Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Η DB ξεκινά τη δοκιμή ψηφιακής αυτόματης ζεύξης βαγονιών στην Ευρώπη

Στο Βερολίνο, μια εμπορευματική αμαξοστοιχία εξοπλισμένη με ψηφιακό αυτόματο συζευκτήρα ξεκίνησε μια πρακτική δοκιμαστική διαδρομή σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί αρκετούς μήνες. Ο Γερμανός ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing έδωσε το συμβολικό σήμα εκκίνησης για το πρόγραμμα δοκιμών την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου.

Η ψηφιακή αυτόματη σύζευξη (DAC) επιτρέπει στα φορτηγά βαγόνια να συνδέονται μεταξύ τους αυτόματα, χωρίς χειροκίνητη παρέμβαση από κάποιο άτομο, κάτι που είναι πλέον η συνήθης πρακτική. Τα φρένα συνδέονται επίσης αυτόματα. Το DAC, επομένως, επιτρέπει ταχύτερες, αυτοματοποιημένες διαδικασίες ελιγμών. Αυτό αυξάνει σημαντικά την ικανότητα διακίνησης σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η Sigrid Nikutta, Διευθύνων Σύμβουλος της DB Cargo, επεσήμανε ότι ο νέος σύνδεσμος αλλάζει τη σκληρή δουλειά στα ναυπηγεία. «Περίπου 70.000 φορές την ημέρα, κατά την ελιγμούς, οι υπάλληλοί μας πρέπει τώρα να ισορροπούν τους βραχίονες ζεύξης, οι οποίοι μπορούν να ζυγίζουν έως και είκοσι κιλά, στο ύψος των ώμων μέχρι τα δύο τρένα», είπε.

Τα τρένα εμπορευμάτων μπορεί να είναι μακρύτερα και βαρύτερα

Τα τρένα εμπορευμάτων μπορούν να γίνουν μακρύτερα και βαρύτερα με τη νέα τεχνολογία ζεύξης. Επιπλέον, μπορούν να «κολυμπήσουν» καλύτερα με την κυκλοφορία των άλλων τρένων, αυξάνοντας τη χωρητικότητα της γραμμής στο σύνολό της, είπε ο DB.
Το δοκιμαστικό τρένο αποτελεί μέρος ενός ερευνητικού έργου στο οποίο το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών (BMVI) χρηματοδοτεί 13 εκατομμύρια ευρώ. Συμμετέχει μια κοινοπραξία έξι εταιρειών. Εκτός από την DB και τη θυγατρική της DB Cargo, αυτές περιλαμβάνουν τους ελβετικούς και αυστριακούς εμπορευματικούς σιδηροδρόμους SBB Cargo και Rail Cargo Austria και τους ιδιοκτήτες βαγονιών Ermewa, GATX Rail Europe και VTG. Στόχος είναι η εισαγωγή της DAC σε ολόκληρη την ΕΕ.
Η Dr Sigrid Nikutta, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DB για τις εμπορευματικές μεταφορές, ο Dr Volker Wissing, Ομοσπονδιακός Υπουργός Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών και η Dr Daniela Gerd tom Markotten, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της DB για την Ψηφιοποίηση και την Τεχνολογία

Το τρένο εμπορευμάτων διέρχεται από πολλές ευρωπαϊκές χώρες

Η εμπορευματική αμαξοστοιχία DAC θα κινηθεί πρώτα από τη Γερμανία στην Αυστρία και στη συνέχεια στην Ελβετία. Θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες της ΕΕ. Το σύστημα DAC δοκιμάζεται σε διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης από αυτές που θα ήταν δυνατό στη Γερμανία. Αυτά περιλαμβάνουν απότομες κλίσεις, πιο έντονες καμπύλες ή διαφορετικές κλιματικές συνθήκες. Το test drive θα πρέπει να οδηγήσει την DAC στη σειρά παραγωγής, επιτρέποντας μια ευρύτερη διάθεση.
Η τελική αξιολόγηση των δοκιμών πεδίου θα ολοκληρωθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους. Τους τελευταίους μήνες, πραγματοποιήθηκαν δοκιμές ταξιδιού και ζεύξης σε διάφορες σιδηροδρομικές συνδέσεις και ναυπηγεία διαλογής στη Γερμανία.

Έξυπνο και γρήγορο

Η εισαγωγή του DAC λύνει ένα πρόβλημα που υπάρχει για περισσότερα από 70 χρόνια με την εισαγωγή σε ολόκληρη την ΕΕ ενός ενιαίου συστήματος αυτόματης ζεύξης, σύμφωνα με τον Volker Wissing, Ομοσπονδιακό Υπουργό Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών. «Αυτή η τόσο αναγκαία μεταμόρφωση δεν μπορεί να περιμένει άλλη μέρα».
Daniela Gerd tom Markotten, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της DB για την Ψηφιοποίηση και την Τεχνολογία: «Η DAC κάνει τα φορτηγά βαγόνια έξυπνα και γρήγορα: όταν τα συνδέουν, αλλά και όταν λειτουργούν. Με αυτήν την τεχνολογία, όχι μόνο μπορούν να κινούνται περισσότερα φορτηγά βαγόνια στις ράγες, αλλά επιτρέπει επίσης την πυκνότητα της κυκλοφορίας των τρένων προς όφελος όλων».

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com