Οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Βουλγαρίας (BDZ) συνδυάζουν τις επιβατικές και σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές σε μια εταιρεία για να επιτύχουν οικονομική σταθερότητα, ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Νικολάι Σαμπέβ νωρίτερα αυτό το μήνα. Η «επιστροφή στην αγορά εμπορευμάτων» είναι επίσης ένας λόγος για την αλλαγή στη δομή.
Της Esther Geerts
Η τρέχουσα δομή των Bulgarian Railways, μιας εταιρείας χαρτοφυλακίου με δύο θυγατρικές που καλύπτουν τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, ιδρύθηκε το 2010 και αποσκοπούσε στην παροχή χρηματοοικονομικής σταθερότητας.
Η οικονομική κατάσταση, ωστόσο, δεν είναι ακόμα υγιής. Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών της Βουλγαρίας Νικολάι Σαμπέβ, «μέχρι το τέλος του 2023, το σιδηροδρομικό σύστημα θα έχει μια υγιή οικονομική κατάσταση». Οι τρεις εταιρείες, η BDZ holding και οι θυγατρικές της επιβατικές και εμπορευματικές, θα συγχωνευθούν σε μία, ανακοίνωσε ο υπουργός στις 4 Φεβρουαρίου.
Αύξηση μεριδίου αγοράς
«Στόχος είναι η μεταφορά επιβατών να είναι καθαρή, ασφαλής και ευχάριστη. Αλλάζουμε την εταιρεία ώστε να επιστρέψει δυναμικά και στην αγορά φορτίου», δήλωσε ο Nikolay Sabev. «Η Ευρώπη είναι στις ράγες, η Ευρώπη είναι πράσινη και οι προσπάθειες στοχεύουν να βρίσκεται εκεί η Βουλγαρία», πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Τα έσοδα στην BDZ θα πρέπει να πραγματοποιούνται με την αύξηση του μεριδίου αγοράς και η διαχείριση των δαπανών θα πρέπει να γίνεται πολύ περισσότερο από αποτελεσματικά. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, τους πρώτους έξι μήνες μετά τις αλλαγές, θα πρέπει να υπάρχει μια σαφής τάση για το πώς το κόστος μειώνεται και τα έσοδα αρχίζουν να αυξάνονται. «Έχουμε θέσει πολύ σαφείς παραμέτρους μέσω των οποίων θα παρακολουθούμε την οικονομική και λειτουργική κατάσταση του συστήματος», είπε ο Sabev. Είπε ότι στις αρχές του 2024 η BDZ σχεδιάζεται να εισέλθει στη βουλγαρική και διεθνή κεφαλαιαγορά.
Ταρακούνημα
Μετά από ανάλυση της κατάστασης της Holding BDZ και των εταιρειών BDZ-Passenger Transport και BDZ-Freight Transport, έγιναν αρκετές αλλαγές στον πίνακα στις αρχές του έτους. Με κίνητρα που σχετίζονται με κακή διαχείριση, οργανωτικές ελλείψεις και καθυστερημένο έλεγχο στην εφαρμογή των προγραμμάτων επισκευής, τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου απολύθηκαν: η Μαργαρίτα Πέτροβα-Καρίδη, ο Γκεόργκι Ντρούεφ και ο Σβετλόμιρ Νικόλοφ. Μέχρι να διεξαχθεί διαγωνισμός, νέα μέλη έχουν εκλεγεί οι Λιουμπομίρ Σιάροφ, Πέτκο Πέτκοφ και Γιόρνταν Μίρτσεφ.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com