Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022

Βήμα ηλεκτροδότησης των σιδηροδρόμων προς τη μείωση της εξάρτησης από το πετρέλαιο στην Ευρώπη

Η συζήτηση για την ευρωπαϊκή ενεργειακή πολιτική αποκτά ξανά έλξη. Οι ενώσεις μεταφορών εκφράζουν τις απόψεις τους, τονίζοντας πώς ο σιδηρόδρομος μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι ακόμη και στη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από τους προμηθευτές πετρελαίου και τα ορυκτά καύσιμα.

Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος


Οι γερμανικές ενώσεις μεταφορών Allianz pro Schiene και Verband Deutscher Verkehrsunternehmen (VDV) τονίζουν ότι η ταχύτερη λήψη αποφάσεων σχετικά με τα έργα ηλεκτροκίνησης είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη περιβαλλοντικών στόχων και τη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από χώρες που τροφοδοτούν καύσιμα όπως η Ρωσία.

Η επένδυση χρημάτων δεν αρκεί

«Η ηλεκτροδότηση των σιδηροδρόμων δεν απαιτεί μόνο χρήματα. Η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρέπει να επιταχύνει σημαντικά την ηλεκτροδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου για να επιτύχει τους στόχους που έχουν τεθεί», δήλωσε ο Dirk Flege, διευθύνων σύμβουλος της Allianz pro Schiene. Το εβδομήντα πέντε τοις εκατό του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου θα πρέπει να ηλεκτροδοτηθεί έως το 2030. Το δίκτυο δρομολογίων μήκους 33.400 χιλιομέτρων είναι επί του παρόντος ηλεκτροδοτημένο λίγο περισσότερο από το 61 τοις εκατό. Τα τελευταία χρόνια, κατά μέσο όρο μόλις 65 χιλιόμετρα ετησίως τοποθετήθηκαν πρόσφατα εναέριες γραμμές. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, για να φτάσει το 75 τοις εκατό, θα πρέπει να ηλεκτροδοτούνται 500 χιλιόμετρα κάθε χρόνο», εξήγησε.

«Μεγαλύτερη ταχύτητα με την ηλεκτροδότηση έχει νόημα όχι μόνο για την προστασία του κλίματος», συνέχισε ο Flege. «Ο πόλεμος στην Ουκρανία κατέστησε πολύ σαφές ότι πρέπει να μειώσουμε την εξάρτησή μας από την ενεργειακή πολιτική. Η στροφή προς τον σιδηρόδρομο διαδραματίζει βασικό ρόλο στον τομέα των μεταφορών, καθώς οι σιδηροδρομικές μεταφορές καταναλώνουν 5,5 φορές λιγότερη ενέργεια από τις οδικές μεταφορές. Η χωρητικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου πρέπει να επεκταθεί για να μετατοπιστεί περισσότερη κίνηση στις σιδηροτροχιές στο μέλλον. Η ταχεία ηλεκτροδότηση περισσότερων δρομολογίων είναι επίσης κρίσιμη γιατί κάνει το σιδηροδρομικό δίκτυο πιο ευέλικτο και επομένως πιο αποτελεσματικό».

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com