ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σύντομη Τεχνική
Περιγραφή του Βασικού Έργου
Ø Υπογραφή της
Σύμβασης :26/04/2006
Ø ΑνάδοχοςΚοινοπραξία: «ΑΚΤΩΡ / WEBUILD / HITACHIRAILSTS/
HITACHIRailItaly»
Ø Προβλεπόμενη ολοκλήρωση
του Έργου:31/12/2023
(σύμφωνα με τη τελευταία αίτηση παράτασης του Αναδόχου)
Το έργο
περιλαμβάνει:
1.
13 σύγχρονους Σταθμούς με κεντρική αποβάθρα
(απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600μ., μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.)
2.
9,6χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
3.
18υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας
τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με
συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων
4.
Μέγιστη Ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες
/ ώρα / κατεύθυνση
5.
Αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας
6.
Σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό,
για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του συστήματος
σηματοδότησης
7.
Εκτιμώμενη
ημερήσια επιβατικήκίνηση: 250.000 επιβάτες
8.
Προμήθεια 18 συρμών
Σημερινή
κατάσταση του Βασικού Έργου
Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και
εργατοτεχνικό προσωπικό 605 ατόμων.
Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού
αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 82%.
Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι
περίπου 97.2% (εκτός των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων που βρίσκονται στο 77%).
Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 64% περίπου.
Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις
θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΥΚΛΕΙΔΗ
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ – ΚΕΝΤΡΟ
ΕΛΕΓΧΟΥ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
ΟΔΩΝ – ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
Ειδικότερα:
·
έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι δύο σήραγγες,
·
έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού
στους 12 σταθμούς και στο αμαξοστάσιο,
o
Έως τις αρχές του Καλοκαιριού του τρέχοντος έτους θα
έχουν ολοκληρωθεί και θα παραδοθούν προς χρήση τα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ
στο Aμαξοστάσιο .
·
τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι εργασίες αποκατάστασης
επιφάνειας οδού βρίσκονται σε εξέλιξη. Τους τελευταίους μήνες έχουν ολοκληρωθεί
σε μεγάλο βαθμό οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου
στους σταθμούς «Ν. Σιδ. Σταθμός», «Δημοκρατίας», «Σιντριβάνι», «Πανεπιστήμιο»,
«Παπάφη», «Ευκλείδη» και «Μαρτίου». Στο Νότιο τμήμα του σταθμού«Αγία Σοφία»
o
ξεκίνησε η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων,
o
ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε η τελική διαμόρφωση του
περιβάλλοντος χώρου ενώ δόθηκε σταδιακά
προς χρήση στο τέλος του 2021,
o
αποδόθηκε η οδός Εγνατία στην οριστική της μορφή μετά από
14 χρόνια,
·
έχουν κατασκευαστεί πλήρως (διπλή γραμμή) στο τμήμα από
«Συντριβάνι» έως Αμαξοστάσιο (στο τμήμα όπου έχουν ξεκίνησει τα δοκιμαστικά
δρομολόγια των συρμών) και στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως
«Σιντριβάνι» αναμένεται να ολοκληρωθούν στο πρώτο εξάμηνο του 2022 (σήμερα
είναι περίπου στο 94,00% ),
·
οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλους
τους σταθμούς (εκτός των Σταθμών«Βενιζέλου», «Αγ. Σοφίας»), καθώς και στο
Αμαξοστάσιο,
·
έχουν αφιχθεί στο Αμαξοστάσιο και οι 18 συρμοί που
προβλέπονταν στη σύμβαση και βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές τους.
Τον Ιούλιο του 2021ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις όλων
των απαραίτητων συστημάτων, ενεργοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση στο τμήμα
«Σιντριβάνι» έως «Αμαξοστάσιο» και ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια
των συρμών στο συγκεκριμένο τμήμα ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι
σχετικές δοκιμές τους. Με την
ολοκλήρωση των εργασιών στο σταθμό «Βενιζέλου» οι παραπάνω δοκιμές θα
επεκταθούν στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» και η
επιτυχής έκβασή τους θα αποτελέσει την ολοκλήρωση του έργου.
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ
Αρχαιολογικές Εργασίες - Σταθμός Βενιζέλου
Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις
θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου.
Σταθμός Βενιζέλου
·
Μέχρι σήμερα:
·
Έχει αποσπασθεί το οδόστρωμα της Μέσης οδού ‘decumanusmaximus’ ολόκληρο (ανά
τμήματα), όπως περιγράφεται στην εγκεκριμένη μελέτη, μαζί με τα υποκείμενα
οδοστρώματα, έως την άνω επιφάνεια των υποκείμενων αγωγών ΑΓ12 και ΑΓ13. Είχε
προηγηθεί ανασκαφική έρευνα στα ενδιάμεσα διαστήματα των προς απόσπαση
τμημάτων. Υπολείπεται η απόσπαση της αρχαιολογικής ενότητας D28.
