σταθμό διατροπικών μεταφορών και για επεκτάσεις σιδηροδρόμων. Το σλοβενικό λιμάνι Koper πρόκειται να λάβει 20 εκατομμύρια ευρώ για τη βελτίωση της θαλάσσιας και χερσαίας προσβασιμότητας μεταξύ του βασικού δικτύου ΔΕΔ-Μ και του λιμένα Koper, συμπεριλαμβανομένης της σιδηροδρομικής προσβασιμότητας. 
Η Ουγγαρία θα λάβει 3 εκατομμύρια ευρώ για την προσαρμογή των σιδηροδρομικών σταθμών ΔΕΔ-Μ στη Δυτική Ουγγαρία σε πολιτική και στρατιωτική χρήση και ο γαλλικός διευθυντής σιδηροδρόμων SNCF Réseau θα λάβει 5,5 εκατομμύρια για την εκκαθάριση του στρατιωτικού και πολιτικού περιτυπώματος στη σήραγγα Mussuguet.
Η Φινλανδική Υπηρεσία Υποδομής Μεταφορών Väylävirasto θα λάβει σχεδόν 15 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η οποία περιλαμβάνει την ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου Laurila–Tornio–Haparanda και 7 εκατομμύρια για τη βελτίωση της τριγωνικής διασταύρωσης Oritkari.

Βελτίωση των υποδομών στη Βαλτική

Τα κράτη της Βαλτικής, τα οποία μοιράζονται όλα τα σύνορα με τη Ρωσία, βελτιώνουν επίσης τις υποδομές τους με σκοπό τη βελτίωση της στρατιωτικής κινητικότητας. Από τα τρία, το μεγαλύτερο ποσό πηγαίνει στην Εσθονία, όπου το Εσθονικό Κέντρο Αμυντικών Επενδύσεων θα λάβει 31 εκατομμύρια για τη βελτίωση της σύνδεσης με τη μεγαλύτερη στρατιωτική βάση της Εσθονίας στην Τάπα. Μέρος των σχεδίων είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής υποδομής μεταξύ των σταθμών Palupera-Puka και Puka-Keeni. Αυτό θα «αυξήσει την ποιότητα της υποδομής σε αυτά τα σιδηροδρομικά τμήματα, την ταχύτητα των τρένων και, εάν είναι απαραίτητο, θα υποστηρίξει μεγαλύτερη χρήση των σιδηροδρόμων για στρατιωτική επιμελητεία », λέει ο Kaido Zimmermann, Πρόεδρος του εσθονικού διευθυντή σιδηροδρόμων Eesti Raudtee.
Ο διευθυντής σιδηροδρόμων της Λιθουανίας LTG Infra λαμβάνει περίπου 13 εκατομμύρια για τη βελτίωση της εγκατάστασης φόρτωσης στον Παλεμώνα. Το υπουργείο Μεταφορών της Λετονίας πρόκειται να λάβει περίπου 5 εκατομμύρια για την ενσωμάτωση των απαιτήσεων στρατιωτικής κινητικότητας στο λετονικό τμήμα του Rail Baltica Project, ενός νέου σιδηροδρόμου που συνδέει τις τρεις χώρες.
Η πρόσκληση της CEF για Στρατιωτική Κινητικότητα έκλεισε τον Ιανουάριο και τα κράτη μέλη της ΕΕ ενέκριναν τα πρώτα 22 έργα στις 7 Απριλίου. Η Επιτροπή θα εκδώσει επίσημες αποφάσεις χρηματοδότησης τις επόμενες εβδομάδες και οι συμφωνίες επιχορήγησης με τους φορείς υλοποίησης των έργων βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας. Η επόμενη πρόσκληση Στρατιωτικής Κινητικότητας θα ξεκινήσει τον Μάιο του 2022, η οποία προωθήθηκε και είχε αρχικά προγραμματιστεί για αργότερα αυτό το έτος.

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com