Στα τέλη του ερχομένου Ιανουαρίου ξεκινά ο πολυαναμενόμενος διαγωνισμός που αφορά τον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό και τον σταθμό διαλογής του Θριάσιου Πεδίου, γνωστό και ως Θριάσιο ΙΙ.
Γεράσιμος Σεραφειμίδης
Όπως είχε ήδη γράψει το mononews.gr, στα μέσα του προηγούμενου μήνα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πιο συγκεκριμένα η Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, που θα δημοπρατήσει το έργο, είχε αποφασίσει πως ο νέος διαγωνισμός θα αφορά σε παραχώρηση διάρκειας 360 ετών με σημείο εκκίνησης την υπογραφή της σύμβασης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το σημαντικό αυτό κόμβο Logistics αναμένεται να γίνει στις 26 Ιανουαρίου του 2022. Στόχος του Υπουργείου είναι ο ανάδοχος να έχει προκύψει εντός του ίδιου έτους και το 2023 να ξεκινήσει η περίοδος της παραχώρησης.
Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός είχε τρέξει το 2019, από την ΟΣΕ όπου είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους οι ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed, η Piraeus Europe Asia Rail Logistica LTD, που συνδέεται με τη Cosco, η κοινοπραξία Damco Energy (θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου)-Foodlink και η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo. Ωστόσο, οι υποψήφιοι μνηστήρες δεν υπέβαλαν οικονομικές προσφορές με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να κριθεί ως άγονος.
Πλέον, το project βρίσκεται στα χέρια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο επιδιώκει οι νέοι όροι δημοπράτησης να είναι πιο ελκυστικοί και ανταγωνιστικοί. Προς τούτο έχει βάλει μπρος τις μηχανές από τις αρχές του τρέχοντος έτους και έχει επιλέξει από το περασμένο καλοκαίρι τον χρηματοοικονομικό και τον νομικό σύμβουλο για τη διαδικασία, οι οποίοι είναι η Grant Thornton και το Δικηγορικό Γραφείο «Ποταμίτη Βεκρή» αντίστοιχα, ενώ πριν από λίγες ημέρες κατέληξε στην ομάδα των ατόμων που θα αποτελούν την επιτροπή έργου.
Τι αφορά το project
Στην αφετηρία του έργου παραχώρησης βρίσκεται η έκταση 1.450 στρεμμάτων που είναι στην ιδιοκτησία του ΟΣΕ. Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.
Το όλο project θεωρείται αυξημένης σημασίας και πολλαπλασιαστικής ισχύος για την αναπτυξιακή πορεία της χώρα μας. Σε αυτό συνηγορούν και οι προηγούμενες τοποθετήσεις του Προέδρου και Διευθύνοντος Σύμβουλου του ΟΣΕ, Σπυρίδωνος Πατέρα, από τις οποίες προκύπτει πως στο Κέντρο Θριασίου Πεδίου δύναται να συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος όγκος των εμπορευματικών δραστηριοτήτων της Αττικής.
Κάτι που σημαίνει πως το Θριάσιο Πεδίο στο σύνολό του θα αποτελεί ταυτόχρονα κεντρικό εμπορευματικό σταθμό και σημαντικό διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.
Οι πιθανοί μνηστήρες
Αναμφίβολα, όσοι είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους στον προηγούμενο διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ, θα προσπαθήσουν και τώρα να «κτυπήσουν» το έργο, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον ενδέχεται να έχει η κοινοπραξία των ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo, η οποία έχει αναλάβει την παραχώρηση του Θριασίου Ι και αναμένει την τυπική τελική έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπή (DG COMP).
Βέβαια από το 2019 έως και την ημερομηνία δημοπράτησης του έργου θα έχουν περάσει τρία χρόνια και ήδη έχουν αλλάξει αρκετά τα δεδομένα στο real estate και ειδικά στα logistics centers και τους αποθηκευτικούς χώρους. Πρόκειται για κλάδους του real estate, οι οποίοι έχουν γνωρίσει σημαντική άνοδο κατά την περίοδο των δύο lockdowns, με αυξημένο ενδιαφέρον εκ μέρους των «Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας» (ΑΕΕΑΠ), οι οποίες επενδύουν κατά κύριο λόγο σε logistics, χώρους γραφείων και ξενοδοχεία.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται η Briq Properties, η Ten Brinke Hellas, η Premia Properties, η Prodea Investments και η Trastor. Ο αυξημένος αριθμός των συγκεκριμένων εταιριών σε συνδυασμό με την άνοδο του επενδυτικού ενδιαφέροντος για τα logistics στην Ελλάδα συνεπάγεται πως η «μάχη» που θα δοθεί για το εν λόγω εμπορευματικό κέντρο – το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει το μεγαλύτερο Logistics Center της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης – θα είναι σκληρή.
mononews.gr
sidirodromikanea.blogspot.com