Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

Η Ρωσία, η Ουγγαρία και η Αυστρία σχηματίζουν κοινοπραξία στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού

Η Ρωσία, η Ουγγαρία και η Αυστρία έχουν δημιουργήσει μια κοινή επιχείρηση που θα αναλάβει το ρόλο του διαμεταφορέα και του παρόχου εφοδιαστικής στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού. Η συνεργασία αποτελείται από τους Russian Railways Holding, CER Cargo Holding (Ουγγαρία) και Rail Cargo Group (Αυστρία) και υπεγράφη την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου στη Βουδαπέστη.


Της Majorie van Leijen


Το επίκεντρο της νεοσύστατης ομάδας θα είναι η μεταφορά φορτίου από κινεζικές επαρχίες προς τη Νότια Ευρώπη και τις χώρες των Βαλκανίων, μέσω της Ρωσίας και της Ουγγαρίας και προς τα πίσω. Η διαδρομή μέσω Ουκρανίας θα έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς αυτή η διαδρομή εξυπηρετεί το συγκεκριμένο τμήμα της Ευρώπης στον ευρασιατικό διάδρομο.
Ο διάδρομος μέσω Ουγγαρίας-Ουκρανίας

Συνεργάτες και πολιτική

«Μαζί – ως τρεις ισχυροί εταίροι και με την υποστήριξη της πολιτικής – θα κάνουμε τις σιδηροδρομικές μεταφορές στο Νέο Δρόμο του Μεταξιού ακόμα πιο ελκυστικές. Συγκεκριμένα, θα μετατρέψουμε τη διαδρομή μέσω Ουκρανίας και Ουγγαρίας σε έναν δεύτερο, σημαντικό άξονα που οδηγεί σε νέα χωρητικότητα, γρήγορους χρόνους μεταφοράς και αποτελεσματική μετέπειτα διανομή στην Ευρώπη», δήλωσε ο Clemens Först σε ανάρτηση στο Linkedin.

Όσον αφορά την πολιτική, πιθανότατα αναφέρεται στο ρωσικό υπουργείο Μεταφορών, το οποίο υποστήριξε την κοινή επιχείρηση. Οι Russian Railways είναι μια κρατική εταιρεία και ανέφερε ότι η κοινοπραξία είναι ένα από τα στοιχεία της εξωτερικής επιχειρηματικής στρατηγικής της JSC Russian Railways.

Η Ουγγαρία ξανά στον χάρτη

Επίσης στην Ουγγαρία, η σύνδεση από και προς την Κίνα μέσω της Ουκρανίας είναι ένα σημαντικό σημείο στην ατζέντα των πολιτικών και της βιομηχανίας. Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα επί του παρόντος στη συνοριακή περιοχή του Záhony, η οποία κάποτε ήταν ένα ζωντανό συνοριακό πέρασμα με μεγάλους όγκους σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, αλλά έχει παραμεληθεί τα τελευταία 30 χρόνια . Με το νέο τερματικό East West Gate και τις αναβαθμίσεις της υποδομής, αυτό πρόκειται να αλλάξει.

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο σύστημα διασυνοριακών συνδέσεων στην Κεντρική Ευρώπη. Συνδέοντας τα κέντρα των περιφερειών μεταξύ τους, θα μπορέσουμε να δώσουμε ώθηση στις οικονομίες μας, αλλά και να υποστηρίξουμε την εξέλιξη των εμπορικών συνδέσεων. Είναι επιτακτική ανάγκη η ροή της κυκλοφορίας μεταξύ μας και των γειτονικών χωρών να γίνεται ευκολότερη και ταχύτερη. Απαιτεί συντονισμένη υλοποίηση εσωτερικών αλλά και διασυνοριακών διεθνών έργων», δήλωσε ο Λεβέντε Μαγιάρ, αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών και Εμπορίου της Ουγγαρίας σε συνέντευξή του στο RailFreight.com.

Ανατολική Δυτική Πύλη

Ένας σημαντικός ρόλος που πρέπει να διαδραματίσει είναι ο νέος τερματικός σταθμός, συμφώνησαν οι ειδικοί της εφοδιαστικής. Ο τερματικός σταθμός East West Gate , ο οποίος θα λειτουργήσει την άνοιξη του επόμενου έτους, θα μπορούσε θεωρητικά να είναι ο μεγαλύτερος τερματικός σταθμός διατροπικών μεταφορών στην Ευρώπη, εάν ολοκληρωθούν οι αναβαθμίσεις της υποδομής στην Ουγγαρία όπως έχει προγραμματιστεί. Η κάποτε παραμελημένη περιοχή του Záhony θα μπορούσε στη συνέχεια να γίνει ένας νέος κόμβος μεταφόρτωσης για τις ευρασιατικές ροές κυκλοφορίας προς και από τη Νότια Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

«Οι εμπορευματικοί κόμβοι της Βόρειας Ευρώπης (γνωστοί και ως «σιδηροδρομικοί λιμένες της ενδοχώρας») μεταξύ Ασίας και Ευρώπης έχουν σχεδόν φτάσει τη μέγιστη χωρητικότητά τους. Ως εκ τούτου, η ΕΕ χρειάζεται αυτή τη συνεργασία με την Ουκρανία για να ανοίξει εκ νέου ο νότιος εμπορευματικός διάδρομος προς την Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια», δήλωσε ο Magyar.
Ανατολική Δυτική Πύλη

Οι κοινοπραξίες και η δύναμή τους

Οι κοινοπραξίες δεν είναι ασυνήθιστες στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού. Το παράδειγμα στοιχημάτων είναι αυτό της UTLC ERA, μιας επιχείρησης των Russian Railways, του Kazakhstan Railways και της Belinertrans, της σιδηροδρομικής εταιρείας της Λευκορωσίας. Δεδομένου ότι αυτές είναι οι σημαντικότερες χώρες διέλευσης στην κύρια διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, η συνεργασία τους είναι ζωτικής σημασίας. Ως κοινή επιχείρηση, η UTLC ERAt μεταφέρει το 90 τοις εκατό όλων των διαμετακομιστικών εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης.

«Δεν θα ήταν κακή ιδέα να δημιουργηθεί παρόμοια συνεργασία στην Ευρώπη. ένα ευρωπαϊκό UTLC», πρότεινε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Alexey Grom στο European Silk Road Summit, που διοργανώθηκε στις 7 & 8 Δεκεμβρίου στο Άμστερνταμ. Τώρα φαίνεται ότι αυτά τα λόγια συμβουλής δεν βγήκαν από το μπλε.

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com