Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

Ο ΟΣΕ απαντά σε ερώτηση για τη Χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καστοριά - Θεσσαλονίκη


Απάντηση στη με αριθμό 1580/29.11.2021 Ερώτηση του Βουλευτού κ. Κυριάκου Βελόπουλου
Σχετ.: α) Το με αρ. πρωτ. 341210/30.11.2021/ΥΠΥΜΕ έγγραφο με θέμα : «Χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καστοριά - Θεσσαλονίκη»
Σε συνέχεια του (α) σχετικού και σε απάντηση της με αριθμό 1580/29.11.2021 Ερώτηση του Βουλευτού κ. Κυριάκου Βελόπουλου, σας γνωρίζουμε τα εξής:

H σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα -Κοζάνη -Πτολεμαΐδα ανήκει στο αναλυτικό δίκτυο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΔΜ) με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2050.
Οι προτεινόμενες σιδηροδρομικές συνδέσεις Κοζάνη – Βέροια καθώς και Πτολεμαΐδα -Βέροια και Σιάτιστα -

Καστοριά δεν είναι ενταγμένες στο ΔΔΜ.

Αντίθετα η σύνδεση Φλώρινας – Καστοριάς -Πόγραδετς είναι ενταγμένη στο κεντρικό Δίκτυο πύ έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης Στα πλαίσια της συμμετοχής του ΟΣΕ στο πρόγραμμα «INTERREG IPA CROSS-BORDER COOPERATION PROGRAMME "GREECE-ALBANIA 2014-2020" για το έργο "CB RAILWAY" υλοποιήθηκε από τον ΟΣΕ σύμβαση με αντικείμενο την ανάλυση απαιτήσεων και επενδύσεων της εν λόγω σύνδεση Ελλάδας Αλβανίας μέσω Ιεροπηγής .Στη σύμβαση αυτή έγινε διερεύνηση της βέλτιστης τεχνικοοικονομικά λύσης και λήφθησαν υπόψη κοινωνικοοικονομικά και περιβαλλοντικά κ.λ.π. θέματα εξετάστηκαν οι παρακάτω 3 λύσεις . Σημειώνεται ότι το τμήμα Καστοριά – Ιεροπηγής – Πόγραδετς είναι κοινό για τις τρεις λύσεις.

I. Σύνδεση μέσω Κοζάνης- Σιάτιστας- Καστοριάς (το τμήμα Σιάτιστα- Καστοριά είναι κάθετος άξονας της μελλοντικής γραμμής Καλαμπάκα Κοζάνη που είναι τμήμα της Δυτικής Σιδ/κης Εγνατίας)

II. Σύνδεση μέσω Φλώρινας- Καστοριάς (Επέκταση της Υφιστάμενης Σιδ/κης Γραμμής Πλατύ-Φλώρινα )

III. Σύνδεση μέσω κάθετου άξονα βόρεια της Πτολεμαΐδας από την Υφιστάμενη Σιδ/κη Γραμμής Πτολεμαΐδα – Αμύνταιο.

Ο ΟΣΕ στα πλαίσια της επικείμενης αναθεώρησης των ΔΔΜ πρότεινε την ένταξη στο Αναλυτικό Δίκτυο ΔΔΜ της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Βέροιας.

Συγκεκριμένα ο ΟΣΕ προτίθεται στο άμεσο μέλλον να εξετάσει μέσω προκαταρκτικών μελετών τις σιδηροδρομικές συνδέσεις Κοζάνη – Βέροια καθώς και Πτολεμαΐδα - Βέροια για να επιλεγεί η τεχνικοοικονομικά αρτιότερη λύση η οποία θα αποτελέσει το ελλείπον τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας .

Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος
Σπυρίδων Κ. Πατέρας

 

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

«Χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής “Καστοριά – Θεσσαλονίκη”»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με ενημέρωση από κατοίκους της Καστοριάς, η «Πρωτοβουλία Πολιτών Πτολεμαΐδας/Εορδαίας για την ανάπτυξη» κρίνει και διατείνεται ότι, ως παράγοντας ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και ως κινητήριος μοχλός για την δημιουργία νέων υποδομών στην τελευταία, θα πρέπει να θεωρείται η χάραξη, αρχικά, μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει την Καστοριά με την Θεσσαλονίκη. Η νέα αυτή γραμμή, όντας υψίστης Εθνικής σημασίας, η οποία, παρεμπιπτόντως, εγκρίθηκε και από τον Δήμο Εορδαίας, θα συνδέει την χώρα μας με την Αλβανία και δια αυτής η χώρα μας θα γεφυρώσει σταδιακά την Κεντρική Ευρώπη με το Νοτιανατολικό τμήμα της και κατ ΄επέκταση, με το Αιγαίο. Η σχεδιαζόμενη χάραξη της νέας αυτής σιδηροδρομικής γραμμής (ταχύτητας 160 χλμ/ώρα) θα μπορούσε να περιλάβει στους σταθμούς της την Θεσσαλονίκη, με ενδιάμεσους σταθμούς στην Αλβανία, στην Βέροια (διάτρηση Βερμίου), στην Πτολεμαΐδα και στην Καστοριά. Κατά τη χάραξη της προτεινόμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης θα μπορεί να επιτευχθεί, με κόμβο την Πτολεμαΐδα, η εξυπηρέτηση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης με την Εγνατία σε συνδυασμό με τη νέα γραμμή προς Αλβανία αλλά και την γραμμή Φλώρινα - Κοζάνη. Συνεπώς, κατά την επικείμενη μελλοντική λειτουργία της ως άνω σιδηροδρομικής διασύνδεσης, όπως προτείνεται, θα ωφελούνταν το σύνολο των αστικών, τουριστικών και βιομηχανικών κέντρων της Δυτικής Μακεδονίας αλλά και της απομονωμένης προς τα Δυτικά, Ημαθίας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεσθε, αφενός, σταθμίζοντας τα θετικά της ως άνω προτεινόμενης χάραξης σιδηροδρομικής γραμμής, και αφετέρου, λαμβάνοντας υπόψη σας ότι πρέπει να ανακοπεί η μετανάστευση των κατοίκων Δυτικής Μακεδονίας, ώστε να παραμείνουν οι ντόπιοι κάτοικοι στις πατρογονικές εστίες τους, να προβείτε στην χάραξη της εν λόγω νέας σιδηροδρομικής διασύνδεσης του συνόλου των άνω αναφερόμενων περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας, όπως σας εκτίθενται;


Ο ερωτών Βουλευτής 
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

sidirodromikanea.blogspot.com