·
Αποσπάσθηκε ολόκληρο το νοτιότερο τμήμα του cardo (C1).
·
Αποδομήθηκαν οι λασπόκτιστοι τοίχοι από το προσωπικό της
εξειδικευμένης εταιρείας INTERGEO ΕΠΕ.
·
Έχει αποσπασθεί το τετράπυλο και οι πεσσοί.
·
Στην οριοθετημένη περιοχή στο Νότιο τμήμα του σταθμού,
όπου σε παλαιότερη ανασκαφή είχε εντοπισθεί υδράργυρος, εκτελέστηκαν εργασίες
απόσπασης με την συνεχή επίβλεψη της INTERGEO ΕΠΕ με χρήση ειδικών Μ.Α.Π. βάσει
των προτάσεων της εταιρείας που υπεβλήθησαν και εγκρίθηκαν από το ΥΠ.ΠΟ.Α.
Μετά την
ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, οι αρχαιότητες θα
επανατοποθετηθούν στην αυτή θέση.
·
Τον Αύγουστο του 2021 ξεκίνησαν οι εργασίες προσωρινής
αντιστήριξης της Βόρειας Πρόσβασης του Σταθμού «Βενιζέλου»,
απαραίτητες για την έναρξη αρχαιολογικής ανασκαφής στην εν λόγω περιοχή.
Ολοκληρώθηκαν τέλος Δεκεμβρίου 2021 και
κατόπιν ξεκίνησε η αρχαιολογική ανασκαφή η οποία διενεργείται σε έκταση 323,00
τ.μ. και θα φτάσει σε βάθος 9,5μ. περίπου.
·
Υπολείπεται επίσης η αρχαιολογική έρευνα στο ΝΑ
φρέαρ του Σταθμού, σε έκταση 83 τ.μ. και σε βάθος 7,5μ. περίπου.
Επέκταση του ΜΕΤΡΟ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ προς Καλαμαριά
Παράλληλα με την εξέλιξη των εργασιών του βασικού έργου
του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες για την επέκταση
του ΜΕΤΡΟ προς ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ.
Ø Υπογραφή της
Σύμβασης :25.06.2013
Ø Ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.
Το έργο
περιλαμβάνει:
ü
5
Σταθμούς, 5 φρέατα
ü
4,77χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
ü
Μέρος των σιδηροδρομικών και ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων
Σημερινή
κατάσταση της επέκτασης Μετρό Θεσ/κης προς Καλαμαριά
Ο Ανάδοχος απασχολεί επιστημονικό, διοικητικό και εργατοτεχνικό
προσωπικό 220 ατόμων.
Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του αντικειμένου
της σύμβασης ανέρχεται στο 84,3%.
Το ποσοστό προόδου των εργασιών πολιτικού μηχανικού είναι
96,82%.
Οι Η/Μ εργασίες βρίσκονται στο 53,78% περίπου.
Ειδικότερα:
·
έχουν ήδη ολοκληρωθεί πλήρως οι δύο σήραγγες,
·
τον Ιούνιο του 2021 ξεκίνησαν οι εργασίες τελικής
διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου στους σταθμούς «Νομαρχία», «Αρετσού», «Νέα
Κρήνη» και «Μίκρα». Έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό οι εργασίες τελικής
διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, κατασκευής νησίδων και πεζοδρομίων στην
περιοχή του σταθμού «Καλαμαριά».
·
Βρίσκεται σε εξέλιξη
η κατασκευή της επιδομής, της τρίτης γραμμής και των καναλιών
πεζοδρομίων. Έχουν κατασκευαστεί πλήρως (διπλή γραμμή) η επιδομή, η τρίτη γραμμή
και τα κανάλια πεζοδρομίων, εκτός από τις 5 αλλαγές των οποίων η εγκατάσταση
έχει πρόσφατα ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του
2022 (σήμερα είναι περίπου στο 89%).
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
– ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΠΙΔΟΜΗΣ
Για την ολοκλήρωση του Έργου της επέκτασης, απαιτείτο η
Δημοπράτηση Η/Μ Συστημάτων. Αναφορικά με τα εν λόγω συστήματα, σήμερα:
- για 2 Η/Μ Συστήματα
έχουν ήδη εγκατασταθεί Ανάδοχοι (Σηματοδότηση και BACS),
- για 8 Η/Μ Συστήματα
ολοκληρώθηκε ηδιαγωνιστική διαδικασία με ανάδειξη προσωρινού Αναδόχου
(αφορούν CCTV, PA, DTS, SMS, TETRA, PIS, ICCS, PRCS). Η Σύμβαση
υπογράφεται στις 14 Μαρτίου 2022
- προκηρύχθηκε
ο διαγωνισμός για την προμήθεια 15 νέων συρμών, προϋπολογισμού
142.000.000€. Οι προσφορές αποσφραγισθηκαν την 1η Φεβρουαρίου
2022 και η Επιτροπή Διαγωνισμού ελέγχει τα σχετικά δικαιολογητικά.