Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

Χαμηλό βαρομετρικό στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πολλαπλασιάζονται τα προβλήματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά το πρωτοφανές περιστατικό εγκλωβισμού επιβατών για ατελείωτες ώρες σε συρμούς, που ακινητοποιήθηκαν στο ύψος της Οινόης λόγω της σφοδρής χιονόπτωσης. 

Αλεξάνδρα Κασσίμη

Με τον τρόπο διαχείρισης του περιστατικού από την εταιρεία να βρίσκεται στο επίκεντρο των καταγγελιών επιβατών –και όχι μόνο–, σε εξέλιξη βρίσκεται η αναζήτηση του τρόπου αποζημίωσης των επιβατών, όπως δεσμεύτηκε η εταιρεία έναντι του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλή.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι παρά το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), έχει δεσμευτεί να καταβάλει το ποσό των 1.000 ευρώ σε κάθε έναν από τους επιβάτες (υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τους 400 όσοι εγκλωβίστηκαν στην Οινόη), υπήρξαν φωνές εντός της εταιρείας που ήθελαν την αποζημίωση να δίδεται στους επιβάτες με άλλη μορφή και όχι με την καταβολή χρηματικού ποσού. Προβάλλοντας ποικίλες δικαιολογίες μέσω των οποίων επιχείρησε να κρυφτεί πίσω από γραφειοκρατικές διαδικασίες, η εταιρεία φαίνεται ότι αναζητεί τρόπους καθυστέρησης της καταβολής της αποζημίωσης. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έλαβε διορία έως την Παρασκευή προκειμένου να κοινοποιήσει στο υπουργείο Υποδομών τον τρόπο και τον μηχανισμό μέσω του οποίου θα καταβληθούν οι αποζημιώσεις. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, οι επιβάτες που ταλαιπωρήθηκαν θα έχουν σαφή εικόνα του τρόπου αποζημίωσής τους έως την ερχόμενη Τρίτη.

Η κακή διαχείριση του εγκλωβισμού συρμών στην Οινόη και ο μηχανισμός καταβολής αποζημιώσεων των επιβατών.

Σημειώνεται ότι οι επιβάτες εγκλωβίστηκαν στην Οινόη για πάνω από 15 ώρες υπό συνθήκες ισχυρών χιονοπτώσεων, πολύ χαμηλών θερμοκρασιών, χωρίς καμία απολύτως μέριμνα από την πλευρά της εταιρείας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η επικοινωνία μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρεία λειτουργίας) και ΟΣΕ (διαχειριστή υποδομής) ήταν ιδιαίτερα προβληματική την περασμένη Δευτέρα το βράδυ, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σαφής εικόνα της κατάστασης ούτε του δικτύου ούτε των ακινητοποιημένων συρμών.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται, άλλωστε, σε σημείο καμπής, καθώς εκκρεμεί από πέρυσι τον Μάρτιο η δρομολόγηση των γρήγορων τρένων που είχε υποσχεθεί στο ελληνικό επιβατικό κοινό. Οι τρεις από τους πέντε συρμούς έχουν καταφθάσει στη χώρα, ωστόσο η ιταλική εταιρεία παρέλειψε να συμμορφωθεί με τους ελληνικούς σιδηροδρομικούς κανονισμούς, που επέβαλαν την τοποθέτηση συσκευών αμμοδιασποράς στους συρμούς. Αποτέλεσμα είναι να εκκρεμεί η τροποποίηση των πολυαναμενόμενων γρήγορων τρένων προκειμένου να λάβουν την πολυπόθητη πιστοποίηση από την ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Ωστόσο, το πρόσφατο περιστατικό φέρνει την ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιμέτωπη με αυτεπάγγελτη έρευνα της ΡΑΣ, η οποία προχωράει σε διερεύνηση των συνθηκών του περιστατικού, καθώς και του τρόπου διαχείρισης των επιβατών της. Η ΡΑΣ ζητεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λάβει συγκεκριμένα μέτρα, που αφορούν την αποκατάσταση της ζημίας και της ταλαιπωρίας των επιβατών. Σε αντίθετη περίπτωση η ιταλική εταιρεία θα βρεθεί αντιμέτωπη με επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με τα εντελλόμενα της Αρχής.

kathimerini.gr
sidirodromikanea.blogspot.com