Η ανθεκτικότητα των αποθηκευτικών χώρων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σε συνδυασμό με τη μεγάλη στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο μετέτρεψε τη συγκεκριμένη κατηγορία ακινήτων σε δημοφιλή επενδυτικό προορισμό. Με τα δεδομένα αυτά, αναμένεται έκρηξη των επενδύσεων σε αποθήκες τουλάχιστον μέχρι και το 2023.
Γιώργος Μίχας
Όπως ανέφερε, πρόσφατα, σε ανάλυσή του ο Χρήστος Κακκαβάς Msc, MRICS Εντεταλμένος Σύμβουλος της Αθηναϊκής Οικονομικής / JLL και μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, μέχρι το πρώτο τετράμηνο του 2023 αναμένεται να έχουν προστεθεί στην Αττική νέοι χώροι 180 χιλ. τ.μ., μέγεθος που υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθεί σε 250 χιλ. τ.μ. στα τέλη του 2024. Επίσης, αναμένεται οι κενές εγκαταστάσεις να είναι ελαφρώς μικρότερες από το 5% εκ του συνόλου, ποσοστό που ενδεχομένως διατηρηθεί μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Τα μεγάλα έργα
Εξάλλου, το pipeline των μεγάλων έργων logistics βαίνει αυξανόμενο. Μετά την κατάθεση για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της σύμβασης παραχώρησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, στην τελική ευθεία βρίσκεται η έναρξη κατασκευής του logistics center στο Θριάσιο σε έκταση 588 στρεμμάτων.
Πρόκειται για επένδυση 150 εκατ. ευρώ, που θα υλοποιήσει η Goldair με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, με την κοινοπραξία να προγραμματίζει την κατασκευή σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικών μέτρων στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεων, 4.000 θέσεων για αυτοκίνητα και 120 θέσεων για φορτηγά.
Στόχος είναι το Ελεγκτικό Συνέδριο να ανάψει το πράσινο φως, ώστε να ακολουθήσει η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και στη συνέχεια η ένωση εταιρειών να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες ενέργειες για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών.
Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του Θριάσιου ΙΙ, του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και σταθμού διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) που έχει αναπτυχθεί σε έκταση 1.450 στρεμμάτων και είναι σε κοντινή απόσταση στα 588 στρέμματα που έχουν παραχωρηθεί στο σχήμα Goldair- ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ που θα υλοποιήσει το Θριάσιο Ι.
Οι προσφορές για την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα υποβληθούν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, με το project να έχει προϋπολογισμό 572 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στο Θριάσιο ΙΙ έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες (π.χ. σιδηροδρομική υποδομή, δρόμοι), αλλά αυτές, δεν εξασφαλίζουν την λειτουργία του χώρου, κάτι που θα αναλάβει να πράξει ο ανάδοχος.
Επίσης, στο οικόπεδο των 280 στρεμμάτων του πρώην εργοστασίου της Χαλυβουργίας Ελλάδος στον Ασπρόπυργο σχεδιάζεται η ανάπτυξη σύγχρονων εγκαταστάσεων logistics, όπως προβλέπει το σχέδιο εξυγίανσης της βιομηχανίας από το αμερικανικό Fund HIG Capital. Ειδικότερα, προβλέπεται η ανάπτυξη σύγχρονου συγκροτήματος αποθηκών, επιφανείας 100.000 τ.μ., μέσω επένδυσης άνω των 70 εκατ. ευρώ, με το ακίνητο να ευνοείται λόγω της στρατηγικής θέσης του, δίπλα στα Ελληνικά Πετρέλαια αλλά και του ότι υπάρχει λιμενική άδεια.
Επίσης, η Προνομιούχος Ανώνυμη Εταιρεία Γενικών Αποθηκών Ελλάδος Α.Ε.» (ΠΑΕΓΑΕ) επιδιώκει να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις που διαθέτει ήδη στον Ασπρόπυργο κατά 150 χιλ. τ.μ., μέσω μίας επένδυσης ύψους 120 εκατ. ευρώ. Το project της εταιρείας φαίνεται να βρίσκεται σε καλό δρόμο, καθώς το 2020 ολοκληρώθηκαν οι προεγκρίσεις του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ). Σήμερα η εταιρεία σε έκταση 1.100 στρεμμάτων στη Μαγούλα διαθέτει 105 χιλ. τ.μ. στεγασμένους αποθηκευτικούς χώρους και 600 χιλ. τ.μ. υπαίθριους χώρους αποθήκευσης.
liberal.gr
sidirodromikanea.blogspot.com