Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Η «Ελπίδα», ο χιονοδιώκτης και τα 1.000 ευρώ αποζημίωση -Ερευνα για την ταλαιπωρία επιβατών τρένων στην Οινόη

Στο επίκεντρο βρέθηκε για ακόμα μία φορά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αφορμή την απίστευτη ταλαιπωρία σχεδόν 700 επιβατών οι οποίοι εγκλωβίστηκαν πρόσφατα στην Οινόη εν μέσω της «Ελπίδας». Οι εικόνες των ταξιδιωτών που περίμεναν έξω από τους συρμούς, στο χιόνι, δεν ήταν… κολακευτικές, ενώ η εταιρεία εξακολουθεί να μην έχει δρομολογήσει ακόμα τα ταχυτρένα, όπως η ίδια είχε δεσμευτεί από τον περασμένο Μάρτιο, λόγω απουσίας μιας συσκευής, που η μητρική εταιρεία (Ferrovie dello Stato Italiane Group – FSI) θεώρησε ότι μπορεί να… παραβλέψει.

Αλεξάνδρα Κασσίμη

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ξεκινήσει τη διαδικασία διερεύνησης του τρόπου διαχείρισης του περιστατικού που σημειώθηκε στις 25 Ιανουαρίου, όταν ύστερα από ένα ατύχημα το οποίο μπλόκαρε το δίκτυο στο Λιανοκλάδι δρομολογήθηκαν οι επόμενοι συρμοί, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχε ελεύθερο δίκτυο για να κινηθούν. Πληροφορίες αναφέρουν ότι όταν έσπασε ο χιονοδιώκτης (σύστημα εκχιονισμού που είναι ενσωματωμένο στη μηχανή) στο τρένο που βρισκόταν στο Λιανοκλάδι, δρομολογήθηκε βοηθητική μηχανή που έπρεπε να σπρώξει την πρώτη. Ωστόσο, η βοηθητική μηχανή υπέστη βλάβη στα ηλεκτρικά συστήματα και ακινητοποιήθηκε πριν προλάβει να μετακινήσει την πρώτη. Το ερώτημα είναι γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε να επιτρέψει την κυκλοφορία του επόμενου συρμού που εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο. Ξεκίνησε για να εγκλωβιστεί λίγη ώρα αργότερα, εν μέσω σφοδρής χιονοθύελλας, στην Οινόη. Πληροφορίες από τον ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι σε επιτελικές θέσεις της εταιρείας λειτουργίας (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) έχουν τοποθετηθεί Ιταλοί εργαζόμενοι, οι οποίοι δεν έχουν ακόμα την απαιτούμενη εξοικείωση με τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, γεγονός που οδηγεί συστηματικά σε παρεξηγήσεις…

Η συσκευή αμμοδιασποράς και το «Ασημένιο βέλος» που έπρεπε να εκτελεί δρομολόγια εδώ και σχεδόν ένα χρόνο.

Από την πλευρά της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιρρίπτει εμμέσως μέρος της ευθύνης και στον ΟΣΕ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το δίκτυο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκφράζει τη συμπαράστασή της στους επιβάτες που ταλαιπωρήθηκαν. «Κάναμε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τους εγκλωβισμένους επιβάτες», λέει στην «Κ» στέλεχος της εταιρείας, «προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε ορισμένους από τους επιβάτες με λεωφορεία σε άλλα σημεία, ορισμένοι φιλοξενήθηκαν σε ξενοδοχεία». Οι 670 επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση ύψους 1.000 ευρώ κατόπιν αιτήματος του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών. Ωστόσο, ο τρόπος και ο χρόνος καταβολής δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα και η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζει διαδικαστικά ζητήματα τα οποία αφορούν το ακριβές «μοντέλο» εκταμίευσης. Το υπουργείο, από την πλευρά του, ασκεί πίεση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να κλείσει σύντομα το ζήτημα. Παράλληλα, η ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) αποφάσισε τη διεξαγωγή αυτεπάγγελτης έρευνας για την ακινητοποίηση αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητώντας από την εταιρεία να λάβει συγκεκριμένα μέτρα που αφορούν την αποκατάσταση κάθε ζημίας και ταλαιπωρίας των επιβατών, καλώντας τη να συμμορφωθεί με την απόφασή της, η οποία προβλέπει επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με τα εντελλόμενα της Αρχής.

Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα υπάρχει μια θετική εξέλιξη που αφορά το γνωστό πια «Ασημένιο βέλος», το οποίο έπρεπε να έχει ήδη δρομολογηθεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συσκευή αμμοδιασποράς, η οποία έλειπε, έχει ήδη τοποθετηθεί στο πρώτο από τα συνολικά πέντε τρένα από το τέλος του περασμένου έτους. Η ΡΑΣ έχει ήδη στη διάθεσή της όλα τα σχετικά έγγραφα. Η πιστοποίηση του πρώτου τρένου θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 1η Μαρτίου, σύμφωνα με πληροφορίες. Μόλις λάβει το πράσινο φως από τη ΡΑΣ το πρώτο, ανοίγει ο δρόμος για την έγκριση και των υπόλοιπων τεσσάρων. Με την πιστοποίηση του τρένου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί άμεσα να «τρέξει» το πρώτο γρήγορο δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

kathimerini.gr
sidirodromikanea.blogspot.com