150.000 βαγόνια είναι επί του παρόντος ακινητοποιημένα και παραμένουν ανενεργά στο ρωσικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Η κατάσταση είναι ενδεικτική της επίδρασης των κυρώσεων στη Ρωσία, η οποία δημιουργεί επίσης ένα «σκληρό επιχειρησιακό περιβάλλον για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές καθιστώντας δύσκολη τη μετακίνηση φορτωμένων βαγονιών», εξηγεί ένα κυβερνητικό έγγραφο.
Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος
Οι πληροφορίες σχετικά με τα χιλιάδες αδράνεια σιδηροδρομικά βαγόνια στη Ρωσία προέρχονται από μια κυβερνητική έκθεση που συντάχθηκε από τα Υπουργεία Οικονομικής Ανάπτυξης, Μεταφορών, Οικονομικών και της Ρωσικής Ομοσπονδιακής Τελωνειακής Υπηρεσίας. Το έγγραφο δημοσιοποιήθηκε από το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS.
«Οι αλλαγές στις κατευθύνσεις εμπορευματικής κυκλοφορίας που προκαλούνται από τους περιορισμούς των κυρώσεων και τις ταχέως μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς δημιουργούν μια συσσώρευση αζήτητων σιδηροδρομικών βαγονιών. Περισσότερα από 150.000 άδεια βαγόνια βρίσκονται επί του παρόντος σε αδράνεια στο δίκτυο των ρωσικών σιδηροδρόμων χωρίς εμπορευματικές μεταφορές. Αυτό επηρεάζει αρνητικά την επιχειρησιακή κατάσταση και καθιστά δύσκολη τη μετακίνηση φορτωμένων βαγονιών», υπογραμμίζεται στο κυβερνητικό έγγραφο.
Αξιολόγηση χρησιμοποιήσιμου εξοπλισμού
«Υπάρχουν περισσότερες από 440 βιομηχανικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις βιομηχανικών σιδηροδρομικών μεταφορών στο ρωσικό δίκτυο, με διαθέσιμες γραμμές για τη στάθμευση περισσότερων από 63.000 βαγονιών και σιδηροδρομικών αυτοκινήτων», ισχυρίζεται η υπουργική έκθεση. Το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών συμβουλεύει τους φορείς εκμετάλλευσης τροχαίου υλικού να προχωρήσουν σε αξιολογήσεις του στόλου και να καθορίσουν ποια από τα 150.000 σιδηροδρομικά βαγόνια είναι κατάλληλα για λειτουργία και ποια πρόκειται να παραμείνουν σε αδράνεια. Θα είναι πιο εύκολο να "καθαρίσετε" το δίκτυο με αυτόν τον τρόπο.
Εκατομμύρια απώλειες
Ωστόσο, τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν ακόμα πιο περίπλοκα. Όπως τονίζεται στο έγγραφο, η δυνατότητα παροχής δημόσιων γραμμών στους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους για τη στέγαση αζήτητων βαγονιών θα μπορούσε να γίνει αρκετά προβληματική. Σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές, αυτό το τροχαίο υλικό καταλαμβάνει άσκοπα χώρο γραμμής από το σιδηροδρομικό δίκτυο και θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξημένες οικονομικές απώλειες. «Σε περίπτωση που θεσπιστεί μορατόριουμ για τη χρέωση τελών για τη χρήση σιδηροδρομικής υποδομής από αζήτητα άδεια αυτοκίνητα, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι θα χάσουν περίπου 1 δισεκατομμύριο ρούβλια (11,4 εκατομμύρια ευρώ) ετησίως.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com