Τάξη στο «χάος» του Ελαιώνα με τη μετεγκατάσταση των περίπου 500 πρακτορείων μεταφορών στον Δήμο Φυλής, δημιουργώντας ένα πλήρες μεταφορικό σύστημα που θα αυξήσει τη λειτουργικότητα των logistics, επιχειρεί η κυβέρνηση.
ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με τη σύμφωνη γνώμη του πρωθυπουργικού γραφείου και της διυπουργικής επιτροπής, προκρίνει την αρχική πρόταση ενίσχυσης υποδομών του κλάδου των Logistics με την οριστική ένταξή τους στο Ταμείο Ανάκαμψης. Οπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές μέρος των εγκαταστάσεων θα μεταφερθεί σε έκταση του Δήμου Φυλής πλησίον της Αττικής Οδού (κοντά στα τούνελ) όπου θα υπάρχει και σύνδεσή τους με το Εμπορευματικό Κέντρο «Θριάσιο ΙΙ» που θα προβλέπει και τη σιδηροδρομική τους διασύνδεση.
Ο κύβος ερρίφθη και τις μελέτες, την ωρίμανση και το πλάνο μετεγκατάστασης θα γίνει από τη Μονάδα Ωρίμανσης Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ υπό τον εντεταλμένο σύμβουλο του Ταμείου κ. Παναγιώτη Σταμπουλίδη.
Αλλωστε η πολιτεία πλέον προκρίνει την επαύξηση των εμπορευματικών μεταφορών διά σιδηροδρόμου και στο πλαίσιο αυτό δρομολογεί έργα 4 δισ. ευρώ, projects που εμπεριέχουν και τη διασύνδεση του τρένου με τα λιμάνια.
Σε τροχιά υλοποίησης
Στα εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα που μπήκαν σε τροχιά υλοποίησης και αλλάζουν τη δυναμική του επενδυτικού περιβάλλοντος στη χώρα, τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν τη δραστηριοποίηση νέων εταιριών στην ελληνική αγορά των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, αλλά και την πορεία της διαδικασίας των εγκρίσεων που αφορούν στην τελική αδειοδότηση του τρένου ETR 470, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στον «Ε.Τ.» της Κυριακής η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου.
Η κ. Τσιαπαρίκου μίλησε επίσης για το προσφάτως εγκριθέν από τη Ρυθμιστική Αρχή κοστολογικό μοντέλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. Για το συγκεκριμένο ζήτημα τόνισε ότι εγκρίθηκε μετά από ενδελεχή έρευνα και ελέγχους, με τελική στόχευση την επιβολή ισότιμων όρων και διαφάνειας στη συντήρηση του τροχαίου υλικού με ενιαίες τιμές για όλες τις σιδηροδρομικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές. Στην Ελλάδα και στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές δραστηριοποιούνται η (ιταλική) ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η (ελληνοαυστριακή) Rail Cargo Logistics Goldair, με την αγορά να αναμένει τις κινήσεις και της κινεζο-ελληνικής PEARL. Επί θύραις είναι η είσοδος του ρουμανικού Ομίλου GRAMPET-Grup Feroviar Român (GFR), του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού ομίλου και ιδιωτικού φορέα εφοδιαστικής στη Ρουμανία, την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Οπως τόνισε η κ. Τσιαπαρίκου κυρίαρχος στόχος της ΡΑΣ «είναι η δημιουργία μιας αποτελεσματικής και ανοικτής σιδηροδρομικής αγοράς, μέσω της άρσης των διοικητικών και τεχνικών εμποδίων με όρους υγιούς ανταγωνισμού».
Υπογράμμισε ακόμη ότι καταλύτης για την περαιτέρω αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος θα είναι ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού και επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ως προς αυτό, εξέφρασε την ικανοποίηση της Ρυθμιστικής Αρχής για τα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. που μπήκαν σε τροχιά υλοποίησης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σημείωσε δε ότι η υποδομή αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου και πως μέσα από τα επικείμενα έργα ανοίγει ο δρόμος για την αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος:
«Σύγχρονος, αξιόπιστος και με χωρητικότητα σιδηρόδρομος σημαίνει αύξηση εμπορευματικών ροών με τεράστια προωθητική δύναμη στην οικονομία και στην απασχόληση», ανέφερε.
Για το τρένο ETR 470
Για τη διαδικασία που αφορά στην πιστοποίηση του τρένου ETR 470 από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η κ. Τσιαπαρίκου υποστήριξε ότι η πιστοποίηση του ΕΤΡ 470 αποτελεί μία σημαντική αρχή για τη χρήση σύγχρονων επιβατικών τρένων: «Και ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί με τις επενδύσεις των εταιριών σε σύγχρονο τροχαίο υλικό», ανέφερε χαρακτηριστικά. Οσον αφορά στη διαδικασία των εγκρίσεων, εξήγησε ότι υπήρξε μία έλλειψη από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσον αφορά ένα συγκεκριμένο εθνικό κανόνα που αφορά στην εγκατάσταση συστήματος αμμοδιασποράς στο προς έγκριση όχημα. Πρόσθεσε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στην τοποθέτηση του συγκεκριμένου συστήματος που απαιτεί η εθνική νομοθεσία «και θεωρούμε ότι τον Μάρτη, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της εταιρίας, ίσως και γρηγορότερα, αν είναι έτοιμη, θα πιστοποιηθεί από εμάς και θα τεθεί σε λειτουργία η νέα αμαξοστοιχία, προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες». Ερωτηθείσα για τις αρμοδιότητες της Αρχής, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι είναι η ΡΑΣ είναι πέντε αρχές σε μία: «Τομεακή Αρχή Ανταγωνισμού για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, Ρυθμιστική Αρχή που φροντίζει για την ισότιμη πρόσβαση στην αγορά όλων των Σ.Ε., Αρχή αδειοδότησης Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων, Εθνική Αρχή Ασφάλειας και Αρχή Εφαρμογής του ΕΚ 1371/07 για τα δικαιώματα και υποχρεώσεις των επιβατών». Υπό αυτό το πρίσμα, εξήγησε ότι τα νέα δεδομένα δυναμικής ανόδου της εγχώριας σιδηροδρομικής αγοράς εξαιτίας της εισόδου και άλλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην ελληνική υποδομή δημιουργούν μία νέα αφετηρία προκλήσεων και ισχυροποίησης του ρόλου της Ρυθμιστικής Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία καλείται να διαδραματίσει ακόμη πιο διευρυμένο ρόλο στον ευαίσθητο τομέα της ρύθμισης και της ασφάλειας.
Μέσο φιλικό προς το περιβάλλον
Η κ. Τσιαπαρίκου αναφέρθηκε στον κομβικό ρόλο του σιδηροδρόμου όσον αφορά τον ευρωπαϊκό στόχο για τη επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Πρόκειται, όπως είπε, για το κατεξοχήν φιλικό προς το περιβάλλον μέσο, καθώς ευθύνεται μόλις για το 0,5% των εκπομπών CO2 που σχετίζονται με τις μεταφορές.
Καταλήγοντας η πρόεδρος της ΡΑΣ επισήμανε: «Η αύξηση του μεριδίου των επιβατών και των εμπορευμάτων που διακινούνται σιδηροδρομικώς θα συνδράμει αποτελεσματικά στο να πετύχει η Ευρώπη τους στόχους της για την κλιματική αλλαγή, όπως αυτοί απορρέουν από την Πράσινη Συμφωνία».
eleftherostypos.gr
sidirodromikanea.blogspot.com