Μετά από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών σε πέντε αυστριακούς σταθμούς από τις αρχές Φεβρουαρίου έως τις αρχές Μαρτίου 2022, μια εμπορευματική αμαξοστοιχία με Digital Automatic Coupling (DAC) θα δοκιμαστεί στην Ελβετία το επόμενο διάστημα. Το DAC αντικαθιστά τον τρέχοντα βιδωτό σύνδεσμο, μια χειροκίνητη διαδικασία. Τα πρωτότυπα Coupling παρουσιάστηκαν στη Βιέννη τη Δευτέρα.
Στην Ευρώπη, τα φορτηγά βαγόνια συνδέονται προς το παρόν χειροκίνητα στον βιδωτό σύνδεσμο. Σε κάθε διαδικασία σύζευξης, πρέπει να σηκωθεί μια βίδα βάρους άνω των 20 κιλών και να συνδεθεί η αεροπορική εταιρεία. Αυτή η επιρρεπής σε ατυχήματα δραστηριότητα πρέπει να εκτελείται περίπου 300 φορές ανά βάρδια, ανεξάρτητα από τον καιρό. Η ψηφιακή αυτόματη σύζευξη αυτοματοποιεί αυτή τη διαδικασία. Επίσης, όπως το θέτει ο διευθύνων σύμβουλος της ÖBB, Andreas Matthä, «μετατρέπει ένα πρώην «χαζό» τρένο σε ένα έξυπνο, ψηφιοποιημένο εμπορευματικό τρένο». Η DAC αναμένεται επίσης να συμβάλει αποφασιστικά στη μετατόπιση της κυκλοφορίας εμπορευμάτων στον σιδηρόδρομο.
Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία DAC4EU δοκιμάζει ψηφιακές αυτόματες ζεύξεις για σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές ως μέρος ενός ερευνητικού έργου που ανατέθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το γερμανικό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών. Η κοινοπραξία, η οποία ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2020, αποτελείται από την DB AG, τους εμπορευματικούς σιδηροδρόμους ÖBB Rail Cargo Group, DB Cargo και SBB Cargo καθώς και τους κατόχους βαγονιών Ermewa, GATX Rail Europe και VTG. Ο στόχος του ερευνητικού προγράμματος DAC4EU είναι να αναπτύξει βασικές βάσεις για την επιλογή ενός τυπικού DAC στην ΕΕ. Μετά από δοκιμές στη Γερμανία και πρόσφατα στην Αυστρία, οι δοκιμές συνεχίζονται φέτος στην Ελβετία.
Τεχνικές δεξιότητες
Επί του παρόντος βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες έρευνας και ανάπτυξης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο προκειμένου να ετοιμαστεί η DAC για παραγωγή σειρών. Πέρυσι, η σχεδίαση «Schafenberg» επιλέχθηκε από τρεις επιλογές για ένα τυπικό DAC. Από το 2026 έως το 2030, θα αντικαταστήσει σταδιακά τον συμβατικό βιδωτό σύνδεσμο στην Ευρώπη. Αυτό αφορά περίπου 450.000 φορτηγά βαγόνια και 17.000 μονάδες έλξης.
Roman Hebenstreit, πρόεδρος του αυστριακού συνδικάτου Vida: «Με τον ίδιο ενθουσιασμό, χρειάζονται τώρα συγκεκριμένα μέτρα και η χρηματοδότησή τους για να διασφαλιστεί η κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους και να εμπλακούν (σε εύθετο χρόνο) στη διαδικασία μετασχηματισμού. Αυτό σημαίνει επένδυση στις τεχνικές δεξιότητες των συναδέλφων μας, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν και αυτοί στις νέες απαιτήσεις κατά την ψηφιοποίηση».
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα παράδοσης DAC (EDDP), που ενεργοποιήθηκε από το Shift2Rail, συγκεντρώνει ένα ευρύ φάσμα ιδρυμάτων για την υλοποίηση μιας ευρωπαϊκής λύσης DAC μέσω ενός ολοκληρωμένου κοινού προγράμματος που βασίζεται σε ερευνητικά αποτελέσματα και πιλοτικά έργα και περιλαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα για γρήγορη και τεχνική οικονομικά εφικτή πανευρωπαϊκή εισαγωγή της τεχνολογίας έως το 2030.
.railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com