Μετά από τρεις καταιγίδες και έναν επίμονα ισχυρό άνεμο τη Δευτέρα, οι σιδηροδρομικές γραμμές στην περιοχή Μπενελούξ εξακολουθούν να επηρεάζονται από την κακοκαιρία. Η πλήρης ακινησία που συνέβαινε στις περισσότερες περιοχές την Παρασκευή έχει επιλυθεί και οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες κινούνται, αλλά οι λειτουργίες δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στην κανονική τους λειτουργία.
Τα στοιχεία που εμποδίζουν την απρόσκοπτη σιδηροδρομική εμπορευματική κυκλοφορία στις Κάτω Χώρες, το Βέλγιο και τη Γερμανία τη Δευτέρα μπορούν να συνοψιστούν ως ζημιές στις γραμμές υπερκάλυψης που δεν έχουν ακόμη επισκευαστεί, και ταυτόχρονα ισχυροί άνεμοι το πρωί και το απόγευμα, που σε ορισμένες περιπτώσεις οδήγησαν σε νέα κλεισίματα και περιορισμούς.
Στο Βέλγιο
Στο Βέλγιο, θα επιβληθούν περιορισμοί ταχύτητας στο σιδηροδρομικό δίκτυο που καλύπτει την περιοχή μεταξύ της Μπριζ και της ακτογραμμής. Μεταξύ 12 και 5 μ.μ. σήμερα, η μέγιστη ταχύτητα σε αυτές τις γραμμές είναι 80 χλμ./ώρα, ανακοινώνει η Infrabel το πρωί της Δευτέρας. Αυτό οφείλεται σε μια ταξινόμηση «πορτοκαλί κωδικού» από τις μετεωρολογικές αρχές.
«Αυτή είναι για παράδειγμα στη γραμμή 51 μεταξύ Μπριζ και Ζεεμπρούγκ», λέει ένας εκπρόσωπος του διαχειριστή υποδομής, δείχνοντας μια σημαντική σιδηροδρομική γραμμή για την εμπορευματική κυκλοφορία. «Επίσης, η κυκλοφορία που έρχεται από τη Γερμανία στη Φλάνδρα στο δρόμο προς το Zeebrugge θα επηρεαστεί». Τούτου λεχθέντος, ο περιορισμός ταχύτητας είναι λιγότερο ανησυχητικός για τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες από ό,τι για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες, οι οποίες κινούνται με μέση ταχύτητα 120 σε αυτό το δίκτυο. Τα εμπορευματικά τρένα κινούνται λίγο πιο αργά.
Από τη θετική πλευρά, οι ζημιές που υπέστησαν από την καταιγίδα την περασμένη εβδομάδα δεν επηρεάζουν πλέον την κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο του Βελγίου, λέει η Infrabel. Η κυκλοφορία αποκαταστάθηκε το Σάββατο, αφού οι σιδηροδρομικές γραμμές στα βορειοδυτικά είχαν κλείσει το απόγευμα της Παρασκευής. Οι ζημιές στις πίστες επιλύθηκαν κυρίως το βράδυ της Παρασκευής.
Ολλανδία
Στην Ολλανδία, η σιδηροδρομική εμπορευματική κυκλοφορία επανήλθε το απόγευμα της Κυριακής. Την Παρασκευή, η σιδηροδρομική κυκλοφορία σταμάτησε πλήρως και παρόλο που η καταιγίδα είχε περάσει το Σάββατο, η ζημιά ήταν πολύ μεγάλη για να συνεχίσουν τα περισσότερα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
«Όλες οι μεγάλες σιδηροδρομικές εμπορευματικές συνδέσεις στην Ολλανδία μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς περιορισμούς. Η διαδικασία διαλογής φορτίων βαγονιών στο Kijfhoek έχει επίσης επαναληφθεί», ανέφερε η DB Cargo στην Ολλανδία το απόγευμα της Κυριακής. Ωστόσο, η απρόσκοπτη κυκλοφορία είναι ακόμα ένα βήμα πολύ μακριά. Όπως πάντα με τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, μια μέρα ακυρώσεων έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στα διεθνή χρονοδιαγράμματα, καθώς ο σχεδιασμός πρέπει να προσαρμοστεί και να δοθεί προτεραιότητα στη χωρητικότητα.
Σήμερα το πρωί, ισχυρές ριπές ανέμων σημειώνονται ξανά κατά μήκος των ακτών στην Ολλανδία. «Λόγω αυτού του ισχυρού ανέμου, μεγάλος αριθμός τερματικών σταθμών στο Maasvlakte έχουν σταματήσει τις δραστηριότητές τους μέχρι νεοτέρας. Το RSC Rotterdam βρίσκεται σε κανονική λειτουργία. Ο άνεμος θα μειωθεί το απόγευμα και το απόγευμα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει διακοπή στην κυκλοφορία των τρένων», ανέφερε η DB Cargo της Ολλανδίας.
Γερμανία
Στη Γερμανία, οι υποδομές στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία υπέστησαν εκτεταμένες ζημιές. Αν και η κυκλοφορία των τρένων επανήλθε το απόγευμα της Κυριακής, ξεκίνησε μόνο σταδιακά και πολλά εμπορευματικά τρένα εξακολουθούν να έχουν καθυστερήσει στο δίκτυο. Το απόγευμα της Κυριακής, η Deutsche Bahn δήλωσε σχετικά με τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές: «Το ανεκτέλεστο φορτίο εξαλείφεται συνεχώς σε όλες τις διαδρομές που είναι ήδη ανοιχτές στην κυκλοφορία. Τα τρένα που σχετίζονται με την προμήθεια έχουν προτεραιότητα».
Η Γερμανία έχει το πρόσθετο μειονέκτημα μιας ήδη περιορισμένης Υποδομής, λόγω των (προγραμματισμένων) κατασκευαστικών εργασιών στην τρίτη πίστα. Περιορισμοί χωρητικότητας που εφαρμόζονται ήδη στη συνοριακή διέλευση μέσω Emmerich, και η διασυνοριακή κυκλοφορία από και προς την Ολλανδία διεξάγεται κυρίως μέσω Venlo. «Εν μέρει ως αποτέλεσμα των ζημιών που προκλήθηκαν από την καταιγίδα στη Γερμανία και αλλού στην Ευρώπη, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να επιστρέψει η κυκλοφορία των τρένων στους κανονικούς ρυθμούς», δήλωσε η DB Cargo της Ολλανδίας.
Σήμερα το πρωί, μια προειδοποίηση για τυφώνα που είχε εκδοθεί νωρίτερα ακυρώθηκε στη Γερμανία, ωστόσο, ο καιρός συνεχίζει να επηρεάζει την κυκλοφορία. Αν και δεν είναι σαφές ποιες εμπορευματικές γραμμές επηρεάζονται, ο διαχειριστής υποδομής αναφέρει ότι πολλές επιβατικές γραμμές μεγάλων αποστάσεων στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία θα κλείσουν. Το κλείσιμο των γραμμών περιλαμβάνει εκείνα προς τα λιμάνια του Αμβούργου και του Ρόστοκ, τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν και τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com