Η σύνδεση των χωρών δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και οικονομική ανάπτυξη μέσω της αύξησης του ενδοπεριφερειακού εμπορίου.
Η ύπαρξη αναποτελεσματικών ή ανεπαρκών συστημάτων μεταφοράς, υλικοτεχνικής υποστήριξης και υποδομών που σχετίζονται με το εμπόριο, από την άλλη πλευρά, μπορεί να εμποδίσει σοβαρά την ικανότητα μιας χώρας να ανταγωνίζεται σε παγκόσμια κλίμακα. Ως εκ τούτου, η βελτίωση των δρόμων, των λιμανιών, των σιδηροδρόμων και των αεροδρομίων είναι κρίσιμη για μια χώρα προκειμένου να βελτιώσει το εσωτερικό και εξωτερικό εμπόριο και τις εμπορικές της δραστηριότητες.
Γράφει η Maya Majueran
Η Πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας στοχεύει στην προώθηση της συνδεσιμότητας στην Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική και τις γειτονικές θάλασσές τους, δημιουργώντας δίκτυα συνδεσιμότητας μεταξύ των εμπλεκόμενων χωρών. Ένας από τους στόχους της Οικονομικής Ζώνης του Δρόμου του Μεταξιού είναι να συνδέσει την Κίνα με τη Νοτιοανατολική Ασία και τον Ινδικό Ωκεανό.
Ως αποτέλεσμα, τα έθνη της Νοτιοανατολικής Ασίας παραμένουν σημαντικό στοιχείο του BRI. Αναγνώρισαν επίσης τις ευκαιρίες για την κάλυψη των αναγκών τους σε υποδομές συμμετέχοντας ενεργά στην πρωτοβουλία.
Σύμφωνα με την Ασιατική Τράπεζα Ανάπτυξης, 3 τρισεκατομμύρια δολάρια επενδύσεων προσαρμοσμένων στο κλίμα θα χρειαστούν από το 2016 έως το 2030 για να διατηρηθεί η τρέχουσα αναπτυξιακή δυναμική στη Νοτιοανατολική Ασία, ειδικά οι επενδύσεις σε υποδομές που είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη και ανάπτυξη.
Οι μεγαλύτερες επενδύσεις στο πλαίσιο του BRI στη Νοτιοανατολική Ασία είναι στους τομείς των μεταφορών και της επιμελητείας, ιδίως των σιδηροδρόμων. Ο σιδηρόδρομος Port Klang-Kota Bharu υπολογίζεται σε 12,08 δισεκατομμύρια δολάρια, η σιδηροδρομική γραμμή Preah Vihear-Koh Kong στην Καμπότζη στα 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια και το σιδηροδρομικό έργο Vientiane-Boten στα 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτά τα σιδηροδρομικά έργα αποτελούν μέρος του μεγαλύτερου σιδηροδρόμου Κουνμίνγκ-Σιγκαπούρης, γνωστό και ως Πανασιατικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο.
Το Πανασιατικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο είναι ένα από τα εμβληματικά έργα ανάπτυξης μεταφορών της BRI στη Νοτιοανατολική Ασία.
Υπάρχουν τρεις διαδρομές στο δίκτυο: η κεντρική διαδρομή ξεκινά από το Κουνμίνγκ στη νοτιοδυτική Κίνα, περνά μέσα από το Λάος και καταλήγει στην Μπανγκόκ. η δυτική διαδρομή εκτείνεται μέσω της Μιανμάρ και της Ταϊλάνδης, και η ανατολική διαδρομή διασχίζει το Βιετνάμ, την Καμπότζη και την Ταϊλάνδη. Και τα τρία δρομολόγια συνδέονται στην Μπανγκόκ, με συγκοινωνιακές συνδέσεις με τη Μαλαισία και τη Σιγκαπούρη. Όταν ολοκληρωθεί, το δίκτυο θα συνδέσει οκτώ χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και θα τις φέρει πιο κοντά στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, την Κίνα.
Το φιλόδοξο σχέδιο της Ταϊλάνδης είναι να καταστήσει το σιδηροδρομικό σύστημα τον κύριο τρόπο μεταφοράς, συνδέοντας τη χώρα με τους περιφερειακούς γείτονες.
