Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022

Ερώτηση στη βουλή για την λειτουργικότητα των συρμών ETR 470

Με τίτλο «Παλιά ελβετικά τρένα, τα οποία φέρνει ως υπερσύγχρονα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα» οι βουλευτές κ. κ. Απόστολος Αβδελάς και Κωνσταντίνος Χήτας κατέθεσαν ερώτηση στη βουλή, ζητώντας να πληροφορηθούν την λειτουργικότητα αυτών των συρμών.

Στην ερώτηση τους οι βουλευτές αναφέρουν:

Κύριε Υπουργέ,

Προβληματικές αμαξοστοιχίες, τις οποίες οι ελβετικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν πριν χρόνια για «παλιοσίδερα», έχει αγοράσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για λογαριασμό των ελληνικών σιδηροδρόμων, παρουσιάζοντάς τες ως υπερσύγχρονες. Ωστόσο, οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, οι οποίοι έχουν αναλάβει τη διοίκηση της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ εδώ και πέντε χρόνια, εμφανίζουν τα ίδια τρένα, ως τρένα σύγχρονης τεχνολογίας και τα στέλνουν στην Ελλάδα. Τα τρένα τύπου ETR-470 αποσύρθηκαν ως επικίνδυνα από τους ελβετικούς σιδηροδρόμους, αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η μητρική της εταιρεία εξακολουθούν να ισχυρίζονται πως η επικείμενη κυκλοφορία των «νέων τρένων θα βελτιώσουν την άνεση, την ασφάλεια και την ταχύτητα στην γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη». Σύμφωνα με διεθνείς ειδησεογραφικές πηγές, Ελβετοί αξιωματούχοι, οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε αυτόν τον τύπο τρένου, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα τρένα τύπου ETR-470 δεν κατέληξαν σε «παλιοσίδερα», αλλά διαφημίζονται ως η πιο σημαντική «σιδηροδρομική διαδρομή» στην Ελλάδα. Οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι (SBB) δεν μπόρεσαν να διορθώσουν τα προβλήματα του ETR-470 ακόμη και μετά την αύξηση της χρηματοδότησης και τον πλήρη έλεγχο της συντήρησής τους, καθώς, όπως αναφέρεται, το 50% του συνόλου των παραπόνων που έλαβε η εταιρεία αφορούσαν το ETR- 470, το οποίο εξυπηρετούσε μόνο το 1% της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στην Ελβετία. H Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεν έχει πιστοποιήσει ακόμη την πρώτη αμαξοστοιχία τύπου ETR-470 που αφίχθη στις αρχές του 2021 στην Ελλάδα, λόγω έλλειψης συστημάτων αμμοδιασποράς, με αποτέλεσμα η πρώτη αμαξοστοιχία να αναμένει τη σχετική πιστοποίηση για να τεθεί σε κυκλοφορία στις αρχές του Μαρτίου.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Ποιοι είναι οι λόγοι, για τους οποίους τα εν λόγω τα τρένα - που έχουν βάλει επανειλημμένα σε κίνδυνο το ελβετικό επιβατικό κοινό στο παρελθόν - θα κυκλοφορήσουν στις ελληνικές σιδηροδρομικές γραμμές;

2. Στα εν λόγω τρένα προκύπτουν σοβαρά προβλήματα, όπως βλάβες, ακυρώσεις αλλά και πυρκαγιές κατά τη λειτουργία τους. Σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε, όσον αφορά τη διερεύνηση των ανωτέρω συγκεκριμένων ζητημάτων, διασφαλίζοντας την ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού;

3. Προτίθεσθε να ελέγξετε αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ γνώριζε για τα ως άνω προαναφερόμενα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στις εν λόγω αμαξοστοιχίες και παρόλα αυτά προέβη στην αγορά και στη διάθεσή τους στο ελληνικό επιβατικό κοινό;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
 ΑΒΔΕΛΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ 
ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

sidirodromikanea.blogspot.com