Οι σιδηροδρομικοί φορείς στις γειτονικές χώρες της Ουκρανίας έχουν διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην ασφαλή μετακίνηση των προσφύγων.
Την τελευταία εβδομάδα, από την αρχική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, περίπου 660.000 Ουκρανοί πρόσφυγες έχουν καταφύγει σε γειτονικές χώρες, σύμφωνα με τα τελευταία κυβερνητικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, την Υπηρεσία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.
Οι σιδηρόδρομοι ήταν ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τη μετακίνηση ανθρώπων και βασικών ανθρωπιστικών αγαθών, καθώς επίσης διαδραμάτισαν ζωτικό στρατηγικό ρόλο στη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Με το κλείσιμο του εναέριου χώρου της Ουκρανίας για την πολιτική αεροπορία, πολλοί πολίτες δεν είχαν άλλη επιλογή από το να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο ή λεωφορείο ή να ελπίζουν να βρουν μεταφορικά μέσα από τη χώρα σιδηροδρομικώς. Υπήρξαν μάλιστα αναφορές για κάποιους πρόσφυγες που περπατούσαν για μια μέρα για να βρουν ασφάλεια.
Μετά την κήρυξη του στρατιωτικού νόμου στις 24 Φεβρουαρίου, οι Ουκρανοί άνδρες ηλικίας 18-60 ετών δεν επιτρέπεται να εγκαταλείψουν τη χώρα. Προτεραιότητα αυτή τη στιγμή δίνεται σε παιδιά, γυναίκες και ηλικιωμένους, αλλά μένει να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουν την κρίση οι σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας.
Υπάρχει ακόμη σημαντική πίεση στις σιδηροδρομικές γραμμές της χώρας. Τα ουκρανικά τρένα εξακολουθούν να λειτουργούν, αλλά λόγω της μεγάλης εισροής ανθρώπων που προσπαθούν να ταξιδέψουν, οι σταθμοί έχουν υπερβεί τη χωρητικότητα. Τα εισιτήρια γίνονται όλο και πιο δύσκολο να βρεθούν. ορισμένες υπηρεσίες είναι πλήρως κρατημένες.
Ταξίδια εντός Ουκρανίας και Ρωσίας
Ο Ουκρανικός Σιδηρόδρομος (UZ) εκμεταλλεύεται έναν αριθμό τρένων προς την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και την Τσεχική Δημοκρατία, με ξεχωριστό κόμβο μεταφορών στο σιδηροδρομικό σταθμό Čop, που βρίσκεται κοντά στα σύνορα της Ουκρανίας, της Σλοβακίας και της Ουγγαρίας. Πρόσθετες διαδρομές εκκένωσης έχουν προγραμματιστεί από το Κίεβο προς τις δυτικές περιοχές της Ουκρανίας ως σχέδιο έκτακτης ανάγκης.
Στον κεντρικό σταθμό του Κιέβου δημιουργήθηκε ένα ανθρωπιστικό κέντρο, με 60 εθελοντές που μιλούν ξένες γλώσσες να εργάζονται στον σταθμό για να βοηθήσουν τους επιβάτες. Η UZ επιβεβαίωσε ότι υπάρχει αρκετό τροχαίο υλικό για να μπορεί να μεταφέρει περίπου 5.000 επιβάτες την ημέρα από το Κίεβο.
Εν τω μεταξύ, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν επεκτείνει τις δραστηριότητές τους, οργανώνοντας περισσότερες από 5.000 επιπλέον θέσεις σε τρένα από τις πόλεις της Νότιας Ρωσίας από τα κανονικά δρομολόγια. Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι εργάζονται για την αποστολή πρόσθετων τρένων από πολλές νότιες πόλεις, όπως το Adler, η Anapa, το Novorossiysk και το Sochi. Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν περιοριστεί για να αποφευχθεί η επίδραση της αυξημένης ζήτησης στο κόστος μετακίνησης για τους επιβάτες, σύμφωνα με τον αερομεταφορέα.
Σε ανακοίνωσή του, το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών ανέφερε: «Λόγω της προσωρινής αναστολής των εργασιών των αεροδρομίων στα νότια της χώρας, το Υπουργείο Μεταφορών της Ρωσίας θα πραγματοποιήσει άμεση μεταφορά οποιουδήποτε Ρώσου και άλλων πολιτών θέλει να φύγει σιδηροδρομικώς. και με λεωφορείο».
Οι άνθρωποι περιμένουν να επιβιβαστούν σε ένα τρένο εκκένωσης προς τις δυτικές περιοχές την 1η Μαρτίου 2022 στο Κίεβο της Ουκρανίας. Οι ρωσικές δυνάμεις συνέχισαν την προέλασή τους στην ουκρανική πρωτεύουσα καθώς η εισβολή της χώρας στον δυτικό γείτονά της εισήλθε στην έκτη ημέρα. Credit: Pierre Crom/Getty Images
Οι εμπορευματικές υπηρεσίες μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας έχουν διαλυθεί πλήρως. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι η UZ επιβεβαίωσε ότι έχει τερματίσει όλες τις σχέσεις με τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους, με τις ελπίδες να συνεργαστεί με την ΕΕ για τη μεταφορά σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών από την Κίνα στην Ευρώπη. Ωστόσο, η εταιρεία εφαρμόζει επίσης την αμυντική στρατηγική της, να διαταράξει τις σιδηροδρομικές γραμμές μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας για να αποτρέψει την πρώτη από τη χρήση της υποδομής της δεύτερης.
Σε ανακοίνωσή της, η UZ δήλωσε: «Οι σιδηροδρομικές διαβάσεις μεταξύ χωρών που μετέφεραν χιλιάδες αγαθά και έφερναν εκατομμύρια δολάρια στις οικονομίες και των δύο χωρών έχουν καταστραφεί».
Για να διαβάσετε όλο το ρεπορτάζ πατήστε τον σύνδεσμο
sidirodromikanea.blogspot.com