Όπως είναι προφανές, η Ταϊλάνδη είναι μια από τις σημαντικότερες χώρες του BRI καθώς βρίσκεται στην καρδιά της Νοτιοανατολικής Ασίας. περιβάλλεται από το Λάος, τη Μιανμάρ, την Καμπότζη και τη Μαλαισία. και βρίσκεται δίπλα στη Θάλασσα Ανταμάν και στον Κόλπο της Ταϊλάνδης, γεγονός που την καθιστά διασυνδετικό σύνδεσμο μεταξύ της Κίνας και άλλων χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Το σιδηροδρομικό έργο Κίνας-Λάος, το οποίο συνδέει το Κουνμίνγκ στην επαρχία Γιουνάν με την πρωτεύουσα του Λάος, τη Βιεντιάν, ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 3 Δεκεμβρίου 2021. Ο σιδηρόδρομος μήκους 1.024 χιλιομέτρων μεταφέρει επιβάτες με ταχύτητα έως και 160 χλμ. την ώρα. Ο σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος είναι ιδιαίτερος όχι μόνο επειδή διασχίζει δύο έθνη, αλλά και επειδή συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Κίνας, καθιστώντας τον έτσι το πρώτο διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο της Κίνας στη Νοτιοανατολική Ασία. Η σιδηροδρομική υπηρεσία Κίνας-Λάος θα βοηθήσει να μετατραπεί το στεριανό Λάος σε χερσαίο κόμβο και θα μπορούσε να ενισχύσει την ανάπτυξη πολλών βιομηχανιών όπως ο τουρισμός, οι εμπορευματικές μεταφορές και η γεωργία στο Λάος.
Ο σιδηρόδρομος Κίνας-Ταϊλάνδης μήκους 873 χιλιομέτρων είναι ένα άλλο τμήμα του διασιατικού δικτύου που θα συνδέσει τη σιδηροδρομική γραμμή Κίνας-Ταϊλάνδης με τον σιδηρόδρομο Κίνας-Λάος. Τον Μάρτιο, οι αρχές μεταφορών της Ταϊλάνδης και οι κινεζικές κατασκευαστικές εταιρείες υπέγραψαν μια κατασκευαστική συμφωνία για την πρώτη φάση του σιδηροδρομικού έργου υψηλής ταχύτητας Κίνας-Ταϊλάνδης.
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας στην Ταϊλάνδη θα μπορούν να κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ. την ώρα. Αυτό το έργο θα θέσει τα θεμέλια ώστε η Ταϊλάνδη να γίνει ο κόμβος περιφερειακής συνδεσιμότητας καθώς και ένα σημαντικό οικονομικό κέντρο για τα έθνη της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Τελικά, οι αρχές της Ταϊλάνδης οραματίζονται μια αναβαθμισμένη γραμμή που μεταφέρει εμπορεύματα μεταξύ της Κίνας και του λιμανιού Laem Chabang που βρίσκεται 130 χιλιόμετρα νότια της Μπανγκόκ. Από την έναρξή του το 1991, το Laem Chabang ήταν το κύριο βαθύ λιμάνι της Ταϊλάνδης.
Η Κίνα θεωρεί το λιμάνι Laem Chabang ζωτικής σημασίας για το BRI, καθώς διαδραματίζει σημαντικό ρόλο ως πύλη προς το στεριανό Λάος και γειτονικές χώρες όπως η Μιανμάρ και η Καμπότζη για την ενίσχυση της ανάπτυξης και του εμπορίου.
Επιπλέον, το λιμάνι Laem Chabang μπορεί να επιτρέψει την πρόσβαση από τη νοτιοδυτική Κίνα στη χερσόνησο της Μαλαισίας και να βοηθήσει στην αξιοποίηση των οικονομικών του δυνατοτήτων στην περιοχή. Η Ταϊλάνδη επιθυμεί επίσης να αναβαθμίσει τη σιδηροδρομική γραμμή που θα μεταφέρει εμπορεύματα μεταξύ της Κίνας και του λιμένα Laem Chabang.
Προφανώς, ο σιδηρόδρομος Kunming-Laem Chabang θα ωφελήσει την περιφερειακή συνδεσιμότητα και θα διευκολύνει το εμπόριο και την ανταλλαγή ανθρώπων με ανθρώπους. Και η Κίνα και άλλες χώρες της περιοχής είναι πρόθυμες να ενώσουν τα χέρια για να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό εμπορικό και επενδυτικό περιβάλλον από το οποίο μπορούν όλοι να επωφεληθούν.
Η συγγραφέας είναι διευθυντής του BRISL, μιας δεξαμενής σκέψης από τη Σρι Λάνκα που εστιάζει στην Πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας. Οι απόψεις δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα αυτές της China Daily.
chinadaily.com.cn
sidirodromikanea.blogspot.com