Η ισπανική κυβέρνηση θα επενδύσει 24,2 δισ. ευρώ σε σιδηροδρομικές υποδομές τα επόμενα πέντε χρόνια. Αυτό ανακοίνωσε η υπουργός Μεταφορών και Κινητικότητας Raquel Sánchez την περασμένη εβδομάδα.
Marieke van Gompel
Τα χρήματα θα διατεθούν τόσο στις γραμμές υψηλής ταχύτητας όσο και στο κανονικό ισπανικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Από τις προγραμματισμένες επενδύσεις θα επωφεληθούν και οι μεταφορείς εμπορευμάτων. Σε λίγους μήνες, το ισπανικό υπουργείο θα ανακοινώσει λεπτομέρειες για την πρωτοβουλία Mercancías 30, η οποία έχει στόχο να αυξήσει το μερίδιο των εμπορευματικών σιδηροδρόμων στο σύνολο των μεταφορών.
Δωμάτιο για τρένα 750 μέτρων
Υπάρχουν και συγκεκριμένα σχέδια. Για παράδειγμα, τα τμήματα Bobadilla-Algeciras και Zaragoza-Teruel-Sagunto πρόκειται να ηλεκτροδοτηθούν και να γίνουν κατάλληλα για τρένα 750 μέτρων. Επιπλέον, γίνονται βελτιώσεις στον Μεσογειακό Σιδηροδρομικό Εμπορευματικό Διάδρομο, μεταξύ άλλων στην Αλμερία και τη Γρανάδα.
Το επόμενο έτος, θα παρουσιαστεί επίσης το σχέδιο Cercanías 25, το οποίο θα περιλαμβάνει βήματα για την ψηφιοποίηση και τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών. Ο Sánchez ανακοίνωσε επίσης –χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες– ότι οι εμπορικές υπηρεσίες θα εκτελούν περισσότερα τρένα προς προορισμούς το επόμενο έτος.
Μεσοπρόθεσμα, σύμφωνα με τον Sánchez, υπάρχει ανάγκη να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες για τη διασυνοριακή σιδηροδρομική κυκλοφορία με τη Γαλλία και την Πορτογαλία και τις συνδέσεις με λιμάνια και κέντρα logistics.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com