Οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες που ξεκίνησαν στο Πεκίνο, δίνουν την ευκαιρία στους Κινέζους να εντυπωσιάσουν τους ξένους επισκέπτες τους εμφανίζοντας για πρώτη φορά με τα τελευταία τεχνολογικά τους επιτεύγματα στον τομέα των μεταφορών.
Αυτό που αναμφίβολα εντυπωσιάζει είναι το πρώτο αυτοοδηγούμενο τρένο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο που θα μεταφέρει αθλητές και αξιωματούχους μεταξύ των δύο κύριων πόλεων που φιλοξενούν τους αγώνες στην ιστορική υπεραστικό γραμμή Πεκίνο-Zhangjiakou.
Το γεγονός ότι αυτό το τρένο-σφαίρα μπορεί να οδηγηθεί μόνο του είναι εξόχως εντυπωσιακό. Ωστόσο μέσα από αυτή τη διαδρομή των 56 λεπτών, το τρένο θα περνά και από ένα άλλο θαύμα της μηχανικής: τον σταθμό Badaling Great Wall που είναι το πιο δημοφιλές και κορυφαίο σε επισκεψιμότητα τουριστών σημείο του Σινικού τείχους .
Η κατασκευή του σταθμού ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την είσοδο του ιστορικού Badaling ολοκληρώθηκε το 2019 . Για την προστασία του εμβληματικού αυτού μνημείου από δομικές ζημιές, η σιδηροδρομική γραμμή και ο συνοδευτικός σταθμός χτίστηκαν βαθιά μέσα στη γη. Το βάθος του σταθμού φθάνει τα 102 μέτρα και καλύπτει έκταση 36.000 τμ .
Ο σταθμός είναι φυσικά ο πιο βαθύς και μεγαλύτερος υπόγειος στον κόσμο. Το πολύπλοκο αυτό έργο περιλαμβάνει τούνελ μήκους 12 χλμ που διέρχεται κάτω από μια περιοχή που προστατεύεται ως τόπος παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την ΟΥΝΕΣΚΟ.
Σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της Κίνας, οι μηχανικοί του έργου χρησιμοποίησαν έναν ηλεκτρονικό πυροκροτητή για να χρονομετρήσουν με ακρίβεια τα εκρηκτικά μέχρι το χιλιοστό του δευτερολέπτου. Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε αυτή η τεχνολογία στην Κίνα και επέτρεψε στους εργαζόμενους να διατηρήσουν ταχύτητα δόνησης κάτω από 0,2 εκατοστά ανά δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε έκρηξη είχε υπολογιστεί με ακρίβεια για να διασφαλιστεί ότι η ωστική της δύναμη δεν θα έθετε σε κίνδυνο το Σινικό Τείχος. Ξεκινώντας το 2016, η κατασκευή της σήραγγας και του σταθμού χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας συντομεύει το ταξίδι από την πρωτεύουσα της Κίνας μέχρι το Σινικό Τείχος Badaling από περίπου 1,5 ώρα – η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα μπορούσε να κάνει αυτόν τον χρόνο πολύ μεγαλύτερο – σε περίπου 27 λεπτά.
Ο σταθμός απέχει λίγα λεπτά από το σταθμό του τελεφερίκ Great Wall και περίπου 800 μέτρα από το σημείο εκκίνησης του Σινικού Τείχους Badaling. Διαθέτει επίσης τη δεύτερη μεγαλύτερη κυλιόμενη σκάλα της Κίνας, με μήκος 88 μέτρα και ύψος 42 μέτρ
Ο σιδηρόδρομος Beijing-Zhangjiakou μήκους 108 μιλίων εξυπηρετείται από ένα νέο ηλεκτρικό τρένο υψηλής ταχύτητας πολλαπλών μονάδων (EMU) γνωστό και ως Fuxing που σημαίνει «αναγέννηση « . Το Fuxing που αναπτύχθηκε και λειτουργεί από τον κρατικό όμιλο China State Railway Group, παρουσιάστηκε στις αρχές Ιανουαρίου . Η ταχύτητα του μπορεί να φθάσει έως και 350 χιλιόμετρα την ώρα μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο από τις κύριες πόλεις που φιλοξενούν τους Ολυμπιακούς Αγώνες από τρεις ώρες σε 56 λεπτά.
Παρόλο που το τρένο υψηλής ταχύτητας είναι αυτόνομο, ένας οδηγός που παρακολουθεί βρίσκεται ανά πάσα στιγμή στη θέση του . Το τρένο μπορεί να ξεκινήσει αυτόματα, να σταματήσει και να προσαρμοστεί στα διαφορετικά όρια ταχύτητας μεταξύ των σταθμών.
Τα οκτώ βαγόνια του είναι εξοπλισμένα με σήματα 5G, έξυπνο φωτισμό και 2.718 αισθητήρες για τη συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και τον εντοπισμό τυχόν λειτουργικών ανωμαλιών.
Ειδικές άμαξες σχεδιάστηκαν με γνώμονα τις ανάγκες των αθλητών. Για παράδειγμα, ορισμένες καμπίνες διαθέτουν μεγαλύτερους χώρους αποθήκευσης για εξοπλισμό χειμερινών σπορ, στους οποίους μπορούν να έχουν πρόσβαση με κωδικό QR.
Σύμφωνα με το σύστημα διαχείρισης «κλειστού βρόγχου» η φούσκας 55 ημερών, το οποίο ξεκίνησε από τις 21 Ιανουαρίου για την προστασία από τον covid 19 όσοι κατευθύνονται στους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν μοιράζονται τα ίδια βαγόνια με τους άλλους επιβάτες της γραμμής.
Πηγή: CNN
sidirodromikanea.blogspot.com